24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

אגף קשרי החוץ של הליכוד כובש את הדיפלומטיה

אגף קשרי החוץ של הליכוד עושה היסטוריה. אמיתי שיף ראיין את תמיר ורצברגר – המעצב אותה בעצמו

את תמיר ורצברגר פגשתי פעמים מועטות. בכולן היה זה כחלק מהפעילות סביב אגף קשרי החוץ בליכוד וצעירי הליכוד.  לאחרונה אגף קשרי החוץ בצעירי הליכוד מספק כותרות בעקבות שורה של הישגים. מדובר בפעילות נושאת פרי אחרי שנה וחצי מאוד אינטנסיביים.  פעילות האגף גם הגיעה לידי פרסום רשמי בכתבה ב-Nrg.  כל זה בעקבות ההישג החשוב האחרון הצטרפות המפלגה למפלגת ACRE מהפרלמנט האירופאי. בעקבות כך  החלטתי לראיין את תמיר שהתחיל רק לאחרונה לשמש כרכז קשרי החוץ בצעירי הליכוד.


אמיתי שיף: מתי בפעול מונתה לרכז קשרי חוץ בליכוד? ומה השינויים שאת ראה מתחילת הדרך בה התחלת את הפעילות באגף קשרי החוץ בצעירי הליכוד?


תמיר ורצברגר:


“את המינוי הרשמי כרכז קשרי חוץ קיבלתי בסך הכל לפני כשבועיים אבל אני למעלה משנה פעיל באגף קשרי חוץ, ובהסתכלות אחורה מדובר בהבדלים של שמיים וארץ. אני חושב שהשינוי המהותי ביותר הוא שבהתחלה אנחנו רדפנו אחרי מפלגות וארגונים על מנת ליצור קשרים ושיתופי פעולה והיום כולם רודפים אחרינו ורוצים קשר עם הליכוד”.

אמיתי שיף:  איזה מהלכים משמעותיים באגף קשרי החוץ של הליכוד לקחת חלק או יזמת?


תמיר ורצברגר:
“ישנם שני אירועים משמעותיים שאני ואלי חזן – ראש אגף קשרי חוץ של הליכוד – קידמנו לאחרונה. במישור המפלגתי אלי הוביל מהלך של הצטרפות הליכוד כשותפה איזורית למפלגה השלישית בגודלה באיחוד האירופי, מפלגת השמרנים והרפורמיסטים (ACRE), מהלך היסטורי בכל קנה מידה, שלמעשה מאפשר לליכוד להשפיע באופן ישיר על החלטות ותהליכים באיחוד האירופי, שנוגעים לישראל. מעבר לכך הליכוד היא המפלגה הראשונה בישראל, מימין ומשמאל, שמצליחה להתקבל לחברות במפלגה בפרלמנט האירופי.
במקביל בסוף השבוע האחרון ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים (EDS) אימץ החלטה שאני יזמתי וכתבתי למאבק באנטישמיות, שמגדירה את שנאת ישראל, על כל ביטוייה (חרם, דה לגיטימציה וכו’) כאנטישמיות.
מדובר בארגון הסטודנטים הגדול והחשוב ביותר באירופה, ולמעשה זאת ההחלטה הכי פרו ישראלית שארגון בינלאומי חשוב כלשהו מאמץ, וגם הראשונה, למיטב ידיעתי, שיוצאת באופן נחרץ נגד החרם והדה לגיטימציה לישראל”.
בנוסף, כשהשלמה למהלך של אלי ובמקביל להחלטות שנתקבלו בשבת הגשתי בקשת הצטרפות לארגון הצעירים של ACRE. זאת הייתה חוויה מכוננת”.

אמיתי שיף: אם נחזור רגע להתחלת הדרך מה הביא אותך לקחת חלק בפעילות האגף ולקחת חלק בפעילות הסברתית בכלל ובליכוד בפרט?

תמיר ורצברגר:
“צלצול ההשכמה” שלי היה לפני מעל לשש שנים אחרי משט המרמרה. גלי השנאה ששטפו את הרשתות החברתיות באותם ימים, שגובו בבורות ודיס אינפורמציה, הובילו אותי לעשות מעשה ולפעול על מנת להביא את האמת שלנו לעולם”.

אמיתי שיף: לפי מה שפרסמת בפייסבוק ובמדיות אחרות אני מבין שאת פעילותך התחלת דרך עמרי אקוניס ועדי ברוך?


תמיר ורצברגר:
“בהחלט. את עומרי ועדי הכרתי במסגרת הפעילות של צעירי הליכוד, בתקופה שעומרי שימש כרכז צעירי הליכוד. ביחד הקמנו עמוד הסברה ומאז אנחנו צוות”.


אמיתי שיף: מה שם הדף ומה רמת הפעילות שלו כרגע?

תמיר ורצברגר:
“העמוד נקרא whole truth about the Israeli-Palestinian conflict. הדף עדיין פעיל ומתקרב כבר ל 12 אלף לייקים, למרות שאם בהתחלה היינו ממש מכינים חומרי הסברה ומפיצים אותם, היום אנחנו בעיקר משתפים חומרים מעמודים אחרים”.


אמיתי שיף: ספר קצת על עצמך לקוראי ליכודניק?


תמיר ורצברגר:
“אני בן 29, סרן במיל’ בתפקיד קצין מודיעין, מסיים תואר ראשון במדעי המדינה ומזרח תיכון וגר במושב לימן שבגליל המערבי.
אני חבר ליכוד כבר שש שנים, בערך מהרגע שהשתחררתי מצה”ל. אבא שלי היה פעיל מאוד מרכזי במפלגת צומת עד תחילת שנות ה 90 כך שמגיל 0 גדלתי וחונכתי על ברכיו האידיאולוגיות של רפאל איתן, וברגע שצומת נבלעה בליכוד הליכוד הפך להיות הבית הפוליטי הטבעי שלי”.


אמיתי שיף: בזמן שאתה יוצא לחו”ל לייצג את האגף האם נתקל בתגובות אנטי ישראליות? מה מצב הדופק הדיפלומטי שלנו ?


תמיר ורצברגר:

“למי שניזון מהתקשורת הישראלית זה יישמע קצת דמיוני אבל אנחנו כל הזמן מופתעים לגלות כמה אהדה ואהבה אנחנו מקבלים מכל עבר. הימין-מרכז באירופה הוא מאוד פרו ישראלי וברגע שהם מקבלים פידבק מצד ישראל לתמיכה שלהם יותר קל להם להפגין את זה החוצה. הבעיה של ישראל לאורך השנים היא שדי הפקרנו את הזירה האירופאית”.


אמיתי שיף: האם במהלך הפעילות נתקלת בפעילות אנטי ישראלים פרו פלסטינית? אם כן, ספר מה היה שם?


תמיר ורצברגר:

“בכנס של ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים בלונדון היו מפגינים פרו פלסטינים בכניסה לועידה. הם לא הגיעו בגללי וגם לא התעמתתי איתם. כשאתה מייצג רשמי אתה צריך להיזהר לא להיגרר לפרובוקציות כי אתה רק תפסיד.


בכנס האחרון בפורטו, למשל, היה לי ויכוח עם חבר פרלמנט אירופאי, מוסלמי מבריטניה שצידד בצד הפלסטיני. הויכוח התנהל ברוח טובה וידידותית והמסרים שלי הוטמעו היטב (מה שגרם לבן שיחי להתבלבל מספר פעמים). זו הדרך הנכונה לדעתי לבצע הסברה יעילה”.


אמיתי שיף: לאחרונה הצטרפתם לארגון ACRE , תן לקוראי ליכודניק קצת רקע על הארגון ומה החשיבות של ההצטרפות שלנו לשם?


תמיר ורצברגר:

ארגון ה ACRE הוא ארגון גג למפלגות השמרניות והרפורמיסטיות באירופה. זו המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט האירופי, שכמו שציינתי, הליכוד הצטרף אליה לאחרונה כשותפה איזורית, בהובלתו של אלי חזן.
זו מפלגה שהוקמה על ידי הקונסרבטיבים הבריטים ובין השותפות האיזוריות שלה, בנוסף לליכוד, ניתן למצוא את הליברלים באוסטרליה, הקונסרבטיבים בקנדה והרפובליקנים בארצות הברית, כך שאיך שלא מסתכלים על זה מדובר בסיס התמיכה הכי יציב וחזק של ישראל בעולם”.


אמיתי שיף: כשאתה כן ניתקל בתגובות פרו פלסטינית מהם הטיעונים שהם מעלים מולך?


תמיר ורצברגר:

“מדובר בעיקר בטענות לא נכונות עובדתית, בלשון המעטה, כמו הכיבוש הישראלי והימצאותם של הפלסטינים בארץ מזה אלפיים שנה.
כאחד שמתעסק בזה כבר למעלה משש שנים ויכוחים כאלה הם הלחם והמים שלי”.


אמיתי שיף: אומנם מדובר בפעילות פוליטית אך גם בפעילות דיפלומטית, האם מתקיים קשר ישיר או עקיף מול משרד החוץ עצמו? כמו תדרוכים או רמה כזאת או אחרת של הדרכות?


תמיר ורצברגר:

“מאחר ואנחנו פועלים מטעם מפלגה פוליטית ישנו סינכרון מסויים מול משרד החוץ, על מנת לא לפעול כנגד מדיניות הממשלה, אבל מעבר לכך חופש הפעולה שלנו ליזום ולנהל את יחסי החוץ של הליכוד הוא מאוד רחב”.


אמיתי שיף: האם צעירי הליכוד מתעדכן על הפעילות באגף קשרי החוץ?


תמיר ורצברגר:

“אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צעירי הליכוד ונעשתה חלוקת אחריות בין הצעירים לאגף קשרי חוץ, שהייתה מקובלת ומוסכמת על כולם”.

אמיתי שיף: אם עכשיו אחד מצעירי הליכוד מעוניין לקחת חלק בפעילות האגף ולהצטרף למשלחת מהם הקריטריונים/ דרישות?


תמיר ורצברגר:

“כל מי שמעוניין להצטרף למשלחת או להיות פעיל באגף קשרי חוץ יותר ממוזמן. מן הסתם למשלחות יהיה הליך מיון מסויים, בהתאם לצרכים, אבל הדלת פתוחה לכולם.
לגבי הפעילות בקשרי החוץ של צעירי הליכוד תצטרך לשאול את הגורמים המוסמכים בצעירי הליכוד”.


אמיתי שיף: כיצד מתחלקת חלוקת התפקידים באגף? ברמת המפלגה וצעירי הליכוד?


תמיר ורצברגר:

“אני ואלי חזן אחראים ברמת המפלגה. ברמת צעירי הליכוד יש את דוד שיאן ואחראי קשרי חוץ בצעירים, זיו הרשקוביץ.
חוץ מכל מה שקשור לארגון הצעירים של ACRE כל תחום הצעירים באחריות קשרי חוץ צעירי הליכוד.   זאת חלוקת האחריות שביצענו.


אמיתי שיף: לחברה טובה שלי יש יוזמה שיכולה לעניין את האגף מול מי היא צריכה להתנהל?

תמיר ורצברגר:

“אם הקשרים הם מול ארגוני צעירים עליה לפנות לצעירי הליכוד.
כל גוף,ארגון או מפלגה פוליטית שהם לא תחת הקטגוריה של צעירים אנחנו הכתובת.


מה שחשוב זה שכל יזמה שמטרתה חיבור גורמים בינלאומים למפלגת הליכוד תעבור דרך הגורמים הרשמיים הרלוונטיים המפלגה”.


אמיתי שיף: לסיכום תמיר, מה הם היעדים הבאים של האגף?


תמיר ורצברגר:

“היעדים הבאים הם קודם כל לשמור על מה שהשגנו עד כה. לשמור על הקיים לפעמים קשה לא פחות מלהשיג יש מאין.
וכמובן שהשאיפה היא להגיע לעוד מפלגות וארגונים, ולצאת מאירופה ליעדים נוספים כמו דרום אמריקה והמזרח”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נקודות אור

עינר אביב

ראיון ראש השנה : הבשורה על פי דיין

אריק זיו ויזר

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בצפת

אריק זיו ויזר

אנו מודיעים בצער רב על פטירתו של ישראל שיראל

אריק זיו ויזר

ברקו ואורטל עוצרות את ההסתה

אריק זיו ויזר

טל ברונשטיין על האיום האיראני ומורשת ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן