20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
תמונה מהפיסבוק,עיצוב ועריכה בן אריה
יומן פוליטי

איש השנה: בנימין נתניהו – לטוב הרע והבלתי נודע!

תמונה מהפיסבוק,עיצוב ועריכה בן אריה

נתניהו נבחר לאיש השנה כאשר נראה כי נתניהו מוסר את השלטון על מגש הכסף לשמאל.

  מערכת ליכודניק גמרה אומר כבר בסביבות החודשים יוני – יולי לבחור בנתניהו כאיש השנה לשנת תשע”ב. הסכמתי עם עורך האתר אלי חזן שמדובר בנתניהו אחר. אלי הגדיר זאת : “גרסה 2.0 שלמדה רבים מהלקחים של הקדנציה הראשונה. בעצם נתניהו משופר”. אני מוסיף : נתניהו כזה שלא הכרנו. מנהיג שיודע להוביל מהלכים מול כל המערכת הפוליטית גם יחד והוא מוביל התנהלות שונה. חודש יוני קו היה פרשת המים מבחינת נתניהו. הוא היה בשיאו כאשר הוביל מהלך בחירות והיה ברור כי בכל מקרה ראש הממשלה ויו”ר הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה. ואולם, אז הגיע ליל הגרדומים שבו נתניהו הגיע להסכמה על הקמת ממשלה משותפת עם קדימה.


הגרדום הפוליטי של נתניהו

עלולה לעלות השאלה : מדוע ליל הגרדומים לנתניהו ? התשובה היא : משום שהלילה הזה קבע את גורלו באותו הזמן כמי שימסור את השלטון בפעם השניה לידי מנהיג שמאל. ככל הנראה הפעם מסתמן כי שלי יחימוביץ’ תהנה ממתנת השלטון או “מגש הכסף” אותו יעניק לה נתניהו. אגב אורחא, לא הייתי מוריד מהפרק שאנחנו נמצא את אולמרט ואפילו את שמעון פרס כמנהיגי מחנה השמאל המנצח. בכל מקרה, מסתמן כי נתניהו, שהיה אמור להיות בימים אלה אחר נצחון בבחירות, הולך להגיע לבחירות הקרובות כברווז צולע. ממצב של מנהיג ללא מתחרים הוא הוביל למצב דהיום ולפיו אין ודאות שהליכוד יעבור את רף 20 המנדטים בבחירות הבאות. וזה כבר לא משנה מתי יהיו הבחירות, עכשיו אנחנו נכנסים לעונת המלפפונים. נתניהו הולך לקצץ לעם את הקרביים. קצוץ קצוץ. אנו משולים לאלו שבזבזו את השנים האחרונות שהיו טובות למען מה? כלום!

משבר הדיור והמדיניות ההפוכה של נתניהו

כבר בתחילת הקדניציה הטלנו ביקורת על נתניהו וממשלתו שמפקירה את העם בסוגיית יוקר הדיור. וחשוב להבין : לא ממשלת נתניהו יצרה את התהליך אלא ממשלת אולמרט. חוסר האחריות של נתניהו היה שהוא לא עשה דבר ממשי שהוביל למחירי הדירות. ויש לו האופציה לעשות זאת אבל הוא לא עושה. זאת כאשר שיווק הקרקעות שייך לממשלה והממשלה יכולה להוביל שיווק מסיבי שיועיל לעם. נתניהו טעה כאשר קידם את רפורמת המרפסות שלא הגיעה באמת לשום מקום בשעה שהתברר שפקידי הממשלה חזקים הרבה יותר ממנו. בו בזמן הוא לא דאג לשיווק קרקעות לדיור והוא ישלם על כך בכסאו. וזה שלא הייתה דרך לייצב את המצב. הייתה ועודנה ישנה דרך : היא שיווק קרקעות לקבלנים תחת מכרז של מחיר למשתכן. לחזור לימים שהדירה שמקבל הקונה היא בסיסית, בעלת מסםפר חדרים בסיסי ולא דירה מפוארת של 6 חדרים עם ג’קוזי. זה ייצור מחיר אטרקטיבי לקונים. היה וקונה הדירה ירצה לשפר את מבנה הדירה? בבקשה, אך הקבלן ייתן את הדירה כדירה בסיסית כפי שהיה בעבר.
מהלך כזה של שיווק של קרקעות במחיר למשתכן יאזן את שוק הנדל”ן אך זה לא בוצע. והגרוע מכל : נתניהו הפקיר את משרד השיכון בידיו של אריאל אטיאס מש”ס שדאג לבנות לחרדים בצורה הזאת וכך מי שנושא בנטל ומתגייס לצבא כאשר הוא מגיע לקניית דירה הוא מגלה כי המחירים שדורשים ממנו הם אסטרונומים.
לכן הכשלון של הדיור שייך רק לנתניהו שהצהיר על רפורמת המרפסות והשאיר לנו אולי מרפסת בלי דירה.

ביבי הוא לא כחלון

הכשלון השני של נתניהו הוא רציני לא פחות וזהו מהלך שבירת קרטל המזון. הקרטל הזה הוא קרטל חזק ומסוכן לקיום המדינה. זהו קרטל שמחזיק את המערכת הפוליטית במקום רגיש. אם במשרד התקשורת הוכיח כחלון כי אפשר אחרת, בשוק המזון אנו עדים לתופעה של מחירים מופקעים בכל רמה. כאשר אנחנו משווים את מחירי המזון לארה”ב וארופה המערבית אנחנו מגלים שפשוט אנחנו משלמים על אותו מוצר כ – 40 אחוז ולפעמים גם יותר!

נתניהו לא השכיל לתקן את המצב ומה שמעניין הוא שהאדם שלא מפחד מאיראן ומאובמה כאשר עמד מולם באמת כמנהיג, מתברר כי ברמה הפנימית בישראל הוא מונהג ע”י ראשי קרטל המזון. אין לי הסבר למצב אך ברור לי כי הוא יודע מה צריך לעשות, הוא עשה זאת כבר ב – 2003 עד 2005 אך ביבי נעלם וזה כבר על חשבוננו. הדבר הגרוע מבחינת העם הוא שגם שלי יחימוביץ לא מאמינה שצריך לפתוח את שוק המזון לתחרות, ולכן הסרטן הזה יגמור אותנו. וצריך לשים לב : שלי היא לא באמת תחליף לביבי משום שלהוציא את הלגיטימציה שלה לקרטל המזון היא גם לא באמת בעד גיוס החרדים – אחת מהסיבות לסלידה מנתניהו. כלומר, מגש הכסף שתקבל יחימוביץ’ לא באמת יוביל כאן לשינוי. קרטל המזון מהווה סרטן ללא מרפא בגוף המדינה.


הדיסוננס בין הפנימי לחיצוני

מהבחינה המדינית נתניהו זכה להצלחות גדולות כאשר הוא המנהיג היחידי ששם את הבעיה האירנית על סדר היום והעולם אט אט מאמץ את עמדתו. איני יודע מה יוליד המצב אך אין ספק כי העמידה מול כל העולם כנגד מצב שבו יהיה גרעין איראני היא עמידה ראויה לציון, היסטורית, ואין ספק היא תוכיח את עצמה בעתיד. אין ספק כי נתניהו נמצא במצב של לוז לוז סיטויישין כי במדיני הוא מנווט נכון ובמערכת הפנימית הוא נשאב למקומות קשים.
גם במערכת הפנים ליכודית, נתניהו שעד יוני העביר כל מה שהוא רצה בליכוד, הובל למקומות של התערבות פנימית שלא מתאימה למנהיג. נתניהו רצה לשלוט בהכל.

נתניהו לא רצה הפתעות אך מתברר כי הצוות שלו נתן אשל וגיל שפר, שאולי מתאימים למפד”ל, לא הבינו כיצד להתנהל פנימית וכך נתניהו ניסה ללכת ולהיות נשיא הועידה אך התברר לו ש”תפסת מרובה לא תפסת”. אולי נתן אשל מבין בתחמנות אך בפוליטיקה הוא מגרד את רף האפס ואחריו בא גיל שפר שחבר אסטרטגית לשני שרים : שניהם עורכי דין ואיתם הוא מקמבן את המערכות.
שפר, כפי הנראה, בונה על התפקיד הבא. אולי שפר מצבו אך מצב המפלגה בכי רע וכך אנו מגיעים למנכ”ל הכושל ביותר בהסטוריה של הליכוד. יש אפילו חברים שמתגעגעים לימים של אריק ברמי, שלא לדבר על אורי שני. גדי אריאלי מסתובב כבר מאז הקמת הממשלה כאדם פגוע רק בגלל שלא סידרו לו עבודה. הוא נכשל טוטלית בקיום הועידה כאשר מתברר כי היו אי סדרים שגובלים באבסורד. הראייה היא : בסניף שלו בחדרה התברר כי נגמרו הבחירות שם ללא פרוטוקולים וכמאמר הגשש : “עד היום לא נמצאו”.
כאשר השופט קבע מועד לבחירות חדשות גדי כמנכ”ל הליכוד פשוט התעלם. איני נכנס לשאלה מי מהצדדים היריבים צודק אך אני מזכיר לכולם כי הניראות רעה בנושא הזה. יתר על כן, כאשר כונסה הועידה, גדי שהוא הממונה האחראי היה חייב לכנס את הועידה במקום שיכיל 3000 איש לפחות. החדל אישים הזה כינס את הקהל במקום של 300 איש. נכון, היה קיטריינג טוב אך היה עדיף בכסף של הקיטריינג להשקיע באולם יותר גדול.
ללא ספק המצב הזה מהווה סימפטום לגסיסת הליכוד כתנועה. גדי מתגאהה כי בתקופתו הליכוד החזיר חובות אך הוא מזכיר לי את המצב של אותו אחד שהיה לו סוס והוא החליט שהסוס אוכל יותר מידי, וכך כל יום הוריד את מכסת האוכל מהסוס עד שיום אחד הסוס מת.
כך, גדי כל הזמן צימצם פעילות. אנחנו מפלגה ללא פעילות מסודרת. למה? כי המנכ”ל קם בבוקר לעבודה לא לעבוד.
כך, כפי הנראה, יש בקופה של הליכוד כסף אך אין חיים בתנועה.
הליכוד משול לקבצן בחשבון הבנק שלו יש עודפים אך הוא מסתובב בבגדים בלויים במסכנות עלובה.
רק חבל שבמצב שאנחנו נמצאים פוליטית שהיה ברור כי השמאל לא יכול לנצח את נתניהו מצד אחד, ומהצד השני מנהלת הליכוד וגדי אריאלי המנכ”ל מוסרים את השלטון לשמאל.


שר הרס – גלעד ארדן
בסיכומה של שנת תשע”ב יש לציין את השרים בסדר הזה : כחלון, שעשה את הרפורמה בתקשורת,והפך להיות הדמות הכי חברתית ברמה הפוליטית.

ישראל כ”ץ שהופך את המדינה למחוברת בין הפריפריה למרכז והשקיע בתשתיות הכבישים והרכבות,מהלך של כץ יהפוך את המושג בין חדרה לגדרה, בין מטולה לדימונה, ואת שר החינוך שביצע מהפך בחשיבה של מערכת החינוך הרקובה בישראל ואם היום אנו רואים כי יש תנועה של אנשים שבאים מהייטק והעסקים להיות מורים זהו הניצחון הגדול של סער.
אך יש שר אחד שאולי הדם שזורם בעורקיו הפך להיות ירוק ואפשר לומר עליו שהירוק עלה לו למוח. זהו השר שניסה למנוע את סלילת את הרכבת לירושלים בתואנה ירקרקה. אפילו בג”ץ לא קנה זאת…

זהו השר שמנע את הקמת מתקן קבלת הגז באזור חדרה ואנחנו משלמים את המחיר עד היום. פשוט אין גז לחשמל במדינת ישראל ואת החשבון משלם הציבור. בקיצור, הירוק הזה הורג אותנו.

אבל לא רק שם גלעד בבעיה : בנושא ארץ ישראל הוא הפך להיות השר המזוהה ביותר עם הזגזוג. ארדן, שנקט עמדה ברורה בעד חוק ההסדרה, היה מאלה שהתהפכו במאה ושמונים מעלות כאשר בימים האחרונים היה הקטר של נתניהו בהתנגדות לחוק. אפילו גדעון סער היה צריך לישר קו איתו! איך אמר אחד מראשי מנהיגי  יש”ע : “גלעד מכר אותנו, אם הוא לא היה מתפרק לנו, החוק היה עובר. זה מצב פרדוקסאלי שהיקיר החדש של הקרן החדשה להשמדת ישראל הוא השר גלעד ארדן.


דגן גידל איראן גרעינית בגן המזרח תיכוני
החזון של פרס “איראן גרעינית” מיושם היום. בשנות השבעים העליזות כאשר השמאל בישראל שלט ללא עירעור השיתוף עם איראן של השאה היה בעיצומו עד כדי כך שקוצר הראות של פרס היה בצורה כזאת שרצה לעזור לפתח את תעשיית הגרעין. ראוי לציין כי זהו שמעון פרס אשר דיבר על מזרח תיכון חדש ואם ניקח רק את הסיפור של אוסלו והסיפור האיראני נקבל מהלכים הזויים ומסוכנים לישראל.

כאשר נבחר שרון הוא מינה את מקורבו מאיר דגן לראשות המוסד. לפי ספרם של יוסי מלמן ורביב דן מלחמות הצללים, שרון שסמך על דגן מינה אותו כפרויקטור המתאם בין גופי המודיעין ומדיניים למנוע מאיראן להגיע לנשק אטומי. דגן נקט בעמדה של השהיית תוכנית הגרעין ולא בעצירה בכל מחיר. דגן האמין כי הממשל האמריקאי לא יסכים לאיראן גרעינית כאשר היום ברור כי אובמה לא מוכן אפילו להציב קו אדום. כלומר, בכל שנות כהונתו כראש המוסד ביזבז כנראה את
היכולת של ישראל לתקוף ולמנוע את הגרעין האיראני. אפשר להסיק כי ההחלטות של דגן הביאו את מדינת ישראל למצב שהיא חייבת לתקוף באיראן רק כדי לגרור את העולם החופשי להפסיק את שלטון הטרור של האייאתולות.
החיסול של מבחוח מוכיח כי דגן הכשיל את המוסד כאשר שלח סוכנים שהיו מאופרים בכבדות ולא לקח בחשבון כי אפשר לזהות במצלמות את הפנים כאשר הטכנולוגיה היום מאפשרת זאת,והוא יודע זאת במיוחד לאחר שנתפסו סוכנים עם דרכונים מזויפים בפרשה בניו זילנד.
הכשלונות של דגן גרמו לנתניהו לא להאריך את כהונתו ובכך פתח דגן חשבון עם נתניהו וכך לאחר שהופרש מתפקידו דגן החל לסגור חשבון עם נתניהו. מה גם שתחת דגן הצליחו הסורים לפתח מערכת גרעינית שרק במקרה נתגלתה על ידי המודיעין הישראלי. כלומר מ – 2002 ועד 2007 תחת האף של דגן נבנה כור גרעיני בסוריה.
רק צריך לתאר לנו מה היה קורה אם לסוריה הייתה פצצה גרעינית. במדינה מתוקנת היה צריך דגן להשאיר את המפתחות על השולחן כבר ב – 2007 אך כפי הנראה אולמרט פחד מלשונו הארוכה של דגן ולכן לא דרש ממנו לשלם את מחיר הכשלון של המוסד.
אולי היה צריך על זה להקים ועדת חקירה
הרי מה שקרה בסוריה מוכיח כי אפשר לפתח פצצה גרעינית מתחת האף של המודיעין הישראלי.
הנה כי כן, ללא ספק, העמידה של נתניהו לעצירת הגרעין האיראני היא הנקודה החשובה ביותר בקדנציה הזאת. הוכח כי למרות שהמודיעין האמריקאי הגיעה לתמימות דעות עם המודיעין הישראלי האמריקאים מוכנים לחיות עם פצצה גרעינית והמחשבה שבבסיסה דגן פעל היא בדיוק הפוכה לזאת שהזכרנו. דגן היה בטוח כי ארה”ב לא תהיה מוכנה לחיות עם איראן גרעינית ומעשי ממשל אובמה מוכיח כי אין לו קווים אדומים. אובמה היה מוכן להטיל סנקציות אך אינו מוכן לפעול למנוע את הגרעין האיראני ולכן נתניהו חייב להביא למצב שבכל צורה לא תהייה לאיראן פצצה גרעינית ופה נתניהו מוכיח כי הדרך היא יצירת קיר ברזל כנגד האיראנים. יכול להיות כי נתניהו ישלם בכסאו על העמידה שלו אך ברור כי זהו המצב שבו מנהיג נוהג הוא חייב להגיע למטרה של מניעת פצצה גרעינית באיראן.



יאיר שמיר
במשך השנה שמענו את השם יאיר לפיד כמי שנכנס לפוליטיקה. אין ספק כי הסקרים מחמיאים לו. הוא נראה כאופנה האחרונה, כממשיך המפלגות ללא שדרה : מפלגת המרכז,קדימה, הגימלאים, ד”ש ושינוי. כולם אופנה מתחלפת.


אך יש יאיר אחר : יאיר שמיר שהוא אנטי תיזה ללפיד. שמיר, בנו של ראש הממשלה יצחק שמיר ז”ל אשר מילא תפקידים משמעותיים כפי שנביא בהמשך ואין ספק שאם ליברמן מביא אותו לישראל ביתנו מגיע שחקן רציני לזירה שהוא גם ביצועיסט ממדרגה ראשונה עם הרבה רקורד מאחוריו.

ואם אני מהמר ערב ראש השנה הזה יום יבוא והוא יתמודד על התפקיד של ראש ממשלה בישראל. ללא ספק : זאת אבידה גדולה לליכוד שלא השכיל למשוך אותו אליו. יאיר שמיר, אשר מוערך ע”י רבים בפוליטיקה בישראל, הולך היות אחד הגורמים בפוליטיקה הישראלית.

יאיר שמיר נולד לשולמית ויצחק שמיר, מראשי לח”י ולימים ראש ממשלת ישראל. נקרא על שם מנהיג הלח”י אברהם שטרן שכינויו המחתרתי היה “יאיר”. נולד וגדל בתל אביב. כשהיה בן שנה נתפס אביו בידי הבריטים והוגלה לאריתריאה.
כשהיה בן שנתיים נאסרה אמו, אף היא פעילת לח”י. רק עם קום המדינה במאי1948 התאחד יאיר עם הוריו.
בילדותו שימש בין היתר כמדריך בשבט צופי דיזנגוף. שירת בצה”ל בשנים 1963 עד 1988 הן כטייס והן כמהנדס וכמפקד בחיל האוויר הישראלי. בין היתר שימש כראש מחלקת מערכות בלהק ציוד של חיל האוויר.
במהלך שירותו סיים לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בטכניון. השתחרר מצה”ל בשנת 1988 בדרגת אלוף משנה ופנה לעולם העסקים.
שמיר כיהן כמנכ”ל וסגן נשיא חברת סאיטקס (1994-1988), כמנכ”ל חברת עלית(1995-1994) , כמשנה לנשיא קרן אתגר, קרן הון סיכון ישראלית (1995-1997) כנשיא ומנכ”ל חברת ההייטק ויקון טלקומוניקציה (1997-2002), כיו”ר ושותף בקטליסט – קרן הון סיכון (משנת 1999), כיו”ר שמיר תעשיות אופטיקה בע”מ וכחבר במועצות מנהלים של חברות היי-טק כמו מרקורי, אורכית, קבוצת DSP והפועלים שוקי הון.
בין השנים 2004-2005 כיהן כיו”ר דירקטוריון חברת אל על, ובשנים 2005 עד 2011 כיהן כיו”ר התעשייה האווירית לישראל כיו”ר פעיל ללא שכר. במהלך חודשי עבודתו הראשונים בתפקיד החליף 13 מ-19 המנהלים של המפעלים והחטיבות. עם כניסתו לתפקיד עמד הרווח הנקי על שני מיליון דולר וב-2010 היה הרווח הנקי 94 מיליון דולר. במהלך כהונתו של שמיר הונפקו אגרות החוב של החברה ב-1.4 מיליארד ש”ח. במהלך התקופה חדרה החברה לשוק הרוסי, ביססה מעמד מוביל בתחום המל”טים ושיגרה לחלל ארבעה לוויינים. בינואר 2012 נבחר ליו”ר החברה הלאומית לדרכים. שמיר פעיל גם בתפקידים ציבוריים וחבר בין היתר בהנהלות הטכניון ואוניברסיטת בן-גוריון. עומד גם בראש חבר הנאמנים של מרכז שלם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

החתול השחור של שלום

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

המטרה שאין בלתה : הפלת הימין

אריק זיו ויזר

התחיה שנולדה בהפגנת הענק

אריק זיו ויזר

הוכחת המיליון

אריק זיו ויזר

אחרי חוק מופז צריך חוק אדלר – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן