25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

דעה: הפישלת וגם חזרת?

חלוץ אינו מעוניין כרגע לנקוב בשם המפלגה אליה יצטרף, למה לסגור אופציות? האידיאולוגיה אינה חשובה, גם לא המטרה, כל עוד אני בדרך פנימה.

 

פורסם בערוץ 7.

כארבע שנים אחרי מלחמת לבנון השנייה, הודיע מי שפיקד על הצבא באותה התקופה על כוונתו להיכנס למערכת הפוליטית. עוד בטרם נפרדו מהרמטכ”ל אשכנזי, שהצליח לשקם את הצבא ולהתגבר על הפצעים המגלידים מאותה מלחמה ומה שסימל חלוץ באותה מלחמה, רק הרמנו את ראשנו מחדש עם החזרה ההדרגתית לנורמות המסורתיות של ציונות ומוסר לחימה, אנו כבר מתבשרים על חזרתו של רא”ל במיל’ דן חלוץ לגזרה הציבורית.

המסר ברור: העובדה שנכשלתי כרמטכ”ל אינה מונעת ממני להיות שר ביטחון. חלוץ אינו מעוניין כרגע לנקוב בשם המפלגה אליה יצטרף, למה לסגור אופציות? זה חלק מהראייה המעוותת של המערכת הפוליטית, האידיאולוגיה אינה חשובה, גם לא המטרה, כל עוד אני בדרך פנימה.
אל לחלוץ לבנות על הזיכרון הציבורי הקצר, כי האירוע האחרון שנצרב בזיכרוננו מכל הקריירה המפוארת שלו, זה דווקא הכישלון שבעקבותיו באה הפרידה המשפילה מצה”ל, ההתנתקות, וההתפטרות.

חלוץ הגיע לתפקידו כרמטכ”ל כדי לבצע את התכנית המדינית של אריק שרון, והוא עשה זאת בנאמנות. הוא פיקד על הצבא בעת הפינוי באופן מופתי, ובביטחון רב פנה למלחמה מול האויב, שהיה קצת פחות צייתן ממתיישבי גוש קטיף.

אין חולק על תרומתו של חלוץ לעם ולמדינה בעת שירותו כטייס מעוטר ורב פעלים, אך תפקודו כרמטכ”ל לא הרשים והוא עצמו הכיר בכשלים שלו, לאחר לחץ ציבורי גובר, הוא נטל אחריות ופינה את מקומו לבא אחרי, אבל ככל הנראה חלוץ סומך על הזיכרון הקצר של המנהיגות ושל העם.

עם, שבזמן שליקק את פצעי המערכה בצפון, כבר היה בדרכו למערכה הבאה בדרום, ומשם למשט התורכי תוך מעקב מתמשך אחר התחמשותה של איראן והאיומים שהיא משגרת כלפיי ישראל חדשות לבקרים. אין רגע דל. עם כל זאת, אל לחלוץ לבנות על הזיכרון הציבורי הקצר, כי האירוע האחרון שנצרב בזיכרוננו מכל הקריירה המפוארת שלו, זה דווקא הכישלון שבעקבותיו באה הפרידה המשפילה מצה”ל, ההתנתקות, וההתפטרות.

בסקר שערכו הבקר בתכנית הבקר של ערוץ 2 אמרו 61% מהמצביעים כי לא היו רוצים לראות את חלוץ בפוליטיקה הישראלית, מה שמצביע על הרושם שהותיר אחריו לאחר התפטרותו. למרות נחישותו, הודעתו של רא”ל במיל’ חלוץ אינה מתקבלת בשמחה, לא כי הוא לא מוכשר, אלא כי הוא מעביר מסר מוטעה שאיש ציבור אינו צריך להיבחן בעשייתו, הצלחתו או אי הצלחתו, אלא מספיק שהוא מוכר, שיש לו תורמים נדיבים ויש מפלגות שמוכנות לקבל אותו. אלו לא הקריטריונים עליהם צריך להיבחן מנהיג ואלו אינם הדברים העיקריים עליהם הוא צריך לתת דין וחשבון. זאת כדי שלציבור יישאר עוד מעט כבוד למנהיגיו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום השואה והגבורה : אלה מעוז על משמעותה של הגבורה

אלי חזן

הדרך של לפיד לראשות הממשלה

עינר אביב

יאיר לפיד ואופי הבוחרים הישראלי

אריק זיו ויזר

חמשת המ”מים עכשיו

אלי חזן

אולמרט : אירוניה פוליטית

דנה רביב

חוק המרכולים הוא חוק ברוח ערכי הליכוד

ד"ר אפרים אבן 
דילוג לתוכן