32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

"החרדים בבית שמש מתעוררים"

קבוצה קטנה של אנשים ברמה ג בוחרי יהדות התורה מחליטים להשים קץ למצב שנוצר שנציגי הציבור שהם תמכו בהם לא ממלאחם את מבוקשם וחסרונם.
הרשימה כבר מונה 66 בעלי בתים שחתומים על מסמך שבבחירות הבאות הם לא מתכוננים להצביע ליהדות התורה. (מדובר בעשרות בתי אב שכבר ככה מתנדנדים ואם הקבוצה של החרדים העובדים הייתה תופסת תאוצה הם היו תומכים בה, אבל כרגע הם בכ"ז עדיין תומכים ביהדות התורה)
אני יושב מול בנימין ב. וזאבי פ. – 2 צעירים שעתידם בעיר לוט בערפל ובכאב גדול הם מנסים לפרט לי מספר בעיות:
"לא יתכן שנציגי הציבור עסוקים בלבנות עוד מגרשי מגורים בלי לדאוג למקומות תעסוקה, דבר שיתפוצץ לעיריה בעוד 10 שנים בשל ריבוי אוכלוסיה שאין לה מקום עבודה בתוך העיר. בנוסף לאור המצב שלרוב בתי האב יש הנחה משמעותית בארנונה ותקציב העיריה מטבע הדברים חייב בסיטואציה כזו להיות מבוסס על שטחי המסחר ובניני המשרדים בעיר. (דוגמת העיר ירושלים ובני ברק שאמנם קלטה את העניין מאוחר אבל השכילה להבין שבלי שטחי המסחר B.E.S.E.R היא לא תוכל לכלכל את עצמה).
דבר נוסף הוא השיקול של צעירים עובדים להגיע לעיר, שכאשר מי שעובד חייב לצאת כל יום לירושלים או לערים אחרות לצורך פרנסתו, בזמן שיש לו ילדים בבית ואשה שגם עובדת. סיטואציה כזאת גורמת לצעירים לא לרכוש דירות שם או לרכוש ולהשכיר אותם לאחרים מעוטי יכולת שגם לא עובדים.

דבר נוסף מגרשי ספורט ומרכזים קהילתיים. לא יתכן אומר לי בנימין שבזמן שבכל מפלגה אחרת כאשר יש צורך לבוחרים הם יודעים לדרוש את מבוקשם בהקדם, כ"ש ברשות מוניציפאלית שהצרכים הם צריכים של חיי יומיום, מתנסים ומגרשי ספורט מרחבים ציבוריים והקצאות של קבע למבני ציבור של פעילות ופנאי לנשים וילדים. יש המון שטחים שמיועדים לזה חוקית ואו שהם עוברים הליך של שינוי טאבו מהיר בועדה המקומית לבתי כנסת וכדו', או שהם נשארים שוממים כי לאף אחד בתוך העיריה זה לא אכפת כי הבוחרים הפוטנציאלים שלהם תמיד ישארו…

והדבר האחרון. התרבות חסידי הסאטמר והקיצוניים בעיר שאט אט מדרדרים את העיר למדרון חלקלק. תסביר לי מתחנן זאבי, הם מעולם לא הצביעו ולא יצביעו בבחירות אז למה העיריה לא יכולה להפעיל עליהם סנקציות כלכליות החל מאי מתן פטור בארנונה ועד מתן דוחות כספיים כבדים למפירי סדר וחוק שכבר הוכח שכסף מדבר אל כולם… במקום זה העיריה בוחרת בשיוה שלא להתערב ולהיכנס לשטח הטריטואלי שלהם. ברור שאם השיקול הוא כח אז עדיף שלא להתעסק איתם כי זה רק יגביר את האלימות שלהם אבל למה העיריה לא מפעילה סנקציות כמו אי מתן אישורי בניה והגברת הרגוליציה בהוצאת אישורים למיניהם ואי הקצאת מבני ציבור, פשוט לדכא אותם.

אלא שמה? זו עסקונה! זו עסקונה שרבה בינה לבין עצמה מי יהיה הנציג הבא לראשות העיר… הם מבינים שהרבנים והבוחרים זה פונקציה שתלויה בהחלטה של העסקנים מהדרג היותר גבוה, זה לא תלוי במי יותר טוב לאינטרס הבוחרים. הרי זה מערכת בחירות מוניציפאלית, אין פה לא גיוס וחא מרכולים. יש פה הקצאת מבני ציבור, פארקים, תשתיות עירוניות, מגרשים וכו..
זה נגמר!! אנחנו מבטיחים לך!! הם אומרים לי. אנחנו במגעים עם רבני השכונה שמבינים את משמעות ההפסד הצורב שיהיה ליהדות החרדית כאשר מאות משפחות מרמה ג המתפתחת ומרמה א לא יצביעו להם. הציבור מתפקח. אנחנו רואים את זה גם ברשימה הארצית וזה תופס תאוצה בכל הערים.

יסתיים יסתיים העידן הזה שהנציגים יודעם שביכ יבחרו בהם ולכן מרשים לעצמם לעשות מה שבא להם.
נגלה לך סוד הם אומרים לי. יש כאוס גדול גם בקרב ציבור אברכים גדול שאינו מעז… ועל זה אנחנו עובדים גם…
יצרנו קשר עם החברה למתנסים, יצרנו קשר עם משרד המשפטים, התרבות והפנים (הועדה), זה תהליך אבל בסוף זה יבוא! מבטיחים!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארץ ישראל במשנת הרמב"ם: דיון בלאומיות

דר' גבריאלה ברזין

האם נתניהו הוא המסית?

עומר ברמן

סערה בכוס תה ?

אביגדור הדר

ישראל מתחסנת!

דניאל נחמיה ותומר רוזנטל

למה צעקה טלי גוטליב ?

רועי אזולאי

פאשניסט לחגים: בשמלה סגולה ושתי גבירות

חמוטל זיו
דילוג לתוכן