18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ד”ר אורית גלילי-צוקר יועצת רוה”מ בנימין נתניהו מגיבה לליכודניק

מוגשת תגובתה המנומקת של ד”ר אורית גלילי-צוקר, על הביקורת שהופיעה בטור הפרשנות השבועי של אריק זיו

קישור ליומן הפוליטי הדחלילים ועמידרור בלשכת נתניהו

 

תקציב הפעילות של הצוות לתקשורת פוליטית של יו”ר הליכוד הכולל אותי (ד”ר אורית גלילי-צוקר), את ד”ר אלינה ברדץ’-יאלוב ואת הגב’ נטלי סולון הוא 45000 ש”ח.
הצוות הוקם כדי ללוות את בנימין נתניהו כיו”ר הליכוד עד לבחירות מתוך הנחת עבודה שלמרות ששיטת הבחירות היא פרלמנטרית – אנשים מצביעים במידה רבה על פי הזהות של מי שעומד בראש המפלגה.

על כן התמיכה האישית בנתניהו, שגם השכיל להציג ב-2009 רשימה מצוינת לכנסת, היתה ותהיה גם בבחירות הקרובות המפתח להצלחת הליכוד בבחירות.
הצוות שלנו כלל אינו עוסק בייעוץ למשפחת נתניהו וכל זמננו מסביב לשעון מוקדש
לחשיבה ולדרכי פעולה להצלחת הליכוד בבחירות.
אינני רוצה להתרברב בהצלחות שלנו, כי קיבלנו החלטה אסטרטגית לעבוד מאחורי הקלעים ולא לפני הקלעים, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. כל הסקרים שנעשים – ובעיקר כעת בתקופת  המשבר, מוכיחים עד כמה הפופולריות האישית של נתניהו מוצקה למול היריבה העיקרית שלו נכון לעכשיו, יו”ר האופוזיציה – ציפי לבני. אלה הדברים שנבחנים בזירת התקשורת הפוליטית.

מעולם מצבה של לבני לא היה בשפל כזה ואילו נתניהו נתפש באופן עקבי בכל הסקרים כדמות המתאימה היחידה לראשות הממשלה בישראל.

זה הקו שאנחנו מובילות וזה גם המסר שעובר בדברי כל מי שמדבר בשבועות האחרונים מטעם הליכוד.
תוצאות כאלה ומסגור מנהיגותי כזה אינם קורים מעצמם – הם קשורים כאמור לקו האסטרטגי המנחה את הייעוץ שלנו.

את המחאה בסדרי הגודל שלה ברחובות ישראל אין אף אחד שחזה. לעומת זאת הצוות שלנו זיהה מיד – בניגוד לאחרים המייעצים לרה”מ (איננו היחידות בשטח, כידוע לך) – את כל המאפיינים של המחאה ואת הפוטנציאל שלה להפוך לבעיה פוליטית. את המלצותינו העברנו לראש הממשלה, אך אנחנו כאמור לא יחידות בשטח, במיוחד בתקופה משברית.

לצוות הדוברות וההסברה – שהפיק למשל את מסיבת העיתונאים הראשונה – היתה ראייה שונה משלנו וצוות זה הוא המופקד על הדוברות ולא אנחנו. מכאן אולי התחושה כי לא היתה בתחילה היערכות נכונה של ראש הממשלה למשבר. עם זאת האווירה הציבורית שמוצאת את ביטויה באופן עקבי סקרים ובדברי הפרשנים היא שגם אם יש כעס כלפי ראש הממשלה – הוא היחיד שבכוחו לפתור את המשבר. התפישה הזאת היא קריטית בדעת הקהל והיא מוכיחה שמנהיגותו של נתניהו, כמו גם תפקוד ממשלתו והקואליציה שלו – למרות המשבר – נתפשת מאד יציבה.
אין לזלזל בדברים כאלה ולהקל בהם ראש ולראש הממשלה מגיע על כך קרדיט ענק ואנחנו שמחות כי הצלחנו להשפיע על כך.

שינוי המדיניות שהובלנו לגבי שרה נתניהו, הוכיח את עצמו במלואו בשבוע האחרון בפרשת הילדה אופק, שהיתה מועמדת לגירוש. לראשונה בכל תולדותיה כרעיית ראש הממשלה  קיבלה שרה נתניהו תקשורת אוהדת ויחס של קונצנזוס מקיר לקיר – אפילו בכלי תקשורת שהיו ידועים בעוינותה כלפיה. לכן לא רק  שלא נגרם נזק, נהפוך הוא.

אפילו הדובר החדש של משרד ראש הממשלה יועז הנדל, מאמץ קו זה לאחר שנשאל על מעורבותה של הגברת נתניהו.

להנדל ברור, מה שעד היום שימש יעד למתקפה לא מרוסנת על הגברת נתניהו שלרעיית ראש ממשלה – אשר מלווה את בעלה במסירות ענקית ובנאמנות אין קץ כמו במקרה של שרה – תהיה השפעה על בעלה, בדיוק כפי שלאשתו הרופאה של הנדל – כך ציין – יש השפעה עליו.

כך מקובל בכל משפחה ומשפחות מנהיגים אינן שונות לצורך כך. את המדיניות מכל מקום, בכל התחומים, קובע ראש הממשלה ולא אשתו.

היא עזר כנגדו שיכולה להאיר את עיניו בתחום כזה או אחר של פעילותו, כאשר נושא הביטחון הוא מחוץ לתחום, שם חלה סודיות מוחלטת, גם על בני משפחה.

נשכרנו כצוות מקצועי לכל דבר לראש הממשלה מתוך אמונה מלאה בדרכו ובהובלתו לעומת האלטרנטיבות הפוליטיות, וזאת לנוכח האתגרים הלא פשוטים העומדים בפני מדינת ישראל בתחום המדיני-בטחוני והכלכלי-חברתי.

פעילותנו מבטאת את המאפיין הברור של נתניהו כמנהיג בעל תפישה דמוקרטית אמיתית ובמהלך חודשי עבודתנו אתו הפכנו גם להיות, בדימוי ששאול מהספורט, אוהדות שרופות שלו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם סטרוק משתלטת על בית הדין של הליכוד

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף ירושלים

אריק זיו ויזר

מכתבו של שלמה מדמון לנתניהו בנושא הועידה

אריק זיו ויזר

כולנו נגד שינוי החוקה

אריק זיו ויזר

סופית:ישיבת מרכז על הבחירות ב16/11

אריק זיו ויזר

הבחירות למרכז : המירוץ נפתח

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן