16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן צורי סיסו סטיבן הארפר טוני קלמנט
באנר ראשי בליכוד

הליכוד מצטרף לליגה של הגדולות

ארבע שנות מאמץ של אלי חזן – מנהל אגף קשרי החוץ של תנועת הליכוד – הובילו לשיא המיצוב הבינלאומי של התנועה המשרת גם את מדינת ישראל : היא הצטרפה באופן רשמי כחברה באיחוד הדמוקרטי הבינלאומי

 

כמספר שעות לפני כניסת יום הכיפורים ובהשתתפות מנכ"ל התנועה צורי סיסו, התקבל הליכוד באופן רשמי כחברה באיחוד הדמוקרטי הבינלאומי בטקס שהתקיים בספריית רונלד רייגן בלוס אנג'לס ובו נאם בשם התנועה אלי חזן. הארגון עצמו הוא ארגון הגג של מפלגות מרכז ימין בעולם כולו ומי שעומד בראשו הוא ראש ממשלת קנדה לשעבר – סטיבן הארפר.

 

האיחוד הדמוקרטי הבינלאומי הוא בעצם המקבילה השמרנית של האינטרנציונאל הסוציאליסטי. מטה הארגון נמצא במינכן וחברות בו, בין השאר, המפלגה השמרנית הבריטית – בראשות ראש הממשלה תרזה מיי, האיחוד הנוצרי דמוקרטי הגרמני – בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל, המפלגה הרפובליקנית האמריקאית – בראשות הנשיא דונלד טראמפ, המפלגה הליברלית האוסטרלית, מפלגת איסתיקלאל המרוקנית והמפלגה השמרנית הקנדית. עם הצטרפותו הפך הליכוד לחברה ה – 73.

 

ראוי לציין כי בעוד שמפלגת העבודה השעתה את חברותה באינטרנציונל הסוציאליסטי עקב אימוץ נרטיב עוין כנגד מדינת ישראל הרי שהליכוד עושה את הדרך ההפוכה. זהו הארגון הרביעי של מפלגות מרכז ימין אליו המפלגה מתקבלת מאז הקים חזן את אגף ההסברה וקשרי החוץ בדצמבר 2014. במרץ האחרון ביקרה בארץ משלחת בת 14 חברים של האיחוד הדמוקרטי הבינלאומי בהם ופוליטיקאים מכל העולם וביניהם השרה לאינטגרציה אירופית בממשלת סרביה, שר הבריאות והמסחר לשעבר של קנדה ואחרים. הם בין השאר קיימו פגישות עם חברי ליכוד וגם קיבלו הדרכה בעיר העתיקה בירושלים מחזן אשר הסביר להם את המצב המורכב של האזור ומדוע אי אפשר לחלק את העיר.

 

בנאום הקבלה אמר חזן : "אנחנו שמחים להתקבל כחברים במסגרת החשובה ביותר של מפלגות מרכז ימין בעולם כולו. אנו רואים זאת כזכות להמשיך ולהניף את דגל השמרנות אל מול השמאל העולמי והדבר נעשה כחלק ממדיניותו של ראש הממשלה נתניהו להוביל את ישראל למקומות שפעם רק חלמנו עליהם".

 

מפתיעות במיוחד היו התגובות של חברים בארגון. חבר הפרלמנט הבריטי מטעם השמרנים, אלק שלברוק, בירך על הצטרפות הליכוד ואמר שהוא מגנה ומוקיע את ג'רמי קורבין ואת האנטישמיות של מפלגת הלייבור. "אני תומך תמיכה מלאה בהצטרפות הליכוד לארגון ועומד לצד מדינת ישראל. זה לא שאין לנו ביקורת אך חשוב לנו שלמדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון תהיה נציגות בארגון".

שוודיה בדרך כלל נחשבת מדינה מאוד ביקורתית כלפי ישראל אך נציגת מפלגת המודרטנה, אווה גוסטסון, ביקשה את רשות הדיבור ואמרה : "אנו מוקיעים כל גילוי של אנטישמיות ולצערי היא קיימת גם בשבדיה ואנו מוכרחים להילחם בה. הצטרפות הליכוד לארגון תסייע לנו בכך".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"בממשלה הבאה תיק הבינוי והשיכון חייב להיות בידי הליכוד"

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של ינאי בראז

אלי חזן

במי לבחור?

עומר אריכא

מכת ברק

אריק זיו ויזר

טל גלבוע – חילוץ חיות שנכלאו בידי פלסטינים

דניאל נחמיה

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן