22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

בדרך הגדי לכנסת

הכירו את גדי יברקן המתמודד לכנסת על משבצת העולים

 

 

בתנועת הליכוד משוועים לראות את נציגי הקהילה אתיופית לכנסת. הדבר בלט בבחירות האחרונות כאשר המועמד יוצא אתיופיה במשבצת העולים קיבל אלפי קולות שביטאו, אולי יותר מכל, את הרצון של המצביעים לסגור מעגל ולראות נציג של אותה קהילה עליה אמר מנחם בגין לראש המוסד : "הב לי אותם". לכן, זה מאוד מרגש לראות את התגובות של הליכודניקים לנוכח פועלו של גדי יברקן, הדרך שעבר בחייו ועד להגעתו לכנסת.

יברקן התחיל את פעילותו בקהילה עוד בגיל 16. כרכז חונכות ב"פרויקט אחים בוגרים" בעיר רחובות. את שירותו הצבאי עשיתי בסיירות של חטיבת גבעתי, והשתחרר בדרגת סגן. מרתק לדעת כי כבר לאחר שרותי הצבאי, הוציא  לאור את ספרו הראשון, "מתחיל מהתחלה". דבר שאיננו שכיח בקרב ישראלים דור שלישי בארץ ובוודאי לא שכיח בקרב יוצא הקהילה האתיופית אולם דומה כי הוא מפתח מודל לחיקוי.

במקום "עבודה מעודפת" בחר לתרום לקהילה והיה מדריך נוער בפנימית "מקווה ישראל", בה סיים את לימודיו. הוא למד משפטים ובהיותו סטודנט, היה שותף עם פעילים בקהילה בהקמת מטה המאבק לשוויון חברתי. במסגרת זאת הוביל את המאבקים של הקהילה משנת 2006 כיו"ר המטה. בזכות הפעילות במטה, העניק עזרה למקבלי החלטות לגבש מדיניות לשילוב הקהילה בחברה בנושאים רבים, בהם: דת – הכרה בקייסים כמנהיגים רוחניים בהובלתו לאחר מאבק של שנים הממשלה הכירה בקייסים הצעירים כמנהיגים רוחניים.

ובהקשר הזה יש ישנה חשיבות אדירה לתוכנית החומש שרקם. יברקן הוביל את בניית תוכנית החומש יחד עם נציגים אחרים מהקהילה והגיש בג"צ נגד המדינה בגין אי מימוש התוכנית. בג"צ הכריע חד משמעית לאחר שלוש שנים של דיונים בבית המשפט העליון שיברקן הוא המנצח הגדול. במסגרת הפעילות שלו הוא גם יזם והוביל מינוים חשובים לתפקידים בכירים בשרות הציבורי. במסגרת הבנתו את ההתפתחות שחלה סביבו ראה בהסברה תקשורתית כלי חשוב להעברת מסרים חיובים אל הקהילה. הוא השקיע מאמץ אדיר עלח מנת להכניס לתודעה הציבורית את המודעות לנושאים הנוגעים לקהילה. לכן, כתב מאמרי דעה בעיתונים המובילים בארץ ( מעריב, ידיעות, ישראל היום, הארץ) והופיע בנושאים רבים ומגוונים בערוצי התקשורת השונים. הוא גם יזם ויוזם דיונים בוועדות הכנסת, ועושה עבודת לובינג על מנת לקדם נושאים של הקהילה בכנסת ובוועדות השונות.

בפריימריז האחרונים של הליכוד לכנסת התמודד במשבצת הצעירים לאחר שיו"ר המפלגה בנימין נתניהו ביקש ממנו להיתמודד והציג אותו בפני הציבור במסיבת עתנואים בקומה 14 במצודה.

עוד ראוי לציין כי בטרם הבחירות הגיע להבנות עם יו"ר המפלגה בנימין נתניהו על 10 נקודות עיקריות לשילוב הקהילה האתיופית בישראל שממשלה בראשותו תוביל ובהם החלטת ממשלה שמכירה בקייסים כמנהיגים הרוחנים, העלאת 8700 שארית הפלשאמורה מאתיופיה, הכנסת ההיסטוריה של יהודי אתיופיה לתוכנית לימודים, מינוי יועץ לענייני הקהילה במשרד רה"מ, שילוב אקדמאים בתפקידים בכירים בשרות הציבורי ומתן משכנתאות לצעירים יוצאי איתיופיה.  להוציא את המשכנתאות ( שבימים אלה משרד רה"מ מגבש תוכנית מיוחדת עבור זוגות צעירים יוצאי אתיופיה) יברקן בשקט בשקט הצליח להעביר בהחלטות ממשלה את רוב הנושאים, ואת חלקם מול השרים באופן אישי( משרד החינוך למשל בשיתוף שר החינוך גדעון סער)

יברקן מתמודד לכנסת הבאה במשבצת העולים. ליכודניק ימשיך לעקוב אחריו ואחר פעילותו העניפה.

בניגוד לבחירות של השנים האחרונות, יוצאי אתיופיה בישראל, אשר קצב התפקדותם לתנועה גדל בשיעור רב מאז הגיע יברקן, דרוכים מאוד על מנת לראות האם הוא יהיה ברשימה לכנסת הבאה מטעם הליכוד על מנת להתגייס בהמוניהם כפי שעשו זה 30 שנה ולתמוך בלכוד בבחירות הכלליות. צרפו לכך את התמיכה שהוא מקבל בסניפים, בין השאר לאור הפעילות שהוא מבצע, וקבלו התחלה של סיפור מרתק לקראת הפריימריז

בדרך עזרו לו רבים וטובים שחשוב לחקוק את שמם באותיות של זהב : אריה שאשא, אורי פרג', לילך דרשר, שלומי גבאי, נידאל איבראהים, עמיחי גרינוולד, אבי ג'מאל, רמי מדהלה ואחרים. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פייגלין ירד מההר

אריק זיו ויזר

מחיאות כפיים למחסל

אריק זיו ויזר

הועידה תתקיים בזמן. יוספו צירים לועידה

אריק זיו ויזר

הדלקת נר חנוכה עם ראש הממשלה ורעייתו

ליכודניק

מעוז צורי ליכודי

גאווה בליכוד – ציון דרך

אלי חזן
דילוג לתוכן