27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

בחזרה ל”הגוורדיה השחורה”

אלי חזן מבקש להזכיר מספר דברים בעקבות חגיגות “הזיכוי” של אולמרט

 

 

 

מהי או מהו “הגוורדיה השחורה” שנכתב על ידי ירון זליכה. לחצו כאן

 

 

ובכן, האם “החגיגות” של ראש הממשלה אהוד אולמרט הסתיימו? השאלה איזה חגיגות?

 

האם מדובר על חגיגות השמחה על הרשעה אחת בהפרת אמונים שהפכה לחגיגת זיכוי באדיבות כלי תקשורת כערוץ 2, YNET וידיעות אחרונות ?

 

או אולי מדובר על חגיגות העברות הכספים מאישים פרטיים לאולמרט עבור שירותים הפוגעים באינטרס הציבורי?

 

או שמא מדובר על חגיגות השקרים והסילופים מבית היוצר של אולמרט וחבר תומכיו- מרעיו?

 

שלא יהיה ספק. אולמרט קיבל מעטפות אשר בתוכן הון רב ונתן תמורתם שירותים בעלי אחריות פלילית. בואו נניח שכנגד בנימין נתניהו או אהוד ברק היו עומדות האשמות דומות. באותו רגע אמנון אברמוביץ’, נחום ברנע או שלל מקהלת סנגורי אולמרט המתרכזים בעיקר ב”ידיעות אחרונות”, היו טוענים שאנו כבר מדינת עולם שלישי או רפובליקת בננות דרום אמריקאית באמצע המאה ה – 20. לא פחות.

 

זה מה שציינו השופטים בהכרעת הדין. להלן :

“הנאשם קיבל מטלנסקי במזומנים מאות ואלפי דולרים כ”דמי כיס” ולצורך שדרוג נסיעות השר לארה”ב עבור ארגונים; טלנסקי מימן לאולמרט אירוח במלון בוושינגטון, בסכום של 4,717 דולר, בעת ביקור פרטי בעיר באוקטובר 2005; טלנסקי מסר לאולמרט במלון בניו יורק סכום של 15 אלף דולר במזומן”. ובנוסף : “טלנסקי העביר לאולמרט כ-350 אלף דולר במזומנים, חלקם באמצעות שולה זקן, שהופקדו בקופה הסודית במשרדו של ה”גזבר” עו”ד אורי מסר”.

הם הוסיפו כי הוא לא דיווח על הכספים האלה כחוק לשום גורם מוסמך וכי באותה תקופה ביקש וקיבל טלנסקי מאולמרט שלושה מכתבי המלצה לשלושה בעלי הון לקידום עסקיו.

הנה כי כן, נשאלת השאלה כיצד “זוכה” אולמרט על ידי אותם שופטים בשתי הפרשיות המדוברות?

זה מה שאמרו השופטים בהכרעת הדין: “הגענו למסקנה כי אף שהונח בסיס ראייתי המצביע על ניגוד עניינים, הרי שניסיונות הסיוע הללו לא התאפיינו בהפעלת סמכות שלטונית, וחרף פגיעה מסוימת בערכים המוגנים (טוהר מידות ואמון הציבור בנושא משרה) הפגיעה לא היתה בעוצמה הנדרשת להפיכתה למעשה פלילי”.

הם לא מבינים כי מכאן הם יצרו מדרון חלקלק להפיכת מתן שוחד לנורמה מקובלת במרחב הציבורי.

 

 

ראש הממשלה הכי טוב ? ומה עם ראש העיר הכי טוב ?

אחת מהאגדות האורבניות שמנסים למכור להם יועציו בשקל של אולמרט היא שככל הנראה הוא אחד מראשי הממשלה הכי טובים שהיו לנו כאן. אולי שני לבן גוריון או שני לבגין. כן, זהו אותו אולמרט שביקש בתור ילד בן 21 להדיח את בגין מראשות “חרות”. הזיכרון של הציבור בישראל קצר אבל לא לכל הציבור בישראל יש זיכרון קצר. שהרי אולמרט בעצמו הודה במהלך כהונתו שהוא “ראש ממשלה לא פופולארי”.

אני מוריד בפני אולמרט את הכובע רק על שתי החלטות : לצאת למלחמת לבנון השנייה ולמבצע “עופרת יצוקה”. אלו הטוענים כי הוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה כאן מוכרחים לחזור לספרו של ירון זליכה “הגוורדיה השחורה” שם תיאר בפרוטרוט כיצד אולמרט, העבריין הירשזון ורוני בר און מכרו את מדינת ישראל לטייקונים.

 

חובה להזכיר לאלו שיוצאים לרחוב להפגין כנגד מבנה המשק המעוות כי במידה רבה מבנה המשק מעוות בשל אותן שנים בהן היה אולמרט ראש ממשלה. אין כמו הסלולאר על מנת להדגיש זאת. בתקופתו של אולמרט עלו המחירים לשמיים. בתקופתו של אולמרט התקבלה במשרד האוצר ההחלטה השערורייתית להגביל את הבנייה בתל אביב, דבר שיצר תגובת שרשרת שהובילה לעליית מחירים בכל הארץ עימם אנו מתמודדים עד היום.

אולמרט יחד עם שרון היו היוצרים הבלעדיים של הקשר בין הון לבין שלטון. וראוי שנדגיש זאת. טוב שיש לפרשנים דה לה שמעטע את נתניהו על מנת שימצאו קורבן להתעלל בו כאשר הם מכסים על הכשלונות של אולמרט.  

 

מלבד זאת, אולמרט היה ראש עיריית ירושלים. כנראה הכושל ביותר. בגלל זה הוא ברח משם ב – 2003. אסון ורסאי, גרעון תקציבי, בריחה חילונית – מסורתית מהעיר ופרשת “אולמרט בשחקים” – אותו מעקב מזהיר של עיתון “כל העיר” הם מה שנשאר מכהונתו הכושלת.  

 

אפשר לסכם ולומר כי לראשונה הורשע ראש ממשלה ישראלי בפלילים. וכן, לא סיימנו עם פרשת הולילנד.

 

To be continued…..



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האינטרנט הרג את התקשורת השמאלית בישראל ?

אלי חזן

די להלקאה העצמית – הגיע הזמן לפעול

אלי חזן

צה”ל: בענייני מוסר – אפשר להיות גאים

אלי חזן

החירות שיוביל יעלון ?

אלי חזן

מכתב תודה ממתנ”ס רמלה ל”מכון ירושלים לצדק” – אלי חזן

אריק זיו ויזר

אחרי הכל – השמיים הם של כולם

אלי חזן
דילוג לתוכן