18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

ההחלטה להעלות את גיל הפרישה של נשים ל-67 -מתכון לעוול חברתי

הצעה – להשאיר את האפשרות לפרוש בגיל -67 , כאפשרות בחירה.

 

החלטתו של האוצר , להעלות את גיל הפרישה של נשים ל-67, עלולה לגרום עוול מהותי למאות אלפי נשים, שתרצינה לפרוש בגיל מוקדם יותר, אך לא תוכלנה לקבל את גימלת הזיקנה המגיעה להן, ותהיינה עלולות לסבול מחיי עוני ומחסור.

יחד עם העובדה שתוחלת החיים גדלה מאד, ונשים היום חיות עד גיל -80 בממוצע, הרי שבמצב כזה תיוותרנה נשים רבות , ללא כל אמצעי קיום ,עד הגיען לגיל -67

הייתי מציעה כי – האפשרות לפרוש בגיל -67 תהיה אפשרות בחירה, ונשים תוכלנה להחליט אם לפרוש בגיל -62 כפי שנהוג כבר היום, או – להמשיך לעבוד עד גיל -67 , או אף מעבר לגיל זה, בכל מקרה – לא יווצר מצב שאשה שתפרוש לפני גיל –  67  לא תקבל את קיצבת הזיקנה המגיעה לה.

פן נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא – מה יהא על נשים המפוטרות מעבודתן לפני גיל הפרישה ?! הן לא תהיינה זכאיות לגימלת זיקנה לפני גיל -67 , כמוצע בהחלטת האוצר, וגם הן תסבולנה מחיי עוני ומחסור , וזאת בתקופה הקשה ביותר בחיי האדם – הזיקנה, עם כל ההשלכות הבריאותיות והחברתיות המתלוות לגיל זה.

יש למצוא מנגנון שיסדיר את מצבן של נשים אלה, וידאג שתוכלנה לחיות חיי רווחה סבירים.

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנימין נתנייהו, ראש ממשלת – היהודים – זה מה שאתה צריך לומר לאובאמה-מאת שוש לוי אופקים

אריק זיו ויזר

"דברים שרואים מפה – לא רואים משם"

אריק זיו ויזר

האם קהיר בוערת?!

אריק זיו ויזר

הדיקטטורה מתה – תחי הדמוקרטיה !

שחרור גלעד שליט – המתנה הגדולה ביותר לחג, לעם ישראל

אריק זיו ויזר

אז מה היה לנו ?!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן