23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

הוזלת הרכבים כבר כאן

אלי חזן על היבוא המקביל של הרכבים שבסופו של יום מוזילים בצורה ניכרת את העלויות שלנו. אם שר התחבורה ישראל כץ יתמיד בדרך בה הוא מאמין הרי שהצרכן רק ירוויח 

סוגיית יוקר המחייה היא סוגיה העומדת על סדר היום של אזרחי ישראל גם היום – מעל שלוש שנים לאחר המחאה החברתית. הנושאים המרכזיים שעומדים במרכז העניין הוא יוקר המחייה ויוקר הדיור אך גם לתחבורה שבה אנו משתמשים יש השפעה על המחירים אותם אנו משלמים.

זמן לא רב עבר מאז ששר התחבורה כץ פעל בנחישות על מנת לפתוח את שוק הרכב ליבוא מקביל. למרות הקולות הסקפטיים שעלו באותה תקופה אי אפשר להתכחש לכוונה המקורית של השר : להקל על אזרחי ישראל ולסייע להם בכך שבסוף כל חודש הם יוכלו לשלם פחות ולהשתמש בכסף שהתפנה עבור דור העתיד. בסופו של יום נועד היבוא המקביל להוזיל את עלויות הרכבים.

הנה כי כן, מאז פתיחת היבוא המקביל קיבלו נכון להיום שתי חברות רישיון ליבוא מקביל. האחת היא איילון מוטורס,  המייבאת מכוניות מסוג פורד ולינקולן ופועלת כיום ליבוא מותגי ג'יפ וקרייזלר והשנייה היא אלבר ציי רכב המייבאת מכוניות מסוג טויוטה, הונדה ולקסוס.

וכאשר אתה פותח את השוק הרי שרמת העניין עולה. ראוי להדגיש כי יש מתעניינים רציניים נוספים הבודקים אפשרות להשתלב בשוק הזה. כאשר זה יקרה המחירים ישתנו ולטובה. לטובתו של הצרכן.

מי הם השחקנים המרכזיים ביבוא המקביל?

איילון מוטורס החלה לייבא רכבים ביבוא מקביל לפני כשנתיים ומכרה מאות רכבים מאז. ואילו אלבר ציי רכב נכנסה לתחום בחצי השנה האחרונה ומכרה מאות רכבים אך היא מביאה עימה בשורה : היא קנתה בחו"ל אלפי רכבים ורובם  כבר בארץ.

ומה זה עשה באמת לשוק ? האם זה הוזיל רכבים ?

חשוב להדגיש כי על פי הנתונים שהגיעו אלינו פער מחירי הרכבים בין יבוא מקביל ליבוא ישיר הוא בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. הנה כמה דוגמאות :

רכב מסוג טויוטה פיריוס : מחיר יבואן ישיר הינו 155 אלף ש"ח ואילו מחיר יבואן מקביל הינו 145 אלף ש"ח.

וזה הולך ועולה : רכב מסוג הונדה סיויק נמכר על ידי יבואן ישיר ב – 142 אלף ש"ח ואילו על ידי יבואן מקביל ב – 132 אלף ש"ח.

ומה נאמר על פער של 60 אלף ש"ח?

רכב מסוג טויוטה קמרי נמכר על ידי יבואן ישיר ב – 240 אלף ש"ח (כולל גג נפתח וריפודי עור) ואילו על ידי יבואן מקביל ב – 180 אלף ש"ח.

נכון שכניסת היבוא המקביל לא מיצתה את עצמה בשוק הרכב אך צריך להבין את הכיוון והכיוון הוא הוזלת מחירים.

בין 200 ל – 250 אלף מכוניות חדשות נמכרות בשנה ולכן כשמדובר באלפי רכבים ביבוא מקביל זה עדיין מעט ולא מורגש בשוק כל כך גדול. זאת ועוד, כמות הדגמים ביבוא המקביל עדיין מצומצמת ובהמשך ישנה כוונה להוסיף דגמים נוספים ומותגים נוספים. אך מה שאסור לנו לשכוח הוא שחוק הרישוי עשוי לשנות מציאות בצורה מובהקת. החוק נמצא לקראת סופו בדיונים בוועדת הכלכלה והוא יקל על היבוא המקביל וגם יפתח אפשרויות לייבא רכבים בשיטה נוספת שלא הייתה קודם. מדובר בשיטת "יבואן זעיר". אותו יבואן יוכל לייבא ביבוא אישי עד 20 רכבים שיוכלו להיות לו במלאי ולשמש כיועץ אישי ביבוא של רכבים נוספים.

כל אלו יובילו בעליל להמשך השינוי שחל בעולם הזה וישפיעו על כולנו לטובה.

ובכלל, ככל ששר התחבורה ישראל כץ ימשיך בדרכו לפתיחת שוק הרכב ליבואנים נוספים אין ספק שהצרכן יהנה ממחירים נמוכים בעשרות אלפי שקלים גם בדגמים המשפחתיים. שימו לב מה קרה להשפעה העקיפה של הרפורמה : היא הכניסה רכבי מיני הנמכרים כחדשים גם בעלות של 50 אלף ש"ח ויצרה השפעה ישירה בכך שגם מכוניות ממודל חדש יחסית נמכרות במחיר של שמונת אלפים עד עשרת אלפים ש"ח.

לאחרונה, הודיעה יוניון מוטורס יבואנית טויוטה על מבצע הוזלות ברוב הדגמים בהנחות של עד 30 אלף ש"ח!

עד היום מעולם לא ניתנה בחברה הזאת שקל הנחה – אל תתבלבלו – זאת הרפורמה.

המטרה בסופו של דבר היא להמשיך, לקדם ולפתוח את שוק הרכב על מנת שהמחירים יוזלו ויהיו אטרקטיביים. הרפורמה המוצעת היא סלילת הדרך הנכונה להיטיב עם הצרכנים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגנית השר לאה נס: "דו"ח אדמונד לוי לאישור בישיבת ממשלה"

אלי חזן

מכתב הפרידה של צחי דיקשטיין

אריק זיו ויזר

״הפלסטינים צריכים להבין שלא מגיעים לשלום כך"

אריק זיו ויזר

בני בגין חוגג את יום ירושלים בלונדון

אריק זיו ויזר

עידן חדש לעם היהודי – נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות

אריק זיו ויזר

שר ההסברה בדרום אפריקה : מדינה פלסטינית בעייתית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן