26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ההשפלה של ליברמן

מה היה מוזר בוועידת הליכוד מאמש:

אמש התכנסה וועידת הליכוד, כשמלבד הצגת ההצבעות המתוכננת למחר, חברי הוועידה היו אמורים להצביע על אי-איחוד עם ישראל ביתנו.

וזה מוזר, מדוע לא להצביע למשל, על אי-איחוד עם בנט, או אי-איחוד עם מפלגת העבודה?

הרי בכדי להצביע נגד משהו, המשהו הזה צריך להיות מובא להצבעה, ונכון לרגע זה, איחוד עם ליברמן לא הובא להצבעה; אולי איחוד כזה אם יבוא יהיה במתכונת טובה? זאת לא נדע עד שתובא הצעה כזאת.

לכן, הצבעה אמש על אי-איחוד עם ליברמן, הייתה מוזרה, כי כשנתניהו ירצה להביא הצעה כזאת ממילא תתקיים הצבעה.

אני קצת מיתמם, ברור שההצבעה נעשתה על רקע הלחץ של ליברמן על נתניהו, אך משהצעה כזאת לא הובאה ע"י יו"ר התנועה, לא היה צורך לעסוק בזה.

הליכוד פוגע בנתניהו:

הסיעה המשותפת של הליכוד-ביתנו מנהיגה את הממשלה, פירוק השותפות הזאת כעת עלול לערער את יציבותה ולפגוע בליכוד, אז למה להעביר הצבעה כזאת כשאין הצעה קונקרטית על הפרק? לדני דנון פתרונים.

נתניהו נבחר ע"י המתפקדים לכהן כיו"ר התנועה וע"י הציבור לכהן כראש ממשלה, לכן לא ראוי המצב שבו מוסדות התנועה מנטרלים אותו לחלוטין, פי 100 לא ראוי, שמוסדות התנועה מאיימים לפגוע בתפקודו כראש ממשלה, כי לתפקיד זה הוא נבחר ע"י הציבור בישראל,

ולא ע"י חברי המרכז או כל גורם אחר בליכוד. חובתו כראש ממשלה היא לשקול שיקולים של טובת הציבור בלבד ולא להתנהל בכפוף ללחצים של גורמים פנים-תנועתיים.

ההימור המוטעה של ליברמן:

הבחירות המוניציפליות הוכיחו דבר שנעלם מעיני הציבור: ליברמן מאבד במהירות את האלקטורט שלו בקרב העולים. ההפסד של ליאון בי-ם, הקריסה של הרשימה המשותפת בי-ם והפסד הקולות במקומות אחרים הוכיחו שליברמן בירידה.

התוצאות הללו העלו את החשד, כי גם בבחירות הכלליות קרה דבר דומה, מה שהפך את ליברמן בליכוד  לברווז צולע, עוד טרם החל ללכת בו.

בשל כך ראוי לזכור את הכלל החשוב: אם אין הכרח גמור, אל תעמיד את הכוח שלך למבחן.

השנאה אל ליברמן בליכוד:

חברי הוועידה, שטרחו אמש להגיע להצבעה, היו נחושים להצביע נגד ליברמן, אם הייתה הצבעה ההתנגדות אליו הייתה עוברת את ה- 95%.

מנין ההתנגדות? קודם מכל מהסעיף הקודם: ליברמן התמודד במוניציפלי במקומות רבים נגד חברי ליכוד, אנשים אלו הם המתנגדים הגדולים ביותר שלו, וכפי שאמר אריק זיו: זה לא נגמר באלה שנגדם פעל, אלא גם בכל אלו שהראשונים משפיעים עליהם; לליברמן יש בליכוד

את האופוזיציה הקשה והמרה ביותר בפוליטיקה.

שנית, הביטוי בסגנון "ליברמן הוא פוטין, הוא לא רצוי כאן" נשמע מכל עבר. רבים דיברו על היעלמותו של עוזי לנדאו התוסס, של יאיר שמיר עז הפנים (מי זוכר ששניהם שרים) – 'אם הוא הצליח לעקר את שני אלה, הוא מסוכן', אמרו.

מהי בכלל עמדתם של חברי סיעתו בשלל הנושאים שעל הפרק (גיוס כללי לצה"ל, נושאי דת ומדינה וכיו"ב)? הכיצד מפלגה שלימה לא מעזה להגיד דבר בלי אישור של ליברמן? את זה לא רוצים בליכוד.

בקיצור, בליכוד ממש, אבל ממש,  לא אוהבים ולא רוצים אותו.

ההשפלה של ליברמן:

העובדה, שנתניהו היה צריך לעשות מאמץ בכדי למנוע הצבעה נגד ליברמן בוועידת הליכוד היא נוראית מבחינת ליברמן; היא אומרתשמבחינה מהותית ליברמן הובס, גם אם לא הייתה הצבעה; וזאת נראית לי השפלה.

לסגור את עניין המייל:

אע"פ שלא היה היגיון להצביע נגד דבר-מה שלא הובא בפני הוועידה, המהלך של דני דנון השיג את שלו: הוא הוכיח שהליכוד לא רוצה את ליברמן, ומה שהוכיח את זה היה מאמץ מיוחד של נתניהו שמנע אותה (אם אני ליברמן, אני רואה זאת כגרוע יותר מלהפסיד בהצבעה).



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אללי :"כן זה אפשרי".

אריק זיו ויזר

תגובת גרשון מסיקה לדברי נתניהו – אפשרות הארכת ההקפאה

אריק זיו ויזר

כהן: "השר כץ פעל באופן מעורר תמיכה ואמפתיה"

אלי חזן

קליינר מוכר את הליכוד לשמאל

אריק זיו ויזר

"אתה החתן? למה מי תתחתן איתך יא…" /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר

נס הליכוד בגאון והדר /קטי שטרית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן