20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

היכונו למתקפת הספין דוקטורס/מאת: קובי לירז

בשנים האחרונות נשלטה מדינת ישראל על-ידי הספין דוקטורס (ביטוי שאני מציע לתרגם ל”אשפי הסחרירים”). אלה הם אותם יועצי תדמית ויחצנים המלוּוים בעיתונאי חצר וסוקרים שרלטנים. השלטון שלהם אכל כול חלקה טובה בחברה ובמדינה. תרבות הרייטינג שהם הכתיבו דרדרה את איכות שידורי הטלוויזיה לאסופה בלתי נלאית של תוכניות ריאליטי בגרוש. הכול כדי לטמטם ולטשטש את הציבור ולהשכיח ממנו את הבעיות האמיתיות – האלימות בחיינו ובכבישינו, התגברות הסכנות הביטחוניות בכול החזיתות לרבות זו הפנימית, הזנחת הכלכלה, תבוסת ההסברה המדינית שלנו ועוד ועוד, והכול כדי לרפד את קופסת האתרוגים שלהם. בתמורה, האתרוגים, שלרוע מזלנו עדיין אמורים להנהיג את המדינה שלנו, ביצעו בדייקנות את ההנחיות של הספין דוקטורס, כמו בובות על חוט. הם הקריאו את הנאומים שהם כתבו להם. הם ביצעו את המדיניות האולטרה-שמאלנית שהם דרשו מהם. הם התלבשו, חייכו, הלכו והופיעו בטלוויזיה בדיוק על-פי העצות של הספין דוקטורס. הפעילו קומבינות ומניפולציות על-פי מתכוני הספין דוקטורס. ובכלל, שום צעד לא נעשה מבלי שאשפי הסחרירים נקראו ללשכותיהם להתייעצות. נסראללה מפגיז, בואו נשאל מה אומרים היחצנים. קסאמים פוגעים בתושבי שדרות, תקשרו אותי עם יועץ התקשורת.

כעת הם נערכים לבחירות. ברור להם שעליהם להגן על מעמדם, ולשם כך כול האמצעים כשרים, וכידוע אמצעים לא חסרים להם. בתקופה הקרובה תזכו ל”חשיפה” מדהימה של הגברת ציפורה. בכול ערוץ שתפתחו תופיע דמותה כשהיא מתראיינת בנינוחות, ואם לא היא, קרוב לוודאי יהיו אלה בני משפחתה או אנשי לשכתה אשר יזכו לתיאורים מפרגנים מכול אמצעי התקשורת. מנגד, כביכול לשם האיזון, נזכה לראיונות עצבניים וארסיים עם כול המתמודדים האחרים.

הפרשנים ינסו לטשטש את ההבדלים, ולהסביר לנו שאין הבדל מהותי בין עמדות השמאל הקיצוני של קדימה והעבודה לבין עמדות הליכוד, וכול מה שצריך לקבוע הוא האיש, והם כמובן יודעים מי יותר נחמד. הם יגידו לנו שגם הליכוד ואולי אפילו האיחוד הלאומי מוכנים לוותר על ירושלים. לא משנה שהם עצמם יאמרו את ההיפך. הם יסבירו מייד שזה בלתי אפשרי לא לדון על ירושלים, ולא ייתנו לכם להיזכר בכך שיצחק רבין בעצמו התחייב שלא יהיה משא-ומתן על ירושלים. הם עשויים אף לומר לנו שגם הליכוד ואולי אפילו המפד”ל תמכו בהינתקות, בהתכנסות ובהסתלקות. הרי אין כל הבדל בינם לבין קדימה, העבודה ומרץ.

הם יהפכו את היוצרות וינסו לבלבל אתכם שמי שתומך בתוכנית הכלכלית המוצלחת שכללה את ביטול הקצבאות היא לבני, בעוד נתניהו רוצה לפגוע בתוכנית הכלכלית (שרק במקרה הוא יזם) ולהחזיר את שיטת הקצבאות כדי לשחד את שס. בו בזמן הם גם יאמרו שבפגיעה בשכבות החלשות לפי התוכנית ההיא אשם ביבי, בעוד ציפי היא זאת שרוצה להיטיב עם העם על-ידי הפיכתה על פיה.

להתאים עצמך לבון-טון

בקרוב, רובנו יגלו בסקרים שמה שרובנו חושבים היא בעצם עמדתו של המיעוט, ומוטב שנתאים את עצמנו לבון-טון. אף אחד כמובן לא יעלה בדעתו להטיל ספק באמינותם וביושרם של הסקרים למרות שבכול מערכות הבחירות האחרונות הם הוכיחו את עצמם ככדור בדולח מקולקל, שלא לומר ילקוט כזבים.

אתם תדוּוחו בשידור ישיר על כול גיחוך של שרה נתניהו או הלצה לא מוצלחת של ג’ודי שלום-ניר-מוזס, ואלה יהפכו לאירועים היסטוריים מכוננים ששעות דיון ארוכות יוקדשו להם בכול אמצעי התקשורת. אף מילה על החברה שהקימה גברת פריאל-ברק, או על משרד “שיר-שפיצר”.

האבק יוסר מהמדף בארכיון הסרטים העוסק במרכז הליכוד מתקופת שרון ולפני כן, וקטעים דוקומנטאריים ממנו ישודרו וילובנו, תוך התעלמות מוחלטת מכך שמרבית המשתתפים בהם חברים כעת דווקא בקדימה. אפילו עוזי כהן ז”ל יקום מקברו ויזכה למקום של כבוד בדיווחים האקטואליים. לעומת זאת, הדיווחים על החקירות והמשפטים המתנהלים כנגד שרי וחברי הכנסת של קדימה, אם ישודרו בכלל, יופיעו בקצרה מייד לאחר הסקירה הנרחבת על אופנת הסתיו.

כול ניבול פה של איש ימין סהרורי יהפך לאיום על הדמוקרטיה וסכנה גלובלית לקיום המין האנושי. על הסלעים ובקבוקי התבערה שישליכו על חיילי צה”ל אנרכיסטים שמאלנים וחבריהם המחבלים בהפגנות נגד הגדר, שאמורה להגן עלינו, נשמע בקצרה רק אם חלילה מישהו באמת ייהרג.

אני מתגעגע למנהיגים כמו מנחם בגין, שלא רק שלא היה מתייעץ עם יועצי תדמית או נעזר בכותב נאומים, אלא אף היה כותב את נאומיו מראש רק בראשי פרקים, ואז היה מביע את דעותיו היישר מן הלב. אני מתגעגע לתקופה בה החלטות היו מתקבלות על-פי אידיאולוגיות (ולפעמים אינטרסים) ולא על-פי הנחיות של פרסומאי. אני מתגעגע לדיונים המעמיקים שהיו מתנהלים פה פעם בשקט בכובד ראש והעמקה, ולא בצווחות בסטייל פופוליטיקה. העובדה שאני מתגעגע לאותה תקופה מעידה עד כמה חמור המצב הנוכחי, כי גם אז לא הכול היה אידיאלי – החד-צדדיות וסתימת הפיות על-ידי התקשורת לא התחילה היום.

בבחירות הקרובות, הבחירה היא לא רק בין מפלגה זו למפלגה אחרת. בבחירות הקרובות עלינו להכריע האם הספין דוקטורס ימשיכו לנהל את חיינו. בבחירות אלה יהיה עלינו לבחור מי אנחנו רוצים שינהיג את המדינה – אנשים או משרדי פרסום. אל תניחו לאשפי הסחרירים לעוות את תוצאות הבחירות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת השבוע “צו”

אלי כהן

מאיר הפלר קווים לדמותו של לוחם

אריק זיו ויזר

פרשת “וישב”

אלי כהן

נעבור את החגים בשלום

אלי חזן

שתי מדינות לשתי עמים

אובאמה כמשל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן