26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
צפורה אור טל

בהמשך לכתבתו של אפי להב: להציל את פולארד

תודה לאפי להב מירושלים על שלא נותן לנושא יהונתן פולארד לשקוע בתהום הנשייה, ופועל ללא לאות כדי שעניין יהונתן פולארד לא ירד מסדר היום הלאומי שלנו. כמו-כן תבורך מיקי בן יצחק מחיפה, אשר נושא יהונתן פולארד כאש בוערת בעצמותיה, ופועלת בכל דרך להגברת המודעות בקשר לגורלו של יהונתן פולארד.

מה אפשר לכתוב על יהונתן פולארד ועדיין לא נכתב?! על ההקרבה למען מדינת ישראל?! על אומץ ליבו העילאי?! על התיסכול מכך שהופקר על ידי הממסד?! על העינויים שהוא עבר ועובר בכלא?! על השנים הרבות שהוא נרקב בכלא?! על חולייו? על סבלה של רעייתו המסורה אסתר?!

עם זאת, אני סבורה שהממשלות הקודמות עשו וגם הממשלה הנוכחית עושה הכל למען שחרורו של יהונתן פולארד – אך הדבר כנראה קשה מנשוא.

קל יותר לשחרר שבויי מלחמה שנשבו על ידי אויבינו – לרוב זו רק שאלה של מחיר. איזה מחיר אתה מוכן לשלם עבור שחרור שבויינו.

קל יותר לשחרר בני ערובה אזרחים הנחטפים על ידי אויבינו – ידו הארוכה של צה"ל יודעת להשיג את אויבינו ולשחרר את אזרחינו.

אך יהונתן פולארד, החייל שפעל בשליחות עמו – הוא חייל שנפל בשבי של מדינה ידידותית – וזה הקושי שבעניין.

נכון, ארה"ב כועסת עלינו בגלל מעשיו של יהונתן פולארד, אבל הבעיה לא מתחילה במעשיו של יהונתן עם המידע שסיפק לנו; הבעיה מתחילה עם זה שכמדינה ידידותית, והחתומה עם ישראל על הסכמים להעברת מידע, ארה"ב הסתירה מאיתנו מידע חשוב שהיה בידיה בקשר לסכנות החמורות לביטחונה של מדינת ישראל מצד אויביה, ושללא גילוייו של יהונתן היינו במצב נחות יותר מבחינה ביטחונית.

האם למישהו יש רעיון איך להביא לשחרורו של יהונתן פולארד?! אני חושבת על יהונתן הרבה, ובציפיותיי האופטימיות אני מייחלת לאמיל זולא של העת הזאת, שיזעק באוזני הממשל האמריקאי: די והותר! ישוחרר יהונתן פולארד! וזאת לאור הבנתו את הנסיבות שהביאו את יהונתן לפעול כפי שפעל, לאור הענשתו בחומרה ומעבר למקובל, לאור כליאתו הממושכת של כעשרים וארבע שנים ולאור מצבו הבריאותי.

וכל עוד לא קם אמיל זולא של העת הזאת, על ממשלת ישראל להמשיך ולפעול ללא לאות ובכל מאמציה לשחרורו של יהונתן פולארד. אני גם חושבת שהאחריות הזאת צריכה לרבוץ על כתפיהם של חברי הכנסת מכל המפלגות הציוניות, ובעיקר על חברי הכנסת של מפלגת השלטון. ומכאן אני פונה לכל אחד ואחד מחברי הכנסת של הליכוד להשקיע מחשבה, מאמץ, וליזום פעולות – בתיאום עם ראש הממשלה – שיובילו לשחרור יהונתן. אפשר לגייס למטרה נעלה והומנית זו את גדולי עורכי הדין היהודים שבארצות הברית, וכן חברי קונגרס ואת יהדות ארצות הברית.
כן, ובכל ביקור שלכם בארצות הברית, לא לשכוח לבקר את יהונתן.

נ.ב. לכל המעוניינים לכתוב ליהונתן, כתובתו: [email protected]
בברכה, צפורה אור-טל, סניף מרכז, תל-אביב



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחינו יהונתן

אריק זיו ויזר

ברכות לעו"ד אמיר אוחנה

אריק זיו ויזר

עוד על טקס השבעתו של עו"ד אמיר אוחנה

אריק זיו ויזר

מירי יקירתנו

אריק זיו ויזר

לקצר את מאסרו של משה קצב בשליש בוועדת השחרורים

אריק זיו ויזר

השיר: ממימון עד מימונה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן