34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

ציוץ קטן מאולגה

לשר כחלון יש יתרון יחודי : זו הפשטות שבההוא פונה לקהל בוחריו אך גם חיוכו – את החיוך אי אשר להעביר בטוויטר – אבל המדיה של הטוויטר היא הדרך המושלמת לדבר באופן ישיר ללא מסנני תוכן שבדרך כלל יש בפייסבוק .

פייסבוק הפך להיות ערוץ שיווקי לקהל שלך. הוא עוקף את המדיות השמרניות בצורה אפקטיבית. לרוב חברי הכנסת יש יותר עוקבים מאשר לכמות צופים של ערוצי החדשות . אבל זה לא אומר שהם יודעים להגיע ולנצל אחוז גבוהה מהעוקבים שלהם. חוץ מנתניהו כמובן.

השימוש רק בפוסט ממומן לא מספיק. צריך לדעת לפלח את הקהל יעד לפי תוכן הפוסט ולדאוג לכוון לשם אחרת הוא לא יופיע לעוקב בפיד .

השוואה 1 השוואה 2 השוואה 3 השוואה 4א השוואה 4ב השוואה 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אבל נחזור שוב למהות של פניה ישירה לבחור לבין סרטונים מושקעים וניקח כמה דוגמאות :

השר כץ ביצע LIVE מהפייסבוק בזמן אירוע תחילת חפירות הרכבת הקלה. בתור מי שכל חייו נהנה מהעיר הזו חי ונושם כל פינה בעיר בשבילי זה אירוע מאוד מרגש וראיתי 2 סרטונים בנושא.

הראשון שימוש באופציה שניתנה כסוג של חווית שיתוף וידאו יחודי וללא מסננים ועריכות – כאן השר כץ קיבל כ70 אלף צפיות – כאשר יש לו קצת מעל 100 אלף עוקבים- כלומר ניצול כמעט מקסימלי של המדיום!!! אני בספק אם קטע וידאו בחדשות 10 או חדשות 2 הגיעו לכמות כזו של צופים, רוב הצופים רואים את הכותרת הראשונה בחדשות אם בכלל במהלך השבוע .

לעומת זאת ראינו את הסרט המושקע והאיכותי של נטע – שהיא החברה שמתפעלת ומתכננת את כל הליך בניית הרכבת הקלה. סרט מקצועי מושקע – והסרט קיבל כ20 אלף חשיפות .

את אותה תוצאה אנחנו רואים אצל השרה רגב : הדובר החדש שלה מקצועי בעריכת הסרטים. מצלמם במצלמה ולא בפלאפון ובסוף השבוע כל קטעי הוידאו היומים מחוברים לסרט וידאו של השבוע שהיה (מה שהתחיל בתוכנית של ארד ניר בערוץ 2 בסקירת השבוע בעולם).

אין ספק שזה יפה על מנת להעביר לציבור את פעילותה המבורכת של השרה – אבל לדעתי זה לא מתאים למדיום הזה . אנשים מחפשים את הפניה האישית של נבחר הציבור – ללא מסננים

היום המילה פייקניוז היא מאוד פופולארית. עקב הציוצים של טראמפ כל מיני כתבים במרדף אין סופי אחרי הסקופ והראשוניות. הדבר מוביל לכך שהם מנסים לפרסם מייד וללא בדיקה פשוטה – התופעה החדשה של הסרטים הערוכים והמושקעים בפייסבוק נקראת פייקבוק . לא לזה התכוון המשורר צוקרברג כשהקים את הרשת.

לאחר הסקר הדימיוני של ערוץ 2 החלטתי לשבת על הנתונים של המטאור יאיר לפיד – יקיר הערוצים השמרנים. ללא ספק איש עשיה בתחום הדיבורים ומגיע לו פרס ישראל על קשקשת. בשבוע הבא אפרסם נתונים מהרשת שלו בהשוואה לשנה שעברה וכולם יבינו למה אין סיכוי בעולם שהוא יכול להגיע לכמות מנדטים כזו : אין לו מספיק חשיפה וכמה שהוא לא יעבור בשטח אי אפשר להגיע לכ – 900 אלף איש (שזה הפרשנות של המנדטים לאנשים) בלי חשיפה ענקית ברשת . הרי בערוצים השמרנים הוא כמעט ולא מתראיין וגם אם ערוצי החדשות היום מגרדים את רייטינג הדו ספרתי מלמטה ולא נחשבים לאמינים במיוחד .

האם חדשות 2 עשו עלינו הציבור סיבוב???? האם בוגי יעלון הפך לשמאלן בדעותיו ויעבור לגוש של מרצ, הרשימה המשותפת הערבית והמעט שנשאר מליבני ובוזי ? כנראה שבשביל כותרת הכל אפשרי . שוב פייקניוז של ערוץ 2 . לאט לאט הציבור בספק אם הם באמת עושים את הסקרים או שפשוט יושבים על הPOWERPOINT ועושים גרפים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן בהתקפה ליכודית : ועתה ויטלי חייקין

אלי חזן

דיכטר ל”אל-ג’זירה”: “חמאס מנצל אוכלוסיה אזרחית”

אלי חזן

יום עצוב למערכת החינוך

אריאל אילוז

שטייניץ: “לפעמים יש לנו חלק באשמת ההשמצות עלינו”

אריק זיו ויזר

אדלשטיין נלחם כנגד מכת ברק

אלי חזן

אדלשטיין: “יש להפסיק את כהונת אבו-מאזן בכל דרך אפשרית”

אלי חזן
דילוג לתוכן