30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: סנקציות למחרימי ישראל

הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה ראשונה, את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וקבוצת ח"כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה האוסרת הטלת חרם מחמת קשר עם מדינת ישראל.

החוק חל על מי שיוזם או מעודד הטלת חרם על יחידים, מפעלים, חברות, וארגונים בכל שטחי מדינת ישראל כולל יהודה ושומרון. בארה"ב קיים חוק האוסר על אזרחיה להשתתף בחרמות המוטלים על מדינות ידידותיות ובהן גם ישראל. הפרת החוק בארה"ב גוררת עונש עד 5 שנות מאסר וקנסות כבדים. נראה שלאור המציאות בישראל, נדרש חוק דומה שיחול גם על אזרחים ישראליים.

 

על פי הצעת החוק, יוזמה לחרם כלכלי,אקדמי או תרבותי על מדינת ישראל,או גוף ישראלי,או גוף הנמצא ביו"ש, תוגדר כעוולה אזרחית ואותו הגוף יוכל לתבוע פיצויים שאינם תלויים בשיעור הנזק מיוזם או מעודד החרם.

בנוסף,מאפשר החוק לשר האוצר למנוע מאותם גופים המשתתפים בחרם על מדינת ישראל או על יו"ש,לגשת למכרזים ממשלתיים.(סעיף זה נולד בעקבות פרוייקט הקמת העיר רוואבי)

 

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין:" מדינת ישראל לא תעמוד מנגד כשמתנהל נגדה מסע דה לגיטמציה מבחוץ ומבפנים. החוק הזה נלחם בתופעה מתוכנו ולא יאפשר חרם על המדינה בין אם מדובר בחרם אקדמי או כלכלי. החוק מאזן בין חופש הביטוי להגנה לגיטימית על מדינת ישראל וייתן מענה הכרחי לנפגעים מחרם זה או אחר. אנחנו לא יכולים לדרוש מאזרח אמריקאי מה שאנחנו לא דורשים מאזרח ישראלי. "

 

על פי דברי ההסבר: האיזון בין טובת הציבור והמדינה לבין חירויות הפרט בא לידי ביטוי בהגבלת תחולת החוק על יזמי חרמות או מקדמי חרמות, תוך הימנעות מהגדרת שיקולי הפרט בבואו לבחור לרכוש מוצר או שירות כחרם על פי חוק זה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כץ מקדם פיצויי טנק לעובדי מרכבה

אלי חזן

"תעודת עניות למדינת ישראל"

אלי חזן

מבקשי רישיון נהיגה לאופנוע מכל הדרגות, יהיו פטורים ממבחן עיוני, אם ברשותם רישיון מדרגה B

אריק זיו ויזר

הממשלה תעניק מימון שנה אקדמאית חינם לחיילים משוחררים מהפריפריה.

אריק זיו ויזר

ריבלין:גורלו של שליט מבטא את המצב הבלתי אפשרי שישראל נתונה בו

אריק זיו ויזר

יו"ר הקואליציה נגד שר הביטחון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן