19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יעקב מאור

גדעון סער זכה בפרס על התכחשות לליכודניקים /מאת יעקב מאור

השר גדעון שר זכה ב”אות אומץ” בטקס שנערך אמש במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. “אות אומץ” הוא אות הוקרה של תנועת אומ”ץ למאבק בשחיתות שלטונית, שמוענק מידי שנה לכתריסר אנשים שחוללו שינוי בתחום השחיתות.
הנימוקים להענקת האות פורסמו בחוברת מהודרת שהודפסה לכבוד הטקס. בחוברת מוזכרים ההישגים של סער בעבודתו הפרלמנטרית ובתחומי החקיקה. ניחא, באמת מגיע לו. אבל הסיפא של נימוקי ועדת השופטים יכולה לקומם ולהרגיז ליכודניקים רבים. בהמשך נימוקי הזכיה של גדעון סער כתוב: “עם תחילת כהונתו כשר חינוך, העדיף גדעון סער לבחור מנכ”ל מקצועי לניהול המשרד. במעשה זה הוא גילה אומץ פוליטי נדיר במחוזותינו, כאשר עמד מול לחציהם של אנשי מפלגתו, שתבעו ממנו למנות לתפקיד אדם ראוי מקרב שורות מפלגתו… ועל עמידתו הנחרצת מול לחצים למינויים פוליטיים בלתי-ראויים, החליטה ועדת האות פה אחד להעניק לשר גדעון סער את אות אומץ לשנת 2009”.
במלים אחרות- סער מקבל פרס על שהיפנה לנו עורף.
וממי הפרס?… מהשמאלנים.
תנועת אומ”ץ היא תנועה א-פוליטית, שבראשה העיתונאי אריה אבנרי. אני מכיר אותו יותר מ30 שנה, ואינני יודע מה עמדותיו הפוליטיות. אין איש שמערער על יושרו. אבל תנועת אומ”ץ מזוהה עם השמאל. בחוברת שיצאה לאור לכבוד הטקס מוצגים חברי המועצה הציבורית שליד תנועת אומ”ץ, ושם אנו מוצאים בראש הרשימה את חברי הכנסת לשעבר שולמית אלוני, מרדכי ורשובסקי, רן כהן ואחרים. אחת מחברי הנהלת אומ”ץ הגדירה באוזני את המועצה הציבורית הזו בתור “מועדון הפנסיונרים של מרץ”. בהנהלת אומ”ץ רשומים כמה שמות ביניהם אראלה גולן, חברת הכנסת לשעבר מ”שינוי”, ח”כ לשעבר דני יתום ממפלגת העבודה, ועוד דמויות מוכרות מהשמאל. למען ההגינות, יש בהנהלה גם אנשי ימין כמו עודד סושרד ופיני פישלר,
עד כאן עובדות, ומכאן פרשנות אישית:
הייתי בין הקהל בטקס הענקת אות אומץ, הקשבתי לנימוקי השופטים, והרגשתי כאילו אני נמצא במחזה שכתב קפקא וביים וודי אלן. מה שקורה כאן זה מופע אבסורדי שלא יאומן.
שולמית אלוני מקדישה את חייה למחיקת המורשת היהודית. זכותה לחשוב כך, וזכותנו לחלוק עליה. הבוחר הוא הריבון בישראל, והבוחר נתן לה פעם סמכות של שרת החינוך לבצע את מדיניותה וערכיה. אבל הבוחר הישראלי סילק אותה ואת האג’נדה שלה מהשלטון, ונתן אותו בידינו, כדי לקדם ערכים שלנו בעד הציונות ומורשת ישראל.
והנה בא נציג שלנו בשלטון הנבחר, ובניגוד לרצון הבוחר הוא מעניק לאיש שמזוהה שולמית אלוני את הסמכויות שהבוחרים נטלו ממנו. במקום למנות למשרדו מנכ”ל מכוחותינו ושותף לערכינו, מינה הנציג שלנו את המנכ”ל ששירת בעבר את שולמית אלוני ועמדותיה האנטי יהודיות.
אם לא די בחטא הזה, אז כעת באים שולמית אלוני ושותפיה, ומעניקים אות הצטיינות לשר מכוחותינו, על שהוא משמר בידיהם את השלטון שממנו סולקו.
משל למה הדבר דומה? תארו לעצמכם שאחמד טיבי היה מעניק אות הוקרה לעוזי לנדאו על העברת תקציבי פיתוח תשתיות מהתנחלויות אל ישובים ערביים במשולש, או שהרייך הגרמני היה מעניק פרס לקוויזלינג הנורבגי לפני הפלישה הגרמנית.
זה מקומם!
מאז הקמת הממשלה “שלנו” נשמעות טענות וטרוניות נגד שרי ליכוד שמינו לתפקידים בכירים אנשים מחוץ לליכוד, במקום לתת גם לנו חלק מפירות הנצחון שאנו שותפים לו. הקיפוח הזה גורם לרבים מאיתנו סבל וכאב. וכעת יורקים בפרצופינו בפומבי כאשר מעניקים פרס למי שהצטיין בעיניהם בנטישת חברי המפלגה שלנו.
הענקה פומבית של הפרס הזה היא גם ביטוי לריקבון מוסרי וצביעות פוליטית. המנכ”ל שעבד עבור שולמית אלוני הוא איש פוליטי, ולכן מינויו הוא מינוי פוליטי. באמצעות הנימוקים לפרס מכריזים כאן אנשי השמאל כי מינויים פוליטיים של שמאלנים זה דבר נכון ומותר, שאף ראוי לאות הוקרה. אבל לעומת זאת, מינויים פוליטיים של אנשי ימין אסורים בתכלית האיסור.
כאשר שר ימני עושה מינויים פוליטיים של אנשי ימין, השמאל גורם להעמדתו לדין ולחקירות במשטרה. זה מה שהם עשו לישראל כץ במשרד החקלאות, ולצחי הנגבי במשרד לאיכות הסביבה. כלומר, להם- מותר. לנו- אסור. היש צביעות מוסרית גדולה מזו?
זה מדהים!
לואי ה14 הכריז פעם “המדינה זה אני”, ודבריו נחשבים לשיא של אנטי דמוקרטיות. האליטות מהשמאל, שהם מיעוט באוכלוסיה הישראלית, מתנהגים כאילו הם הרוב למרות התוצאות הברורות של הבחירות הדמוקרטיות בישראל. אמש הם איבדו לגמרי את הבושה כשהעניקו אות הצטיינות על מה שנראה כמו בגידה בחברי הליכוד.
אתמול שמענו בחדשות על רכבת שירדה מהפסים ליד קרית-גת. בעיני, בהסכמה של גדעון סער לקבל את הפרס אתמול, גם הוא קצת “ירד מהפסים” של המסילה שמובילה אותו ליעד של המועמד שלנו לראשות הממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפחד מבנט – על משמעות הגוש החוסם

אלי חזן

פרשנות: בוגי בשטח – ועדיין אין מתח

אריק זיו ויזר

האם ביבי זומם לכייס אותנו? /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

“יש מינימום הדרוש גם לבטחון ישראל.שטח מסביב לנושאת מטוסים”.

אריק זיו ויזר

חברים, התעוררו !

אריק זיו ויזר

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן
דילוג לתוכן