23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אפללו חשף המלכה עירומה – יומן פוליטי – אריק זיו

לבני שקעה בבוץ של קדימה, התאום הסורר של נתניהו,האם נתניהו פותח את הדלת למתפקדי קדימה. המרכז השבוע יראה לאן פני הליכוד.
שנת 2006 היא קו פרשת מים בדברי ימי הפוליטיקה הישראלית. שכן, הקמת "קדימה" עוררה תקוות בקרב הציבור הישראלי. מפלגה שעמדה להביא חדש לפוליטיקה הישראלית אולם מרכיביה הבעייתיים הוכיחו כי לא רק שלא הביאה חדש אלא שזרעה הרס רב במערכת. הרס שבא לידי ביטוי בפגיעות המערכת הפוליטית על ידי יצירת מצב של שתי מפלגות גדולות ושתי מפלגות גדולות פחות במקום גוש של שתי מפלגות, בלגיטימציה לפוליטיקה נמוכה תחת כסות ממלכתית – ע"ע הפרופסורים של קדימה שנדחקו אחורה על חשבונם של נבחרים חסרי חזון וכן, על ידי קבלת לגיטימציה למעשים שליליים על ידי מערכות מרכזיות במדינה – ע"ע תמיכת מעריב וידיעות אחרונות ביריבי הליכוד בכל מחיר.

בחודשים האחרונים הולך ונפרץ המגן שכיסה על ערוותה של "קדימה". האופורטוניזם בכסות אידיאולוגית גלוי לעיני כל. ובכלל, לבני, יואל חסון וחיים רמון ראויים לתואר "אווילי השבוע". שכן, לבני תקפה את מהלך פירוק קדימה בעודה עסוקה בניסיון לפרק את מפלגת העבודה. חסון בא בטענות על כך שנתניהו לכאורה משחד את מה שמסתמן העריקים של קדימה תוך שהוא מתעלם ממהלכיו של שרון ב – 2005 ו – 2006. שהרי האדון חסון הגיע לקדימה על בסיס הבטחה למקום בכנסת. הוא לא הסכים לעזוב את הליכוד עד שלא הובטח לו המקום בקדימה. מה זה, אם לא שוחד פוליטי? חיים רמון יילל השבוע אצל רזי ברקאי בגלי צה"ל כי נתניהו וברק קוטלים את לבני בשל שוביניזם. כאילו דא – אתה מדבר על שוביניזם ? הלשון של רמון עדיין תקועה בפיה של החיילת אותה נישק שנייה לפני החלטה על יציאה למלחמה – בדיוק על זה הוא הורשע. על כך נאמר – "טלו קורה מבין עיניכם".

יתר על כן, לבני, כך מתברר, איננה כזאת נקייה. השבוע פרסם "ליכודניק" את מאמרו של תמיר מורג בדבר טרפוד תוכניותיו של אולמרט על ידי לבני והכל תחת פולחן האישיות שלה. פולחן אישיות שח"כ אלי אפללו לא יכול היה לראות יותר ולהסכים לו. אפללו אינו יכול לראות את לבני מובילה את המפלגה שהייתה אמורה להיות מפלגת מרכז, הופכת תחת הנהגתה למפלגת שמאל. אפללו אינו ממתין שחבריו יפרשו מתוך משא ומתן אפללו פשוט כבר לא יכול יותר.

אפללו הוא המשל הטוב ביותר שיכול להסביר את מצבה של לבני ושל קדימה. שכן, הוא היה מהיריבים הגדולים ביותר של נתניהו ולא טרח אפילו לצנזר את עצמו בביטוייו כנגד נתניהו. היום הוא אומר באומץ – המלך או שמא נאמר המלכה הוא עירום, או, היא עירומה.

ברור ונהיר לכל שמדינת ישראל עוברת תהליך מואץ של שחיקת הדמוקרטיה במדינת ישראל. איווט ליברמן זיהה את התהליך הזה והפך את האג'נדה שינוי הממשל למרכזית. ואולם, בפועל, אין עם מי להציל את הספינה. הנבחרים תלויים כ"מריונטות של היועצים המשפטיים". כך המדינה מתנהלת – נבחרי ציבור עומדים מול יועצים משפטיים שמתווים דרך ניהול ולא את פתרון הניהול. כך יושב לו שר בממשלה שכל ייעודו לבקש מהיועץ המשפטי אישור למעשיו.
כבר הרבה שנים המדיניות הממשלתית מתנהלת בלשכת היועץ המשפטי של המשרד. השר והמנהל
הכללי ? הם נמצאים לקישוט.
כך, כאשר אין חוקה בישראל אנו עדים לערוב של סמכויות. מתברר כי הרשות המחוקקת מעורבת ברשות המבצעת, הרשות השופטת מעורבת ברשות המחוקקת והמבצעת, וכך המדינה מזכירה יותר כמגדל בבל.
אולי כדברי שר המשפטים דניאל פרידמן : "ציפי לבני תראה שבאמת איכפת לה המדינה ותיכנס לממשלה רק למען שינוי שיטת הממשל". הרי שלום לא יכון בארצנו כל עוד החמאס שולט על העם הפלסטיני דבר שמשאיר את שינוי שיטת הממשל כסוגיה המרכזית.

שליט
בשבוע האחרון הדיבורים על העסקה היו בשיא אך את המהלך התקשורתי החל התאום הסורר של נתניהו ברק. ברק מרגיש שהוא מנווט את נתניהו ונתניהו תלוי בו. כך הוא נוהג בברוטאליות כלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, וכך בסוף שבוע שעבר העביר מסר למשפחת שליט – תלחצו את הממשלה.

צריך לזכור כי בתקופת הכהונה שלו ניכר כי בממשלת נתניהו הוכיח בתקופת הכהונה שלו כי ההדלפות הן לא עניין מרכזי, להוציא את ברק.
לגבי קבלת העסקה : יש ויכוח אמיתי ורציני. זאת עסקה קשה לעיכול גם לתומכים בה. הרי בבוקר הפיגוע הבא שיתבצע ע"י אחד המחבלים המשוחררים אנו נכה על חטא אך מכיוון שאנו כמדינה לא שחררנו את שליט לפני שנה ב"עופרת יצוקה" , לא תהיה ברירה אלה לבצע עסקה קשה.
אולי ההנהגה שלנו תפיק לקחים שעסקת שליט היא סוף הדרך לעסקאות כאלה וחוזרים לדרך קיר הברזל מול הפלסטינים, כאשר לכל פעולה שלהם יש תג מחיר.

כינוס מרכז
הקומבינה האמיתית נמצאת אצל יועץ אחד ושר אחד. המהלך שהזכרנו כבר קודם, של פילוג קדימה, אינו מבטא רק בהעברה של חברי כנסת מצד לצד, אלא מהלך של העברה של מתפקדים ממפלגה למפלגה וממהלך זה מרוויח נתניהו את דילול כוחם של מנהיגות יהודית, המייסדים, ונאמני א"י בליכוד.

נשאלת השאלה האם בישיבת המרכז הקרובה תעלה להצבעה בקשתו של נתניהו לאפשרות לבצע איחוד עם פורשי קדימה, כאשר על הפרק איחוד גם בהעברה של מתפקדים. במידה ויאושר המהלך אנו נהיה עדים למהלך התפקדות שבו תהליך ההכשרה יבוטל. וכך יפגע כל מי שהיה נאמן לתנועה בשנים האחרונות.
לקראת המרכז קנו שקט מהמתנגדים על ידי הבטחה כי יכנסו ועידת צעירים כדי שיבחר יו"ר צעירים. כזכור, מאז הפילוג עם קדימה לא נבחר מחליף ליואל חסון. עוד הבטיחו כי ימצאו את הדרך לעודד פעילות בתנועה
מעניין האם השקט הוא בדיבורים והכול יתפוצץ כבר בישיבת המרכז הקרובה? מעניין האם הישיבה תהפוך להיות לעומתית ליו"ר הליכוד? מאז ימי בגין תמיד היו בליכוד מלחמות.
בכל מקרה נתניהו יעמוד למבחן כבר במרכז הקרוב כאשר יעמיד את הצעתו לקיום ועידה בעוד 20 חודש. האם יוכל להעביר את ההצעה ברוב מיוחד כפי שהחוקה קובעת?

גם השבוע לא הייתה פעילות של צעירים
וכן גם השבוע לא הייתה פעילות של נשים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא האור(ית) של נתניהו !

אריק זיו ויזר

קבינט המלחמה צריך להתמקד בלחימה , לא ביום שאחרי !

אריק זיו ויזר

פרס זה הרס עצמי

אריק זיו ויזר

שריד אחרון של ההגמוניה של השמאל

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

התפספס לו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן