24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

אלקין בראש צלול ?

בתחילת שנות ה – 2000 עבר חוק הפיקדון בזמן כהונת צחי הנגבי כשר לאיכות הסביבה. אלא שהחוק חל רק על בקבורים קטנים. עמותת צלול פנתה לשר להגנת הסביבה זאב אלקין והיא מבקשת עתה להחילו על כלל מיכלי המשקה

מי לא זוכר כאשר חוק הפיקדון עבר וחל על מיכלי המשקה הקטנים. הידיעה כי נקבל כסף בחזרה על בקבוקים הביאה לא מעט ישראלים למחזר ואפילו את הגדולים ביותר בחינם. ואילו עתה מבקשת עמותת צלול מהשר אלקין להחיל את החוק על כלל מיכלי המשקה. במכתב שמיועד אליו נכתב :

“מאז שחוקק חוק הפיקדון ב-1999 מכלי המשקה הקטנים נעלמו כמעט לחלוטין מהנוף, ואילו המכלים הגדולים ממשיכים להתגלגל בשטחים הפתוחים ובחופים, גורמים לנזקים סביבתיים קשים, מטילים על הציבור עלויות הכרוכות באיסופם ומגדילים את שיעור ההטמנה. אין ספק, שאי-הכללת המכלים הגדולים בחוק הפיקדון היא טעות קשה שזו ההזדמנות לתקנה.

מדיווחי תאגיד האיסוף אל”ה, שבבעלות יצרניות המשקאות עולה, כי שיעור איסוף המכלים עמד ב-2015 על 54% וב-2016 על 58% – 30% איסוף וולונטרי באמצעות מיחוזריות (כלובים) וכ-28% איסוף מכלים מתחנות המעבר, שעבורו משלם הציבור מחיר גבוה הכולל איסוף, שינוע והפרדה. גם כך, האיסוף הוולונטרי נופל באחוזים רבים אל מול ההשבה תחת חוק הפיקדון העומדת על 80% (יעד החוק הוא 77%)”.

 

עוד נכתב :

“ידועה לנו הטענה לפיה חוק פיקדון פוגע בשכבות החלשות, אך בפני רוכשי מכלי המשקה פתוחה הדרך לקבל את כספם בחזרה. לא רק זאת. מחקרים מוכיחים, כי היצרניות סופגות חלק ממחיר הפיקדון. כך, שמי שרוכש מיכל משקה, משיב את המכל וגובה את דמי הפיקדון, מרוויח הנחה במחיר המוצר. בנוסף, הטלת הפיקדון פתחה בפני “האספנים”, ציבור שבמקרים רבים אין לו מקורות תעסוקה אלטרנטיביים, לייצר לעצמם אפיק פרנסה נוסף. זאת, כמובן, בנוסף לרווח לכלל הציבור שהוא הגברת ניקיון השטחים הפתוחים וחופי הרחצה, חסכון בעלויות ניקיון הסביבה וצמצום שטחי הטמנה”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקו בשירות נכי צה”ל

אריק זיו

כשליאור נפרד מגלעד

השר אלי כהן – כשרפורמה היא לא מילה גסה

בהפגנה מול הכפר בורין : בית כנסת אוטמים – מסגד משפצים

אריק זיו ויזר

‘ואומר לך בדמייך חיי’.

אריק זיו ויזר

פרשת ויצא -חלומו של יעקב, הוא ההיסטוריה של עם ישראל בכל הדורות

אלי כהן
דילוג לתוכן