26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

ברונשטיין מאמין בצוק איתן

ליכודניק בראיון השבוע עם טל ברונשטיין, מהבולטים שבצעירי התנועה

 פעילות הצעירים בליכוד רוחשת מאוד בעת האחרונה. מכל עבר צצות עוד ועוד פעילויות ובתוכן בולט צעיר חולוני שמקיים פעילויות לא רק בקרב הצעירים אלא גם בסניף שלו בחולון. ליכודניק שמח להציג את טל ברונשטיין, חולוני מבטן ומלידה שגדל בעיר, אוהד שרוף של הפעול חולון בכדורסל, אלוף ישראל בג'ודו במיל' שבימים אלו מסיים את התואר השני בדמוקרטיה בין תחומי של האוניברסיטה הפתוחה.

תוך כדי שיחה עם טל מבינים כי לפחות מבחינה תרבותית הרי שהטעם שלו לא לוקה באמביוולנטיות והוא חד בנטיותיו : קולנוע ישראלי שמבוסס על יצירותיהם של אורי זהר, בועז דוידזון, אפריים קישון ואסי דיין אך קולנוע ישראלי המבוסס יותר מכל על זאב רווח אותו הוא מרבה לשבח.

 

איך הגעת אל הליכוד ?  

"הגעתי לליכוד בבחירות 99 שעה שהפכתי לפעיל בנוער הליכוד בחולון. אני זוכר מערכת בחירות מאוד טעונה, שהרבה צעירים התנדבו בה והיו מעורבים. אני זוכר גם היטב שמאוד התאכזבנו כשברק ניצח. זה היה לאחר מסע השמצות חסר רסן נגד ביבי אז".

 

ומה היו מעשייך בבחירות האחרונות ?

 "ב – 2009 בבחירות הכלליות ניהלתי את מטה הליכוד בחולון. זה היה מיד לאחר הבחירות המוניציפאליות שהיו בנובמבר וזה היה מן סגירת מעגל ההפסד לאחר 10 שנים. אז הייתי  נער פעיל ואילו בבחירות האחרונות  לראות את נתניהו חוזר ללשכת ראש הממשלה".

 

איך אתה מוצא את מקומך כיום בליכוד?

"כיום אני פעיל במסגרת צעירי  הליכוד ומאוד נהנה. יש לנו חבורה מאוד רעננה ומגובשת שמייצגת את דור העתיד של מפלגת השלטון בצורה מאוד ראויה. אנחנו גם פעילים מאוד ברשת ובמערכת הבחירות הקרבה אין לי ספק שניתן ברשת את הטון. כמו כן, אני מפעיל את סניף הליכוד בחולון ומדי כחודש וחצי אני מזמין את חברי הסיעה לסניף לפגוש את הפעילים. הכנסים האלה הפכו לשם דבר בתנועה וזה כיף לקבל תגובות מאוד מפרגנות".

 

פעילותו של ברונשטיין מתבצעת על רקע ברות הפלוגתא הקיימת בליכוד בין אלו שקיבלו את עקרון המדינה הפלסטינית לבין אלו שממשיכים להתנגד לה על משקל "הים אותו ים והערבים אותם ערבים". ברונשטיין היה אחד הבודדים שהתבטא באומץ עבור הפשרה גם אם הסביר זאת כרעיון חוסר ברירה.

 

האם אתה חושב שהליכוד שבר שמאלה ?

"הליכוד לא שבר שמאלה וכל המונחים של ימין שמאל אינם רלוונטים כלל. זו שאלה של חשיבה מדינית. העולם השתנה ללא היכר ב – 20 השנים האחרונות. בזמן מאוד קצר הוא השתנה כמו שלא השתנה מעולם והליכוד בצורה מאוד בוגרת עושה את ההתאמות המתאימות. צריך לשים לב למגמות הגלובליות של התחזקותם של מנגנונים גלובליים ומאידך התחזקותן של מגמות לוקליות, השינויים בכללי המשחק הבין לאומיים וכניסתם של שחקנים חדשים. היום יותר מכול זמן גוברת חשיבותם של גבולות תרבותיים וכל אלה יוצרים מציאות חדשה ואם אנחנו רוצים לשמור על מדינה יהודית עלינו לעשות את ההתאמות הנכונות. לשם כך צריך הנהגה אמיצה ונתניהו הוא בהחלט כזה. כל השימושים של ימין ושמאל כיום הם מונחים דמגוגיים שתכליתם לייצר כותרות".

 

כיצד אתה רואה את הפיתרון המדיני לסכסוך הישראלי פלשתיני ?

"בעיקרון אין פתרון לסכסוך בינינו לבין הפלשתינאים. זהו לא מאבק על טריטוריה. יש מספיק לכולם. זה מאבק על הקיום שלנו. ההתנגשות הדתית והתרבותית בינניו לבין הפלשתינאים היא חריפה. הם מעולם לא יכירו בקיום שלנו כאן כי מקור הסמכות שלהם זו האל, החשיבה שלהם דתית ואני מכליל גם את ה"פתח" כאן. לכן לשום מנהיג שלהם לעולם לא יהיה סמכות לגיטימית לסיים את הסכסוך. לפיכך עלינו להתנתק מהם עד כמה שניתן, ליצור גבולות ביטחון שיבטיחו רוב יהודי שכמובן יוכרו ע"י הקהילה הבין לאומית. בנוסף, עלינו לפתח מנגנונים של תלות גומלין בינינו לבין הפלשתינאים בתחומים כלכלייים וכנגדהאיום המשותף של הטרור הפונדמנלסיטי . מה שלדעתי יהווה את הסיס ליציבות זה שיתוף פעולה בין המגזר השלישי הפלתינאי לבין המגזר השלישי הישראלי. כל אלו יביאו יציבות יאפשרו לכינון חוקה שיקבעו את יהדותה של המדינה לעולמים".

 

מי הפוליטיקאי הנוכחי שאתה הכי מעריך ומדוע ?

"אני הכי מעריך את השר מיכאל איתן. הוא הפרלמנטר הכי ותיק בליכוד, משנת 84 ברציפות. אני מעריך את  העשייה שלו לאורך השנים בכל מה שקשור למדניות הפנים כדי שישראל תיהיה מדינה מתוקנת, בכול מה שקשור ליחסי הממשל עם האזרחים. היושר הציבורי שלו זה משהו שאין לו אח ורע זה בא ליידי ביטוי שהוא בשונה מרוב חברי הסיעה לא מפחד להגיד את האילוצים המדיניים שיש למדינת ישראל. זו מנהיגות! חברי סיעה רבים עושים את החשבון של הפריימריז ולפיכך מתבטאים בצורה מאוד מעומעמת בכול מה שקשור למדיניות החוץ , זו לא מנהיגות – זו צביעות וזה מביא נזק רב למדינה ולמנהיג התנועה . מיקי תמיד אומר את הדברים בצורה כנה ואמיתית".

 

ולסיום, מה אתה רואה באופק מבחינה אישית?

"המשך עשייה גם בסניף המקומי בחולון ובמסגרת צעירי הליכוד. בבחירות הקודמות הייתה תפיסה אצל קברנטי התנועה לרכז משאבים רבים באינטרנט. זו תפיסה שהקדימה את זמנה במערכת בחירות אחת ואילו במערכת הבחירות הבאה אכן הרשת תהיה המדיה המרכזית וצעירי הליכוד ייתנו את הטון ברשתות החברתיות".

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תא לביא מארח נציגים מחו"ל ביום חגה של ירושלים

אריק זיו ויזר

קול קורא לצעירים : מנציחים מורשת אקטיבית – מצטרפים למכון ז'בוטינסקי

אלי חזן

אבישי בוחבוט מתמודד לנשיאות הוועידה ולמועצת צעירי הליכוד

אלי חזן

צעירים לוקחים אחריות

אלי חזן

קריאה לצעירי ליכוד להשתתף במשלחת-הסברה להונגריה

אריק זיו ויזר

לביא ירושלים פתח שנה

אלי חזן
דילוג לתוכן