32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

הבחירה הערכית של סער, ארדן, שטייניץ ולבנת

ביום ראשון הקרוב תועלה לועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק הפללת הלקוח. שרי הליכוד יוכלו להראות עד כמה הנורמות שלהם מוסריות וערכיות ועד כמה האדם עומד במרכז. אלי חזן מסביר



שלום לכם ולך שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר הפנים גדעון סער, שר התקשורת גלעד ארדן והשר לענייני מודיעין ונושאים אסטרטגיים יובל שטייניץ


ביום ראשון, כמדי כל שבוע, תשבו בכובעכם כחברי הממשלה בועדת השרים לענייני חקיקה. תתבקשו להכריע על עניינים ברומו של עולם. בין הצעות החוק עליהן תצטרכו להחליט, תועלה בפניכם הצעת חוק של ח"כ זהבה גלאון וקבוצת חברי כנסת הקרויה "חוק הפללת הלקוח" או בשמה הפרלמנטארי "הצעת חוק איסור צריכת זנות וטיפול בקהילה (תיקוני חקיקה)".


חשוב לי להדגיש : יש לחברי הקואליציה (כל קואליציה ואין זה משנה אם מדובר בימין או שמאל) נטייה לפסול הצעות חוק של האופוזיציה. אולי בצדק אך לא במקרה הזה. מדוע ? ראשית, משום שזאת הצעת חוק ערכית מהמעלה הראשונה. שנית, משום שעל הצעת החוק חתומות ח"כיות אחריות מהקואליציה ובהן ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי. יותר מכך, משום שהחוק צודק וראוי התארגנו לנו שלל ארגונים בעלי אג'נדות אידיאולוגיות שונות ומגוונות לקואליציית אד הוק עבור הצעת החוק הזאת.


במשנה, במסכת סנהדרין (ד',ה') נאמר: "כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא". חוק הפללת הלקוח בא לקיים עולם של אלפי נשים, נערות ונערים העוסקים בזנות. בזמן שאתם מתעוררים בכל בוקר על מנת להגשים את חלומותיכם לשנות את הארץ הזאת, ואולי עד להגעתכם לראשות הממשלה, הרי שאותן אלפי נשים הולכות לישון בלי לחלום. בזמן שאתם דואגים לאיכות חייהם של ילדיכם ועולליכם הקטנים אין ספור נערים ונערות חיים במציאות של חוסר תקווה ללא תכלית אמיתית לחייהם. הצעת החוק הזאת עשויה להחזיר להם את התקווה.


הרציונאל של חוק הפללת הלקוח הוא לפנות לחוליה החלשה – הלקוח – מתוך מטרה להקטין את הביקוש. הקטנת הביקוש תוביל להקטנת ההיצע וממילא לירידה בנותני שירותי הזנות. ראוי להדגיש כי מדינת ישראל עשתה כברת דרך ארוכה ומרשימה לירידה כמעט מוחלטת בסחר בבני אדם מאז תחילת שנות ה – 2000. הצעת החוק הזאת תקבע ערך מוסרי ונורמטיבי ולפיו אישה היא לא סחורה, נער הוא לא עבד מין ונערה היא לא שפחה.


אחת הטענות העולות כנגד ההצעה הזאת היא שמדובר באקט בולשביקי או בהצעת חוק שמייצרת מציאות של כפייה לא הוגנת הפוגעת בשוק החופשי. אין דברים מופרכים מאלו, משום שנכון להיום הכפייה מתבצעת כלפי רבות העוסקות בזנות. בניגוד לתדמית הרווחת הרי שרובן המוחלט (ברור שלא כולן) לא בוחרות לעסוק בזנות אלא נגררות אליו עקב מציאות חיים קשה. במהלך העבודה שלנו על הכנת הצעת החוק נתקלנו באין ספור מקרים שכאלו ונוכל להפגיש אתכם, במידה ותחפצו בכך, עם נשים שכאלו. זאת ועוד, מרבית הנשים שעוסקות בזנות עוברות התעללויות ואלימות מכיוון לקוחות וסרסורים. זאת השעה שלכם לומר לא! זאת השעה שלכם כנבחרי הליכוד להיות חלוצים שישנו לטובה מציאות כה מעוותת בארץ הזאת.


במהלך הדיון בועדת השרים אתם בוודאי תיתקלו בהתנגדות של פקידי משרדי הממשלה השונים להצעה. אותם פקידים שמקשים בפניכם את הדרך להשפיע על החיים בישראל לטובה. אותם פקידים שתמיד מוצאים את הלא ומעדיפים אותו על פני הכן. הם יטענו טענות מטענות שונות, לעיתים מנותקות מהמציאות. זה הזמן שלכם להראות כי הציבור בחר בכם ולא בפקידים על מנת להוביל מדיניות. יותר מכך, ידוע לנו כי הצעת החוק איננה מושלמת אבל אישורה בתיאום הממשלה בקריאה טרומית תוכל להוביל לכך שבהכנה לקריאה הראשונה ולאחר מכן בהכנה לקריאה השנייה והשלישית ייעשו התאמות עם הממשלה בדבר השלכות פליליות לעומת תקציביות וכן למצוא את המסגרות השיקומיות והחינוכיות כהשלמה לחוק זה.


לסיום, אבקש להדגיש כי הצעת החוק הזאת נחקקה במדינות סקנדיניבה וכי עתה צרפת עומדת להשלים מהלך חקיקה דומה. אפילו בהולנד ובגרמניה, שם הזנות חוקית, החלו בהעלאת שאלות ערכיות על הנושא ובהולנד אף שוקלים לחוקק את החוק הזה בעצמם.


גבירתי השרה ורבותי השרים – זה בידיכם ולא בידם של אחרים. לשנות את המציאות בארץ לטובה ולהעניק תקווה לאלפי אנשים שכרגע חסרים אותה.

 

הכותב הוא סמנכ"ל ההסברה של מכון ירושלים לצדק – ארגון המקדם את הצעת החוק


לפרטים נוספים לחצו כאן 

 

http://www.youtube.com/watch?v=WBKyZW5x6PU



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יומן בחירות – הפרק השלישי

אלי חזן

הדמיון המזרחי של שטרנהל

אלי חזן

גזענות בדשא: שעת מבחן לכולנו

אלי חזן

הדרך של עוזי לירושלים

אלי חזן

התקשורת במלחמה – צוק אך ממש לא איתן

אלי חזן

חוק האזרחות: מידתי, מוסרי והגיוני

אלי חזן
דילוג לתוכן