18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

ריבלין : עברו הבעייתי של גולדסטון אינו מאפשר לו להטיף לנו מוסר

יו"ר הכנסת אמר לנשיא הפרלמנט של קפריסין, שמוצאו ארמני: שואת הארמנים ושואת היהודים הם לקח רלוונטי לעולם החופשי

"עברו הבעייתי של השופט גולדסטון, שגזר את דינם של שחורים למוות ותמך במה שהגדיר "תגמול על פשעים", מלמד על המוסר הכפול שלו. אדם כזה איננו רשאי להטיף מוסר למדינה דמוקרטית המתגוננת מפי טרוריסטים, שאינם כפופים לכל אמות מידה של נורמה מוסרית בינלאומית. דו"ח שקרי כזה הוא מסר לעולם כולו, הקושר את ידיו מלהילחם בטרור". 
את הדברים אמור הבוקר (ד') יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפגישה שקיים בלשכתו עם נשיא הפרלמנט של קפריסין, מאריוס גארויאן. ריבלין אמר עוד לאורחו, שמוצאו ארמני, כי שואת הארמנים ושואת העם היהודי, שתיהן מהוות לקח היסטורי ראשון במעלה כדי להבטיח שאסון כזה לא יתרחש עוד לעולם. גם הכנסת מעלה את נושא השואה הארמנית, שהיא בעינינו אירוע בעל משקל שאסור למדינות העולם להתעלם ממנו."
"סכנה דומה של פונדמנטליזם רצחני  נשקפות כיום מצד אירן ומנהיגה אחמדיניג'אד, המאיים למעשה על העולם החופשי כולו ומבקש להחזיר אות העולם לימים האפלים הללו. זהו אינטרס כלל עולמי, להיאבק במשטר מסוכן זה עד חורמה", הוסיף ריבלין, שבנאומו במליאה אף הזהיר מפני מגעים עם המשטר האיראני מכחיש השואה והמאיים בהשמדת ישראל. זאת, נוכח גישתו הפייסנית של עמיתו הקפריסאי לאחמדיניג'אד ומשטרו.
בפגישתם דנו השניים באתגרים הלאומיים של שתי המדינות: ביחסים המורכבים של קפריסין עם תורכיה, על רקע הסכסוך המדינתי שלה עם טורקיה סביב "קפריסין הטורקית", וכן ביחסי ישראל עם שכנותיה. בין השניים שררה הסכמה, כי כל הנהגה חייבת להציב לעצמה קווים אדומים ביחסים הבינלאומיים בנוגע לשאלות של לאומיות ובטחון לאומי.
ריבלין אירח את גארואין בכנסת, ובערב יארח אותו לארוחת ערב רשמית בירושלים.  השניים סיכמו על הידוק הקשרים ושיתוף הפעולה בין הפרלמנטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תגובת יו"ר הכנסת לענין המלצת ועדת גרונאו שלא להעמיד נהג לרשות ח"כ מטלון:

אריק זיו ויזר

ריבלין מנסה לגבש גוש ימין מאוחד

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת ריבלין לנשיא ברזיל: להחרים את אירן

אריק זיו ויזר

ירושלים זקוקה לאוהביה

אלי חזן

רובי ריבלין: פינוי-פיצוי הוא פרובוקציה ולא מדיניות

אריק זיו ויזר

הרמת כוסית עם יו"ר הכנסת לקראת השנה החדשה בגבעתיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן