11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

הדמוקרטיה הישראלית בסכנה

האם ישראל היא דמוקרטית יותר או פחות דמוקרטית ממה שהייתה? זה הזמן לבחון את הנתונים

אם תשאלו לא מעט ישראלים הרי שהם יגידו לכם שישראל פחות דמוקרטית ממה שהייתה בעבר. הטיעון הזה חוזר שוב ושוב ומוצג לראווה בכל מקום. אלא שאם בודקים את הנתונים מגלים שהמצב הפוך. מסתבר שבישראל מזייפים לכם לא רק על נתוני העוני אלא גם על מצב הדמוקרטיה וזה מציב אותה בסכנה

 

 

מי שמשוחח עם לא מעט אנשי שמאל מקבל את הרושם שהנה, ישראל, בעוד רגע הופכת להיות רוסיה של פוטין. או אולי טורקיה של ארדואן. לכל הפחות הונגריה של אורבן. הדבר בא לידי ביטוי לא רק בקריאה בעיתון "הארץ", בהקשבה לפוליטיקאים משמאל ולשיחות עם הקהילה הדיפלומטית בארץ הניזונה מאותם גורמים, אלא שאתה שומע זאת מלא מעט ישראלים שמאמינים גם ב"הדתה".

 

אלא שמחקרים שמפרסמים גורמים בינלאומיים שאין להם שום קשר לליכוד או לראש הממשלה נתניהו מראים כי המצב בדיוק הפוך. ישראל הרבה יותר דמוקרטית ממה שהייתה בעבר.

 

אז נעזוב לרגע את הדמוקטטורה של בן גוריון ומפא"י. אלו בשמאל שמתארים לכם את "ארץ ישראל הישנה והטובה כגן עדן של מהגרים שחיו באושר" הם לכל הפחות שרלטנים.

 

ב – 2006 החלה קבוצת האקונומיסט בפרסום מדד הדמוקרטיה. מטרת הדו"ח היא להציג מדד כמותי של רמת הדמוקרטיה ב – 167 מדינות בעולם. כאשר החל פרסום הדו"ח ישראל ניצבה במקום ה – 47 בעולם. ב – 2016 הדמוקרטיה שלנו הפכה להיות כל כך "גרועה" עד שישראל התקדמה למקום ה – 29 ואילו בשנה שעברה היא דורגה במקום ה – 30. על מנת לסבר את האוזן חשוב להבין : נורווגיה, איסלנד ושבדיה ניצבו במקומות הראשון, השני והשלישי ואילו סגרו את הרשימה סוריה וקוריאה הצפונית. כלומר, בזמן שלטון השמאל התקרבנו לקוריאה הצפונית ואילו כיום אנו מתקרבים אל נורבגיה ושבדיה.

 

ואגב, אנו במקום הזה יחד עם צרפת ומתחתינו מדינות כמו בלגיה וצ'כיה.

 

וזה ההבדל על רגל אחת. אלו עובדות שקשה מאוד, אם בכלל, לחלוק עליהן.

לדו"ח המלא באנגלית לחצו כאן 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שרת החוץ שמתחרה באווילות של לבני

תמיר הר-פז

ליכודניק בדק: בראשי סתם התנכלה לדדוש

אריק זיו

יש לחקור את ציפי לבני בחשד לניגוד עניינים

אריאל אילוז

"חיל החרדים" – לא בשמיים

אריק זיו ויזר

ברקסיט כהזדמנות

אלי ורד חזן

הרצוג טעית !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן