26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

היכן ציפי לבני?

דיעה.

הממשל של אובמה מתכחש להבנות שהיו בין ממשלות ישראל בעבר לבין הממשלים הקודמים של ארה"ב.  ברור היה לממשלים שקדמו לאובמה שהשכונות היהודיות גילה, רמות ועוד בכל הסדר קבע יהיו בשליטת ישראל.  יתרה מזו הפלשתינאים מעולם לא דרשו שתיפסק הבניה בשכונות היהודיות וירושלים כתנאי לפתיחת מו"מ עם ישראל.

 

ממשלת ישראל של נתניהו עשתה וותורים גדולים כדי לרצות את הממשל של אובמה:  ההכרזה של ראש הממשלה על הכרה ישראלית בשתי מדינות לשני עמים, הסרת מחסומים, הקפאת הבניה ביהודה ושומרון למספר חודשים ועוד.  למרות כל הוותורים האלה של ממשלת נתניהו הקריאה לפלשתינאים להיכנס למו"מ מיד ולשים הכל על השולחן, נענתה בשלילה.

 

ממשל אובמה אצה לו הדרך.  הממשל דורש שישראל תקפיא את הבניה בירושלים ובכל יהודה ושומרון תנאי שכאמור הפלשתינאים מעולם לא דרשו אותו.  הממשל לא רק שדרש מישראל תנאים שהממשלה בישראל לא תוכל לקבל אלא גרם לכך שהפלשתינאים הגבירו סרבנותם להיכנס למו"מ.  כי מדוע שהם יסתפקו בפחות ממה שהאמריקנים דרשו?  מי שייעץ לאובמה נתן לו עיצות אחיתופל.

 

ציפי לבני היתה שרת החוץ בממשלה הקודמת.  היא ניהלה מו"מ עם הפלשתינאים.  היא יודעת שהם לא דרשו הקפאת הבניה ביהודה ושומרון וירושלים.  היא  רואה מה שהממשל של אובמה דורש מישראל.  היא היתה צריכה לקום ולומר לאמריקנים שדרישותיהם מוגזמות וכי היא שניהלה מו"מ עם הפלשתינאים יודעת שהם לא דרשו הקפאת הבניה.  על ידי כך היא היתה מחזקת את העמדה של ממשלת ישראל.

היא לא עשתה זאת ושמרה על שתיקה.  בעשותה זאת היא העדיפה השקול הפוליטי על השקול הלאומי, חבל.

 

ואילו אנו חייבים לזכור את המשל הערבי הקדום:  "רק העקרב נותנת (רעל) בחינם."  אין בשום אופן לעשות וותור כלשהו לפלשתינאים מבלי לקבל קודם וותור שלהם.  שיטת הסלאמי של הפלשתינאים ידועה היטב.  אנחנו מוותרים ומוותרים ואילו הם דורשים עוד ועוד.  מה שוותרנו אתמול כבר נשכח ועכשיו הם דורשים וותור חדש.  יהיה לזה סוף כאשר אלה שמנהלים מו"מ ידעו שזאת שיטה ערבית מוכרת ויזכרו את המשל על העקרב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפגנות מעכבות שחרור גלעד שליט

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

אריק זיו ויזר

שגריר באו"ם: צריך מזרחן דובר ערבית

אריק זיו ויזר

אובמה: ממשיך הטעויות של קודמיו

אריק זיו ויזר

מה צריכים הח"כים הערבים להגיד לקדאפי

אריק זיו ויזר

ביבי – אנחנו לא בסקנדינביה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן