24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

איוב קרא לא הסוס של קליגולה !

רן ברץ הציץ ולא נפגע,  ה-גל של ישראל כץ, סער מסתער, למי קרא חזן ג’וק, שטייניץ לא עם טראמפ.


תיק תקשורת

עד כמה הרדיפה של איוב קרא מכוערת ? אתם יכולים לראות בעצמכם. אבל אין זה משנה : מבחינתו, הוא יכול לסכם את תקופתו בפוליטיקה בשביעות רצון : איוב קרא שר התקשורת. השאלה היא ליריבינו הפוליטיים : מה לכם כי תלינו על המינוי בהינתן שרובי ריבלין ודליה איציק היו גרועים ממנו.

כזכור, ריבלין סירב לקבל תפקיד שר אצל שרון לאחר בחירות 2003 רק משום שזכר כיצד סיפק סחורה בתור שר תקשורת אך בבחירות המקדימות פשוט מחקו אותו. האם הוא טוב יותר ? האם זה שסיפק סחורה לאנשי שרון המושחתים טוב יותר ?!
תנו לאיוב צ’אנס להוכיח את עצמו. יריבו הפוליטי בעדה הדרוזית סיכם בתבונה : קרא הוא גאון פוליטי וכל המלעיזים עליו פשוט גזענים.

חוץ מיריב לוין כולם רצו את התיק : צחי הנגבי, מירי רגב ועוד שרים. עכשיו הם מספרים שלא רצו את התיק.
הגדיל לעשות צחי הנגבי כאשר רמז שראש הממשלה לא נתן לו את התיק כי לא הגן עליו באולפנים.
“ליכוד NEWS דיווח : השר הנגבי לגאולה אבן סער ברשת ב’: “רה”מ ציפה שאגונן עליו יותר באולפנים. אני צריך להתמנות לשר החוץ ולחבר קבינט ואתמודד על יו”ר הליכוד אחרי נתניהו”.

רק חבל שהוא מטעה את כולם. צחי נהנה ממדיניות של ראש הממשלה לאורך כל הדרך אך עם הזמן התברר שהוא לא מסוגל להביא את הסחורה. השרה לשעבר לימור ליבנת בשיחה בעת מינוי הנגבי ליו”ר סיעת הליכוד חזרתה שהנגבי יכשל בתפקיד. היא טענה שהוא לא יודע לעבוד
.
אז חשבתי לעצמי : יכול להיות שלימור אומרת זאת מקנאה בלבד. אבל מתברר כי היא צדקה. הנגבי נכשל גם כממלא מקום שר התקשורת. הבחינה היחידה הייתה המאבק על התאגיד. היה ברור כי כאשר הוא קיבל את התפקיד זאת הבחינה שלו.

עכשיו נשאלת השאלה : האם איוב יצליח היכן שקודמיו נכשלו? העתיד יוכיח. מה שברור הוא שהנגבי לא יקבל את תיק החוץ. יש המון לפניו בתור.


הסכם פריז
בעקבות הודעת טראמפ כי הוא נוטש את הבנות הסכם פריז , שר האנרגיה יובל שטייניץ הודיע בפוסט בפייסבוק:
” אני מקווה, שארה”ב תמשיך להוביל את המערכה העולמית להצלת כדור הארץ ועתיד האנושות.
גם אם יש 50٪ סבירות, ששינויי האקלים וההתחממות הגלובלית הם תוצאה של מעשי ידי אדם – חובה עלינו לפעול, כדי לצמצם סיכונים.

כשר האנרגיה של מדינת ישראל, אני מודיע, שהמחויבות שלי להפחתת השימוש בפחם המזהם והחלפתו בגז טבעי, לא תשתנה, ללא קשר להחלטתו של נשיא ארה”ב.

המהלך שכבר התחלנו בו – השנה 60٪ מהחשמל מיוצר בגז טבעי – יימשך.

הסכמי פריז היו מקרה נדיר, שבו העולם התאחד, להוציא את סוריה וניקרגואה, במהלך של דאגה לשלומם ולבריאותם של הדורות הבאים.

חשוב, גם אם יש מקום לעדכונים ולשינויים, שהמהלך ההיסטורי הזה לא ייכשל.”


סער מסתער
גדעון סער בונה את המערכה הפוליטית שלו בזהירות אך בנחישות. מסביבו של סער יש את מעגל העשייה היום יומית שלו וכך בנה לעצמו צוות של עבודה כאשר יועץ פוליטי, יועץ תקשורת ,יועץ לדיגיטל.
סער נפגש בתקופה האחרונה עם פעילים מרכזיים. עשה 2 כנסים טובים באילת ולוד,
אך הכיוון נקבע בסוף השבוע הזה כאשר מצד אחד ראש מועצת השומרון יוסי דגן יצא נגד ראש הממשלה ואיים כי אם נתניהו לא מאשר בניה הוא וחבריו ידרשו בחירות ליו”ר הליכוד מחדש. במקביל סער ‏הגיב על ידיעה של ה’גרוזלם פוסט כי השגריר הטורקי אירח את ראאד סלאח לסעודת איפטאר אתמול. גורמים מדינים: ׳אנחנו בהלם׳.
תגובת סער
‏”הכל ברור, אבל אצלנו שוב ״מופתעים״. המלצה: לצאת מההלם, רצוי לפני שעסקת הגז תתפוצץ לנו בפרצוף ”
אין ספק כי תגובת יוסי דגן ותגובות סער מסמנות את הקו החדש של דגן את סער.
סער ממצב את עצמו בקו ברור. במקביל דגן מנסה להשתמש במאבק בין סער לנתניהו.


גל גדות
אין ספק כי החלטת ממשלת לבנון עשתה לה את יחסי הציבור הכי טובים, ואין ספק כי עשה טוב השר כץ כאשר קרא על מכונת החפירה של הקו האדום על שם וונדר וומן.
מהלך יפה ונכון.


אורן חזן
השבוע אורן חזן יהיה ממלא מקום בפועל של דוד ביטן כיו”ר הסיעה. מעניין האם ימנע מדוד שיאן יו”ר צעירי הליכוד מלהיכנס לשיבת הסיעה ?כזכור בישיבה האחרונה קרא דוד שיאן תיגר על התנהגות חזן וקרא לראש הממשלה שיטפל בתופעת הסלפי של חזן. ביציאה מהסיעה חזן קרא לו ג’וק ועכשיו נראה האם חזן ייתן לג’וק להיכנס לישיבה שהוא ינהל.
מבדיקה שנעשתה לא תהייה ישיבת סיעה השבוע , כי גם נתניהו טס לליבריה.


רן ברץ הציץ ולא נפגע
רן התקרב אל מעגל נתניהו ויצא כמו שנכנס : חסיד אבל ממש לא שוטה אלא תבוני. הדבר עומד בניגוד לאחרים שהיו בסביבה המשפיעה וכאשר יצאו הפכו להיות אנטי ביבי. הבולטים שבהם : שלום שלמה, בנט,,גיל שפר והרשימה עוד ארוכה. רן לא ממצמץ ולא פוסל מעבר למקומות אחרים אלא יצא וממשיך לפרגן. השבוע כתב באתר מידה : “רק נתניהו יכול היה לשרוד את אובמה שמונה שנים”.
שאפו לרן ברץ



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עתירת פורום הלל לביה”ד נגד ח”כים שעתרו לבג”ץ

רפאל וולף

טרור בדרום : שוסטר כמשל לראש סיכה

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

חוג פריימריז בירושלים

מערכת ליכודניק

The Importance of American Recognition

Eli Hazan

קרב רב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן