34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יעקב מאור

האם ביבי זומם לכייס אותנו? /מאת יעקב מאור

אריק זיו כתב בטורו “פוליטי” בשבת הקודמת על אפשרות שלפיה זומם ביבי ללכת בדרכו של שרון, ולערוק מהליכוד למפלגה חדש שיקים עם השמאל. זה נשמע ברגע הראשון קונספירציה תלושה מהמציאות. אבל מתברר שיש לזה רגליים ובסיס. כפי הנראה בלשכת ראש הממשלה הולך ומתבשל בחדרי חדרים איזה מהלך מדיני היסטורי, כמו הסכם שלום עם סוריה או הסכם עם הפלסטינים, או תקיפה מוצלחת באיראן או משהו שאיננו מסוגלים לדמיין כרגע. ייתכן מאוד שהמהלך המדיני הזה מנוגד למצע הליכוד ולמורשת ז’בוטינסקי. לכן ביבי לא יביא את זה לאישור התנועה שלנו. הוא ינצל את המהלך המדיני לצורך מהלך פוליטי של עזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה, יחד עם אהוד ברק ואויבינו מהשמאל.
נשמע הזוי?…
כן, ברגע הראשון.
אבל בסוף השבוע התפרסם בעיתון הארץ מידע מהמם שמאשר את התיאוריה הזו. גם העיתונאי יוסי ורטר הולך בעקבות אריק זיו שלנו, וכותב על סבירות למהלך פוליטי של ריסוק הליכוד ופילוג חדש. כיון שרוב קוראי “ליכודניק” אינם קוראים את עיתון “הארץ”, הנה לפניכם קטע מהמאמר שפורסם ביום שישי 4/12/09:

“…נכתב כאן על הרעיון שמתגלגל בחוגים פוליטיים מסוימים, שלפיו ערב הבחירות הבאות עשויים בנימין נתניהו ואהוד ברק -בהנחה שנתניהו ילך למהלך מדיני שיזכה לתמיכה רחבה- להיכנס לנעליים של שרון ופרס מנובמבר 2005: להתפצל ממפלגות האם שלהם ולהקים מפלגה חדשה, נטולת מורדים מכאן ומכאן. בלי ציפי חוטבלי, בלי יולי תמיר.
לח”כ אופיר פינס מהעבודה, אחד מארבעת הח”כים המכונים מורדים, זה הזכיר פגישה שהיתה לו לפני כשלשה שבועות עם שר מסוים מהליכוד. “באתי אליו בעניני משרדו” סיפר פינס, “ובפגישה הוא שאל אותי לפתע, מה דעתי על כך שהליכוד והעבודה יילכו לבחירות הבאות ברשימה משותפת, בלי להתפרק, כשכל מפלגה שומרת על קיומה העצמאי?. הרכב הרשימה החדשה, אמר השר לפינס, ייקבע בשיטת הריצ’רץ’: אחד מהליכוד, אחד מהעבודה.
פינס הופתע. מאיפה זה צץ? הוא שאל את השר.
נתניהו שאל אותי לפני כמה ימים מה דעתי, השיב השר. אמרתי לו שאסכים לכך. לדברי השר, נתניהו ביקש לבדוק אם הוא מבין שברשימה כזו הוא יידרדר כמה מקומות לאחור, מכיון ששניים או שלשה מבכירי העבודה ישובצו בה לפניו. אמרתי לו, סיפר השר לפינס, שגם עם זה אני אוכל לחיות. עוד אמר השר שבהכירו את ביבי, הוא יודע שלא היה מעלה לפניו את הרעיון אלמלא היה משהו מתבשל.
שאלתי את פינס לדעתו. הוא לא רצה להתיחס. “מוקדם מדי” אמר. “מי יודע איך תיראה המערכת הפוליטית בעוד כמה חודשים, שלא לדבר על שנים”. אבל מאז הוא שוחח על זה עם כמה מחבריו. אף אחד לא נפל מהכסא, הוא אמר.”
עד כאן ציטוט מדויק מעיתון הארץ.

לדעתי, זה מחייב התארגנות לפעולה. כבר חווינו מצב שראש התנועה שלנו, אריק שרון, מנצל את הקולות שלנו ונוטש את התנועה ואת דרכה, ומקים מפלגה מתחרה. הייתכן שזה קורה לנו שוב?…
יש פתגם באנגלית שאומר “אם רימית אותי פעם אחת – עליך להתבייש בעצמך. אם הצלחת לרמות אותי פעמיים – אני צריך להתבייש”.
חברים, תחשבו על זה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על פסילות מועמדים בדמוקרטיה – זועבי במבט השוואתי

אלי חזן

פרשנות: למה איכפת לנו מכנס שדרות

אריק זיו ויזר

הובא למנוחות ז’ק לוי

אריק זיו ויזר

האמת והשקרים בסוגיית השילוט של ישראל כץ/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

הפחד מבנט – על משמעות הגוש החוסם

אלי חזן

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן
דילוג לתוכן