19 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

דני בסימן קריאה

אלי חזן מבקש מדני סימן ומברק רביד לעצור לכמה רגעים ולחשוב – כל אחד בתחומי עניינו אך לא רק 


נדירות הפעמים בהן ישנה הסכמה כמעט גורפת של ליכודניק עם עיתון “הארץ” אך דומה שדני סימן, האחראי על ההסברה במשרד ראש הממשלה, הצליח להוביל לבלתי אפשרי. יש לקוות שיצליח לגרום למה שנראה כרגע בלתי אפשרי : לשקם את התדמית של ישראל בעולם דרך רשת האינטרנט.


ברק רביד, הכתב המדיני של “הארץ” העלה לפני יומיים בבלוג שלו המופיע באתר, כתבה רחבה על התבטאויותיו של דני סימן בכרטיס הפייסבוק האישי שלו. סימן משתמש בביטויים לא דיפלומטיים ואף מביכים בצורה חסרת אחריות. זה לא היה אמור להיות מעניניינו אלא שסימן אמור להתמנות לתפקיד חשוב לשם הסברת ישראל, בייחוד כשם שהגדיר אותו רביד : “ראש יחידת המדינה האינטראקטיבית במטה ההסברה הלאומי. היחידה אמורה לקדם את ההסברה הישראלית ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. על אחד מהפרויקטים של היחידה החדשה – פתיחת “יחידות צללים” של סטודנטים באוניברסיטאות שיעסקו בהסברת מדיניות ממשלת ישראל”.


למאמר המקורי של ברק רביד מעיתון הארץ לחצו כאן 


התפקיד, עד כמה שזה עלו להישמע פומפוזי הוא אחד התפקידים העשויים להיות החשובים ביותר בניהול ההסברה הישראלית בחו”ל.


מצד אחד, הצביע רביד על ליקויים רבים העולים מתפקודו של סימן ובהם המרכזי : חוסר שיקול דעת. ודומה שהצדק איתו. רביד אסף מספר סטטוסים שהעלה סימן בפייסבוק והראה כיצד לצד הטיעונים שלו הוא מוסיף קללות ונאצות, משל היה מדובר בבלוגר מצרי של האחים המוסלמים. ואולם, רביד, כמו עיתונאים אחרים וכאלה יש לא מעט, יוצר שיוך פסול בין סימן לבין תנועת הליכוד. וחבל שכך.


אמת. דני סימן שקל להתמודד על מקום ברשימת הליכוד בפריימריז הליכוד לכנסת ב – 2008. רביד מדווח גם שסימן היה פעיל  ליכוד. האמנם? לרביד אין שום הוכחה וגם אם יש הוא לא מביא אותה במאמר הנוקב. יותר מכך, רביד, וכמוהו עיתון הארץ, עושים טעות בסיסית אליה הם לא מודעים ושפוגעת בעצם בפוליטיקה על ידי הרחקת אנשים טובים משם. שהרי, רביד יצר בכתבה תדמית שלילית על סימן שהעז לקחת חלק בפוליטיקה והמסר החבוי הוא יצירת אנטגוניזם כלפי מי שחושב לקחת חלק בפעילות פוליטית. רביד, כמו רבים וטובים לפניו ואולי אף מבלי משים מרחיק אנשים חיוביים מפעילות פוליטית ומשאיר את המערכת לאנשים שאיננו רוצים שיקחו חלק מרכזי בפעילות שכזאת תוך שהם משחיתים כל חלקה טובה. עיתון הארץ מוכרח, אבל מוכרח, לעודד אזרחים טובים להצטרף לפוליטיקה ואל לו להשתמש באמצעי הפחדה. מלבד זאת, בפריימריז הליכוד ב – 2008, אשר יש להזכיר שהייתה אז מפלגה קטנטונת אשר הייתה צפויה לזכות בכס השלטון בסופו של דבר, התמודדו רבים אחרים שניצלו את השעה כמו קטי שטרית, אסף חפץ, עוזי דיין, אלי אבידר, טל ברודי וזאב ז’בוטינסקי ועוד. כולם ראויים וכולם עשו רבות למען מדינת ישראל. סימן הוא לא המייצג ובוודאי לא המייצג הבלעדי של כל המתמודדים הטובים.


ואם כבר הזכרנו את הליכוד ואת הקשר של דני סימן. המורשת של זאב ז’בוטינסקי לממשיכיו בליכוד היא הוד והדר. בהתנהגותו של סימן ובמילים הבוטות שהוא השאיר בסטטוסים שלו הרי שהוא רחוק מתורת ז’בוטינסקי ולא ברור הקשר אליה. דומה כי הוא ראה בליכוד פלטפורמה לשנייה ותו לא. לכן, צריך לראות את הדברים בהקשרם הנכון.


ובכלל, ראוי שנשאל את עצמנו שאלה מהותית על התאמתו של סימן. הסטטוסים שהביא רביד בכתבה מעוררים סימני שאלה רבים. בעולם הדיפלומטי שבו ישראל מתמודדת אין מקום לחוסר הבנה ולשפה בה משתמש סימן. ראוי שיבחרו מישהו אחר שאיננו כה מבוגר (סימן בן 42) ושמבין היטב את השפה הדיפלומטית והניואנסים הנדרשים על מנת לייצג את ישראל בכבוד. לצערנו, אבא אבן הוא כבר לא יהיה אבל לפחות שינסה להגיע קרוב לכך. לו יהי.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים: לפני הכל – ניצחון ערכי

אלי חזן

הסהר ומגן הדוד תחת צלב הקרס

אלי חזן

איראן: השיקולים של נתניהו ושל בגין

אלי חזן

זה שעולה וזה שיורד?

אלי חזן

האם וכיצד השתנה זיכרון השואה במדינת ישראל ?

אלי חזן

פספוסים ערביים – אלי חזן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן