32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

היסטוריה של חטיפות מול הרוח הישראלית

בעוד ישראל היתה מוכנה לשלם מחיר כבד על שחרור כל אחד מבניה, היה הצד השני מוכן לשלם מחיר כבד על מותם של בניו, שאותם שלח לרצוח ילדים, נשים וטף, גם במחיר חייו. פורסם לראשונה ב"ישראל היום"


במדינות דמוקרטיות יש חשיבות רבה לזכויות אדם ולהומניות. בישראל, שהיא לא רק מדינה דמוקרטית אלא גם שלערך החיים מבחינתה יש אתוס מיוחד והיא נתונה לאיומים ביטחוניים מתמידים – הדבר חשוב בצורה יוצאת דופן. זאת הסיבה שארגוני הטרור הפלשתיניים הפכו את אמצעי החטיפה לכלי מרכזי. ראוי להדגיש כי בקונפליקט עם ארגוני הטרור, לישראל זכות מוסרית להגן על עצמה והיא עושה זאת.
הפעם הראשונה שבה בוצעה פעולת חטיפה נגד ישראלים היתה ביולי 1968, עת נחטף מטוס אל על מרומא לאלג'יריה. בעקבות החטיפה שוחררו 24 מחבלים ללא דם על הידיים תמורת 38 הנוסעים ועשרת אנשי הצוות. כך, לאורך כל שנות ה־70 נאלצה ישראל להתמודד עם האתגר הזה. לצערנו, לא חסרו מקרים: טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, חטיפת מטוס סבנה, האסון במעלות, מבצע יונתן והפעולה במשגב עם. בהמשך, משעה שממשלות ישראל השונות קיבלו החלטה לתגבר את מערך האבטחה ולא להיכנע לדרישות ארגוני הטרור, חיפשו האחרונים דרך אחרת. ואולם, העיקרון של אי כניעה סיטונאית לארגוני הטרור נשבר בעת עיסקת ג'יבריל, שבה שוחררו 1,150 מחבלים תמורת שלושה מחיילי צה"ל.  אלו השנים שבהן נחשפנו לשני עולמות שונים במובהק. שכן, בעוד ישראל היתה מוכנה לשלם מחיר כבד על שחרור כל אחד מבניה, היה הצד השני מוכן לשלם מחיר כבד על מותם של בניו, שאותם שלח לרצוח ילדים, נשים וטף, גם במחיר חייו.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יומן בחירות – הפרק הראשון

אלי חזן

תהיות על האזכרה למנחם בגין

אלי חזן

יומן בחירות – הפרק הראשון

אלי חזן

פורסם במגזין המודפס בשירות החוץ של הליכוד/אלי חזן

אריק זיו ויזר

עמיר המפוספס

אלי חזן

רצח העם הארמני והזיכרון

אלי חזן
דילוג לתוכן