32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

הכרזה על אתרי מורשת – זכות לאומית ויהודית

שבוע חלף מאז הכריז נתניהו על אתרי המורשת וסערו הרוחות לא מעט, אך אחרי כל זאת שוכחים מה החשיבות של המקומות הללו בישראל.

 

ההחלטה של רה"מ נתניהו בדבר הכרזה על מקומות כדוגמת מערכת המכפלה וקבר רחל היא חשובה מאוד הן במישור הלאומי והן במישור הדתי, מדובר במקומות קדושים ליהדות ומקומות יהודים עוד אף מלפני הכיבוש העותמני בארץ-ישראל.
חשוב להבין כי אחרי הכל מדובר לא בהחלטה אשר שוברת את הסטאטוס-קוו הקיים באותם המקומות אלא סך הכל לתחזוק האתרים כך אמר רה"מ לYNEY, לכן האמירות האלימות והמתלהמות החל מאבו-מאזן אשר "איים" לפעול נגד ההחלטה כאשר תמוהה כי הוא מתעסק בכך כאשר באותה העת שלטונו רופף יותר ממגדל קלפים, או ג'ון קרי לנוכח ההכרזה כי היא "לא בתזמון טוב" שהרי ממש הממשל האמריקני להוט להטיל סנקציות על איראן לא?
או ההשתלחות של הפרלמנט הירדני שיצא באמירה כי מדובר "בפגיעה בחוק הבינלאומי", מעניין על איזה חוק בינלאומי מדבר הפרלמנט כאשר הוא מפר בשיטתיות חוקים בסיסיים.
אין ספק כי כול עוד לא נגעה באתרי המורשת המדוברים יד ישראלית או נוכחות ישראלית המקומות הללו לא טופחו, לא תוחזקו ולא נשמרו כראוי, ורק כאשר החלה נוכחות ישראלית בהם המקומות החלו להישמר כראוי ויחד עימה באו הטענות בדבר פגיעה באופי הפולחן הדתי וכ"ו והאשמת הצד הישראלי בניסיונות כיבוש.
חשוב לומר כי ההחלטה כי החלטה חשובה ויש לחזק את ידי ראש הממשלה שעשה כך ולא להיכנע לאיומים ולקפריזות מהצד השני בדבר אינתיפאדה נוספת אשר בכל אופן מחפש באופן רצוף להפר את הסדר בגדה וכל פעם מוצא אותם באמתלות שונות ומשונות.
ברור כי לעיתים על החלטות בעלות משקל בינלאומי לא קטן יש לעשות "חושבים" מבחינה פוליטית ולבחון זאת במציאות של עלות מול תועלת אך לא תמיד בנושאים מאוד חושבים על רקע לאומי או דתי, אופי חיינו אינו יכול להיכנע לגחמותיהם של הצד השני ועלינו לעמוד על שלנו בנק' שכאלו ולא לוותר.
המקומות הללו הקדושים לנו הינם מקומות יהודים אשר מייחדים את ההיסטוריה וקדושתה של ארץ-ישראל, אל לנו לוותר לשמור על אותם המקומות ובטח שלא להיות מנווטים ע"י צדדים אחרים.
לכן החלטתו של רה"מ היא אמיצה וחשובה מאוד וחשוב לחזק אותה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גם תנועת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש לאומי ומפלגתי

אריק זיו ויזר

מה אפשר ללמוד מאירופה?

עומר אריכא

פתרון אפשרי בעזה

אלי חזן

הגיגים ברוח הזמן

אריק זיו ויזר

על חורבן בית המקדש השני

אריק זיו ויזר

שכחו אותי בבית

אלי חזן
דילוג לתוכן