23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

קו פרשת המיים של נתניהו

האריה שהפך לחתול, מי יחליף את שטייניץ, בקדימה רוצים את ביבי קינג, יוזמת ג'נבה קונה בכסף הכרה, המאבק התורן של המתישבים, שריד הרס גלאון תבנה, דו קרב האמזונות נתניהו על קו פרשת הדרכים,
השבוע נתניהו חזר לקרקע המציאות. פוטין עזב את מדינת ישראל והחל מחול השדים של ועדת פלסנר להסתובב מסביב למדורת גיוס החרדים, כך ליברמן הוציא את לפיד האש של גיוס הערבים. ללא ספק גם נתניהו וגם ליברמן רוצים להכניס את גיוס הערביםלועדת פלסנר אך אנשי קדימה לא רוצים את גיוס הערבים הם רוצים לראות את ליברמן פורש מהממשלה. ליברמן לא מתכונן לפרוש וכן לדעתי גם נתניהו וגם ליברמן יאחדו את השורות עכשיו כדי להשאיר את קדימה שחייבת להתפשר. בואו נראה את מופז הולך עכשיו לבחירות. קדימה אחרי עידן לבני נמצאת בגרעון ללא פיתרון. צ'קים חוזרים וספקים מחכים למופז בפינה. ולכן נתניהו צריך למצוא פתרון לחוק טל.
נתניהו הוכיח כי מי שהיה מטפס על עצים ולא מתפשר למד פוליטיקה וכך השבוע לאחר שנים שנלחם לא להגדיל את הגרעון, השבוע הגדיל את הגרעון כדי להגיע למצב שיהיה אפשר לעבוד. נתניהו מקשיב למצוקות של העם ופועל בהתאם, מה שמעניין כי אלה שתקפו אותו כי הוא לא מעלה את הגרעון הם אלה שתוקפים אותו כאשר הוא מעלה את הגרעון.
שר האוצר שלו נראה כמי שעוד במקלט. לוקח לשטייניץ זמן להבין את המציאות ואז לנחות על הקרקע, שטייניץ נלחם כנגד הגדלת הגרעון כפי שבקיץ הקודם ערב המחאה שטייניץ לא האמין כי יש דבר כזה. הוא דיבר אז על ההשגים של האוצר ולא ראה מה קורה לעם. שטייניץ נגוע במצב שבו נמצאים שרים: השררה מרחיקה אותם מהעם. בסופו של יום אנחנו מתקרבים לנקודה שבה נתניהו יקריב את שטייניץ על מזבח הבחירות הקרבות וינחית את השר הפופולרי שלו כחלון כמושיע חברתי.

אמנם, לא מדברים על המהלך הזה בזמן האחרון אך השבוע היה סקר טלפוני והשאלה שנשאלה הייתה : את מי צריך נתניהו למנות לשר האוצר? כאשר השמות שנשאלו היו משה כחלון, שאול מופז וסילבן שלום. איני יודע מי עומד מאחורי הסקר רק דבר אחד ברור : כחלון ראשון ללא ספק.

אם נקח את האימרה שאין עשן בלי אש אז איני יודע אם נתניהו עומד להחליף את שר האוצר אבל יש מי שבודק את האופציות.
נושא שינויים בשיטת הממשל. נתניהו רוצה לראות שינויים אך יש עכשיו סכנות כי בשינויים ינסו להעביר סעיפים שלא מתאימים לנתניהו ולכן מכל ועדת המשילות כפי הנראה לא יצא כלום, אולי רק הגדלת אחוז החסימה .
בכיר בקדימה אמר לי : "תראה איך העולם התהפך אנחנו רצינו לראות את נתניהו נופל והיום חבל ההצלה שלנו הוא נתניהו חזק כי רק נתניהו חזק יכול ללכת למפץ ולתת לנו חיים פוליטיים, הרי אם נתניהו יחלש עכשיו הוא לא יוכל ללכת למפץ. רק מנהיג חזק יכול לבצע מהלכים כאלה, ועכשיו התפקיד שלנו לחזק אותו אך אצלנו יש כאלה שלא מבינים את הפוליטקה ותמורת כותרת בתקשורת הם יפילו אותנו, מה לעשות שכותרות לא מצביעות בקלפי תזכור הכותרות היו בעד ציפי והיא הפסידה בקלפי. לכן אנחנו צריכים להיות משענת הבטחון של נתניהו וכאשר נגיע לבחירות יפתח הפתח לשיתוף פעולה.


ג'נבה קונה תמיכה

יוזמת ג'נבה היא יוזמה שקודמה על ידי יוסי ביילין וחבריו מהשמאל. לחברי היוזמה יש מטרה בשלל מטרות : לשכנע את העם בישראל בחלוקת הארץ. לשם כך משקיעים עובדי היוזמה מרץ רב באירוח אנשים בכנסים ובטקסים במקומות שונים. בשבוע שעבר הזכרתי כיצד נפלו בפח חברי ליכוד שהתארחו בכפר המכבייה. הנזק לא איחר לבוא : שלמה מדמון ויוסי גושן צוטטו בידיעות אחרונות כמי שתומכים ביוזמה או בחלקים ממנה. ואולם, מתברר כי אבי סלמן ואלי חזן לא לבד. נוכלי הסכם אוסלו, כפי שאני תופס אותם, מצאו דרך חדשה ישנה לגרום לאנשי ליכוד להיות מקדמי גיוס הכספים שלהם.  הם משלחים אותם לנסיעות לחו"ל ולכנסים בבתי מלון. יוזמי ז'נבה מושכים חברי ליכוד תמימים לדבש של הכוורת שלהם. עם יד על הלב : רוב הליכודניקים שהולכים לכינוסי היוזמה לא נופלים בפח ולא משתכנעים מהטרמינולוגיה. ואולם, יש בודדים כמו מדמון שנפלו שדודים בביצת הדבש של הסכם אוסלו – ג'נבה אך לא רק מדמון.

מנכ"ל היוזמה גדי בלטיאנסקי מסביר כי הליכודניקים מעדיפים את הסכם ג'נבה על הפייגלנים. גדי טועה ומטעה. אולי אפילו ניתן לומר שהוא מעשה נוכלות בהציגו כך את הדברים. זו בוודאי גניבת דעת משום שאת הכישלון בקלפי מבקשים לכפר בהצגת מצג שווא. למעשה יש כאן אפילו מעשה רמייה. מדוע ? משום שמצד אחד מזמינים ליכודניקים. מצד שני, מציגים אותם כתומכים ביוזמה למרות שזה בפירוש לא כך ואז מטילים רפש על פייגלין.

חשוב לי להבהיר שאם מדובר על הסכם ג'נבה עדיף פייגלין. צריך להיות ברור – אני לא מאלה שתומכים בפייגלין. אבל הוא עדיף על יוסי ביילין וליצני המחבלים אשר הם מביאים. כאשר מחבל שמביאים נשאל על מה קיבל 12 שנה והוא מסביר כי הוא לא עשה כלום ואחר כך הוא נשאל שוב : אבל 12 שנה השופט גזר עליך והמחבל מסביר : לא, השופט רב עם אישתו בערב לפני גזירת הדין ולכן קיבלתי 12 שנה הרי זה מגוחך. בקהל היה שופט צבאי לשעבר שאמר לו : מעולם לא גזרתי דין לפי מערכות היחסים שלי עם בת הזוג שלי, הכל לפי ההוכחות שהציגו לפני. המחבל הסביר כי הוא רק גייס פעילים, כאשר הקשו עליו הסביר כי גייס מרצחים.
אז גדי אני מעדיף את משה פייגלין על חברך ליוזמה.


 

נתניהו טועה בדרכו

נתניהו טועה כאשר התקפל בעקבות המצב הכלכלי שעה שהגדיל את הגירעון. הרי ברור כי אחרי הבחירות יוטלו עלינו גזירות יותר גדולות כדי לכסות את הגירעון הגדל בעקבות תשלום הריבית. נתניהו נכנע לברק בכלכלה כפי שנכנע לברק בפינוי ישובים.

 


המתישבים טועים

 

עוד לא יבשה הדיו מהמאבק על גבעת האולפנה והם יצרו סדר יום קבוע עכשיו : יביאו מאבק חדש.

מה, הם לא מבינים כי אי אפשר שכל פעם שנגמר מאבק צץ מאבק חדש ?

השבוע הסביר לי שבח שטרן כי עכשיו הם נאבקים על הכרת ממשלתית בדו"ח אדמונד לוי. אין ספק כי הדו"ח טוב להתישבות, הלחץ עכשיו לקבלת הדו"ח הוא נכון ? האם לא הגיעה הזמן קצת להודנא? האם השתוללות בזירה של עוד לחץ על השרים כבר לא עבר את הגבולות ? השבוע אמר לי חבר : "תראה לאן הגענו פעם חברי הליכוד היו מובילים מאבק אידאולוגי, היום הם הליכודניקים לא נמצאים כי כל הפעילות נמצאת בבועה של הכיפות ושאר הליכודניקים לא מרגישים שותפים". כאשר בדקו בישראל ביתנו את התמיכה בחוק האולפנא, היה ויכוח בצוות המצומצם האם הליכוד עם גבעת האולפנא או לא? בבדיקות בקרב חברי הליכוד שלא מתגוררים מיש"ע התברר כי הם איבדו את האחיזה שלהם בקרב תומכי הליכוד. ליברמן אז הבין כי מהלך כזה לא יוסיף לו כלום, ולכן חיכה לעת הזאת כאשר על גיוס ערבים יקבל הרבה מהציבור.


כשיוסי פגש את שולמית
יוסי שריד, פוליטקאי קטן בדימוס, מצא השבוע זמן לפגוע בידידות של מנהיגת מפלגת העבודה שלי יחימוביץ ושר החינוך גדעון סער. במאמר בהארץ השתלח מי שהיה שר חינוך 13 חודשים ואשר בתקשורת יצרו מצגת כי הוא שר חינוך מצוין, אך אפשר לומר כי שר חינוך יכול להמדד לאורך תקופה של שנים ולא במספר חודשים. את היכולות של שריד אפשר למדוד לא במשרד החינוך אלא במקום אחד ששם הוא היה תקופה ארוכה : תנועת מר"צ. מר"צ הגיעה לשיאה כאשר הנהיגה אותה המייסדת שלה שולמית אלוני. אין ספק כי שולמית אלוני הייתה אחת המנהיגות שהצליחה גם ליצור מעמד פוליטי לסיעה שלה. בתקופתה הייתה סיעת מר"צ סיעה עם שורשים בציבורים שלמים, אך שריד שהיה תלמידו של הפנקסן פנחס ספיר ( ספיר היה ידוע כפוליטקאי שחילק בצ'טלה [פתק] תמורה לתמיכה פוליטית),
התלמיד שהגיע למר"צ ממפלגת העבודה, דאג להדיח את מי שייסדה את מר"צ וכן במבחן האמיתי שלו הוא הוביל את מר"צ לביזיון שהיא נמצאת בו היום : מפלגה לפני הכחדה. אומנם עזר לו יוסי אחר למחוק את מפעל חייה של שולמית אלוני.

 

היום יש לאלוני מי שיכולות לשקם את ההריסות שהשאירו יוסי שריד ויוסי ביילין. אחת במפלגת העבודה שלי יחימוביץ, והשניה זהבה גלאון במר"צ. ללא ספק, המנהיגות האלה יגיעו להישגים גדולים יותר מאלו של שני היוסים שחוץ מלהרוס כל חלקה טובה מסביבם הם נכשלו.
לכן, נדהמתי לקרוא השבוע את הטור של שריד שכל כולו נועד להשמיץ את מנהיגת העבודה שלי יחימוביץ על החברות שלה עם שר החינוך.


דו קרב האמזונות
השבוע פרץ קרב המנהיגות בשמאל כאשר שלי יחימוביץ מותקפת ע"י סיעת מר"צ בתל אביב שפרשה מהקואליציה כנגד חולדאי וברקע יש מאבק בשמאל מי תצליח להיות הדומיננטית כדי לקבל את קולות השמאל. זאת כאשר שתי המנהיגות נמצאות במאבק ביניהן, ישנה אחת מנהיגה בדימוס שהודחה לפני מספר חודשים שהעדיפה להיות מלכה במדבר כאשר נסעה להודו.

 

בכירה בקדימה אמרה השבוע : "אולי כאשר ציפי תהייה במלכת המדבר היא תלמד מהי עבודת צוות ותחזור לפוליטקה עם הפקת לקחים. תראה כיצד האזרח המודאג הצליח להשתנות, אז גם לציפי אולי יש סיכוי".


האריה שהפך לחתול
אריה דרעי הגדול הוכיח כי האריה זקן וחלש הכפירים מסביבו שמתגעגעים לימים של חליפות ארמני ורסצ'ה וראלף לורן. כן, ראינו כיצד אותם הכפירים שכוחם נעלם בשנות הגלות של דרעי רוצים לחזור, אך אריה ירה באקדח ללא כדורים, אף אחד לא ייתן לאריה לרוץ מול ש"ס וכן אף אחד לא הולך לקרוא לאריה בוא תנהיג את ש"ס.
אריה דרעי עשה טעות בבחירות. הוא נאלץ לפרוש ולהעביר את הנהגה. אריה לא גיבה את ש"ס באותה תקופה אלא חיכה לראות את ש"ס קורסת , אך המציאות הוכיחה כי אריה היה פוליטקאי מוכשר אך את המנדטים הביא הרב, וכך אלי ישי הצליח למלא את הוואקום שלא נשאר אחרי דרעי. מי שסבלו באותה תקופה הם "התנזים של אריה", אותה קבוצה שהייתה נאמנה לו ללא גבול וזכרה כי הוא הביא אותם לארץ הטובה של החיים הטובים.
הם היום אלה שמנסים לעלות את אריה על הרכבת הפוליטית , כן גם אריה רוצה.
אבל תרשמו. אריה לא ירוץ ברשימה שלו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו שולף את המקל לשרי הליכוד – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

לפיד רשת הביטחון של ליברמן

אריק זיו ויזר

בלי חרות ומק”י – יומן פוליטי מאת:אריק זיו

כחלון הוא כיפת הברזל של נתניהו

אריק זיו ויזר

הטובים לליכוד

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן