20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

אחרי הרצל וז’בוטינסקי : הרב קוק

ישנם שני אישים שזכו לחוק מיוחד עבורם. שניהם דגולים. האחד הוא מייסד התנועה הציונית והשנייה הוא במידה רבה ממשיכו. ואילו עכשיו עמל יאיר דן מבית הרב קוק על מנת לקדם את החוק להנצחת הרב קוק ויש לו המון אוזן קשבת מחלק ניכר המרכיב את המערכת הפוליטית.

אנו בליכוד לעולם לא נשכח את העמידה של הרב קוק לצידם של אלו שהואשמו ברצח ארלוזורוב. זאת הייתה עמדה אמיצה, יוצאת דופן ומאוד משמעותית מבחינה ערכית בזמן שלא היו כאלו שהעזו לעשות זאת. לא זו אף זו, ראוי לזכור את החברות והקרבה בין הרב קוק לבין הרב נתן מילוקבסקי – סבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיש יוצא דופן בפני עצמו.

לאחרונה, צוות מוזיאון הרב קוק הגביר את הפעילות במקום ורק לאחרונה ביקרה במקום משלחת של צעירים רפובליקנים שהגיעה לכאן בהזמנתו של מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד – אלי חזן.

מה שנעשה בהצעת החוק הוא פשוט לקיחת המודל של חוקי הרצל וז’בוטינסקי וישומו גם על הרב קוק. בדברי ההסבר נכתב :

“הרב אברהם יצחק הכהן קוק הוא אחד מגדולי התורה והרוח של הדורות האחרונים. פועלו בתקופת שיבת ציון והתנועה הציונית החל מהיותו הרב של יפו והמושבות שפעל ללא לאות לחיבור בין החלוצים לשומרי המסורת סביב בניין הארץ ובהיותו רב באנגליה פעל להצהרת בלפור יחד עם חיים וייצמן שילבו חידוש ביחס גדולי התורה למפעל הציוני, הרב שראה בלימודי החול חלק מבניין העם בארצו ובירך בפתיחתה של האוניברסיטה בהר הצופים יחד עם הלורד בלפור ויחד עם זאת ייסד את הרבנות הראשית לישראל כאבן שואבת לשמירת אופיה היהודי של המדינה שבדרך ואפשר בפסיקותיו החדשניות את שמירת עצמתו של המפעל הציוני-החקלאי. הרב שהוזמן לבית הלבן בהיותו בארה”ב וקיים קשרים עם קונסולים ושואי עולם על מנת לבצר את מעמדו של היישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת המנדט. הרב שקרא לשותפות אמת ואחדות בין כלל הציבור היהודי ודאג לביטחונו תוך מתן כבוד לבני המיעוטים. הרב הוא שקיבל את אות אביר הכבוד מממלכת אנגליה על פועלו. הוא אשר טווה את המשולש ארץ ישראל – עם ישראל – תורת ישראל.

הרב קוק הטביע את חותמו על הציונות, על הדת ועל המדינה בכללה. תורתו מלמדת לסובלנות, לאהבת היהודי באשר הוא”.

יצוין כי רבים מחברי הכנסת של הליכוד חתמו על הצעת החוק אך לא רק הם : גם חברי המחנה הציוני.

עוד עלה בדברי ההסבר :

“לאור חזונו אנו יכולים לראות בני נוער רבים אשר משלבים תורה ועבודה – שירות צבאי בצד לימוד תורה בישיבה. בני נוער אלו, ההולכים לאורו, הם אשר מקיימים באורח חייהם את ה”משולש” – בניית הארץ וקירוב לבבות בצל תורת ישראל.

הרב קוק אינו נחלתו של פלח אוכלוסייה אחד. דמותו ומורשתו שייכים לכלל עם ישראל והעם כולו ראוי שייחשף לעושר הגדול בהגות, בספרות, בפסיקת ההלכה ובחידוש ימיו של העם היהודי במורשתו של הרב קוק.

הצעת החוק נועדה לקרב את הנוער והציבור בכללותו לערכי הציונות והמסורת היהודית כחלק מתהליך הקניית המורשת היהודית-ישראלית והנצחת זכרם ומורשתם של גדולי האומה”.

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארבע ברכות בפרשה

עזריאל צפר

ספר חדש: ז’בוטינסקי ובגין – משנתם ומאבקיהם

ליכודניק

פרשת שלח לך – לראות את הטוב או את הרע

אלי כהן

סוף עידן במצודה : גדי נפרד מאיתנו

אריק זיו ויזר

שחר חדש בלשכת ראש הממשלה

עובד קראוס

הסכם שלום, שנה חדשה וחתונה מאושרת : מזל טוב לדרור ועופרי

ליכודניק
דילוג לתוכן