24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יעקב מאור

הובא למנוחות ז’ק לוי

היה מפעילי הליכוד הבולטים והתוססים ביותר

ליכודניקים רבים באו לבית העלמין בסביון ללוות את ז’ק לוי בדרכו האחרונה.

ז’ק מוכר לרבים מפעילותו הרבה בליכוד. בעשורים האחרונים זכינו לראותו בכל הועידות של מרכז הליכוד ומזכירות הליכוד. הוא גם טרח לבוא ולהשתתף כמעט בכל המפגשים והכינוסים שהתקיימו במצודת זאב. ברוב האירועים הוא ביקש את רשות הדיבור, ונתן עצות לאורח הכבוד במפגש, בדרך כלל חבר כנסת או שר. לא פעם גם הטיף להם מוסר וביקורת ברוח מורשת ז’בוטינסקי. אנחנו, אנשי השטח, כיבדנו אותו מאוד על דבריו והערותיו החכמות, וכיבדנו והערכנו אותו גם בגלל היותו מהותיקים שבעמודי התווך של אנשי השטח בתנועה.

ז’ק היה חבר הנהלת ברית חיילי האצ”ל מיום הקמת הברית ועד יום מותו. בעבר זכה גם בתואר יקיר העיר תל אביב. הוא נפטר בביתו מדום לב, ועד אז היה בריא ומלא חיים יחסית לגילו המתקדם.

ז’ק עלה ארצה בשנת 1944 בראש קבוצה של צעירים מבולגריה. הוא הצטרף לאצ”ל, והשתתף בפעולות רבות וחשובות. אחת הפעולות שבהן נטל חלק היה “ליל הרכבות”. חוליות של לוחמי אצ”ל פוצצו באותו לילה מסילות ברזל וגשרים במקומות שונים בארץ. ז’ק היה בחוליה שנשלחה לפוצץ את המסילה בכפר אסדוד, שבקרבתו הוקמה העיר אשדוד לאחר הקמת המדינה. החוליה של ז’ק נתפסה על ידי הבריטים, כאשר עשו דרכם רגלית מבת ים לאורך חוף הים לכיוון אשדוד. הוא וחבריו נידונו למאסר של 15 שנה. תחילה נכלא במגרש הרוסים בירושלים, ואחר כך הועבר לכלא עכו. בכלא עכו הוא היה אחד ממנהיגי אסירי המחתרות. בתוך הכלא הוא עבר גם קורס קצינים מיוחד של האצ”ל, והמפקד מנחם בגין אישר לו דרגת קצונה מיוחדת, למרות שלא יכל ללמוד אימוני נשק במסגרת הקורס בתוך הכלא.

בזכות מנהיגותו וחשיבותו הוא נבחר להיות אחד מהמשוחררים בפריצת כלא עכו, והיה בין הראשונים שהצליחו לברוח מהכלא.

עם הקמת צה”ל הוא התגייס עם חבריו, ושימש בתפקידי פיקוד שונים בצבא במסגרת מלחמת השחרור ולאחריה.

בשנים האחרונות ניהל ז’ק את בית האבות של יוצאי בולגריה, שהוא היה מיוזמיו ומקימיו.

רבים מותיקי האצ”ל שעדיין כוחם במותניהם באו לחלוק לו כבוד אחרון. גם פעילים צעירים יותר שנולדו לאחר הקמת המדינה הגיעו. בין המספידים היו גם ד”ר אפרים אבן, יו”ר ברית חיילי האצ”ל עד לאחרונה. גם מ”מ ראש הממשלה, השר סילבן שלום, ספד לו ליד קברו הטרי. בין המלוים ראינו גם את סגנית השר לאה נס, וחברים כמו משה דולגין, יוסקה נחמיאס, אהרון בר, שמעון שלוש, דני כץ, יואב דבוש ואחרים.

יהי זכרו ברוך.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן

על פסילות מועמדים בדמוקרטיה – זועבי במבט השוואתי

אלי חזן

נתניהו תקע לנו גול עצמי /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן

על פסילות מועמדים בדמוקרטיה – זועבי במבט השוואתי

אלי חזן
דילוג לתוכן