32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

תקשורת סלקטיבית : בין הבדואים לראש הממשלה

קראנו ושמענו שהתקשורת סירבה לעזור למשטרה באספקת צילומים מההפגנה האלימה של ערביי ישראל… ומה אם המשטרה הייתה מבקשת עזרה בחקירת נתניהו? במקרה כזה הייתה היענות… הלכתי לארכיון…

 

לתקשורת, כמו למשטרה- תפקיד חשוב בדמוקרטיה. הבעיה מתחילה כשהאינטרסים של העושים במלאכה, דוחקים הצידה את האינטרס הציבורי, שהוא האינטרס הראשי.

השבוע הולעטו צרכני התקשורת במידע אודות הבזבזנות של בני הזוג נתניהו באחזקת מעונם הפרטי ע"ח משלם המיסים. לא צריך להיות אוהד ראש הממשלה כדי לזהות את להיטות היתר בדיווחים נגדו- והכול במנות גדושות.

באותו שבוע, ראינו וקראנו על מחאת ערביי ישראל בגין מה שמכונה "תוכנית פראוור". המחאה התפתחה להפגנה אלימה במהלכה הושלכו אבנים על שוטרים והונפו דגלי פלסטין. שוטרים רבים נפצעו ונדרשו לטיפול רפואי, ועשרות מפגינים נעצרו.

המשטרה פנתה לתקשורת בבקשת סיוע לספק לה צילומים מהאירוע, מה שיעזור באיסוף ראיות נגד הפורעים האלימים. התקשורת סירבה בטענה שמדובר בדרישה בלתי דמוקרטית, שעלולה לפגוע בחופש העיתונות. האומנם?

לא במקרה התחלתי בלהיטות התקשורת לדווח ולפרשן את הבזבזנות של בני הזוג נתניהו. מדובר בריטואל. העוינות ומאסת הסיקור תכליתם- פגיעה בראש הממשלה. אילו ההתנהלות של נתניהו הייתה מתפרשת כחציית קו אדום פלילי, התקשורת הייתה נענית בשמחה לבקשת סיוע מהמשטרה. איך אני יודע? כי זה כבר קרה.

תזכורת!-

בינואר 97, איילה חסון חשפה עסקה שזכתה לכינוי "פרשת בראון-חברון". למי ששכח: תכלית ה"עסקה", כך נטען- מינוי רוני בראון ליועץ משפטי, בתמורה לתמיכת ש"ס בפינוי חברון. הסיפור זכה לסיקור נרחב ועוין כשהמטרה- סילוק נתניהו מלשכת ראש הממשלה. הפרשה נחקרה, החוקרים השמאלנים (עדנה ארבל, סאנדו מאזור, טליה ששון ושי ניצן), זכו לתמיכה, עידוד ו…תהילת עולם. סוף הסיפור- תיק סגור! מאז, התקשורת לא מרפה מנתניהו… למען אלה ששכחו- שהם הרוב- הלכתי לארכיון…

לפניכם שלושה סרטונים!

א)- בסרטון הראשון- נתניהו קורא למשטרה לחקור את פרשת בראון במהירות וביעילות. בדיוק ההיפך מנחקרים אחרים (ברק, שרון ואולמרט).
ב)- בסרטון השני- כתום הדיווח של א.כ.א מתברר שסנדו מזור פנה למנהל החדשות רפיק חלבי בבקשה לעזור בחקירת פרשת בראון-חברון, וזכה לתשובה חיובית.
ג)- בסרטון השלישי רואים "ישיבת עבודה" משותפת של שני הצוותים: חוקרי המשטרה, ואנשי התקשורת…
(הערה: הדגש של השורות האלה על התקשורת! גם אני סולד מהבזבזנות של נתניהו). 


לסרטונים ולמאמר המקורי לחצו כאן 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיים רמון: קדימה = הונאת הבוחר

אריק זיו ויזר

מתוך הארכיון- מקבץ סרטונים מבחירות 81

אלי חזן

נתניהו- פרס: מצא את ההבדלים

אריק זיו ויזר

כן לפולארד, לא לגלעד שליט

אריק זיו ויזר

שאול מופז, זה בשבילך

אלי חזן

מפקד הארגזים- התקשורת אשמה!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן