20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
מיכאל פואה

צהר למדיניות נכונה

מיכאל פואה סבור כי פגיעה במיזם הנישואים של צהר הוא נזק עצום

נתאר לעצמנו שכל תינוק זכר שנולד לאם יהודיה לא היה יכול להירשם במרשם האוכלוסין מבלי שהיה מביא אישור מהמוהל שהוא נימול כהלכה.

חרושת של סיפורי אימה על המוהלים – פקידי הממשלה, הייתה מתנהלת בכל הערוצים. "לא מעניין אותם שום דבר חוץ מהמשכורת" , "הם לא באים בזמן" , "הם לא נחמדים" היו הופכות להיות טענות שגרתיות , ושיחת היום בקרב היולדות ובני זוגן. משפחות היו ממתינות בתור כמו שמחכים לכל פקיד , תחושת הכפייה יחד עם הבירוקרטיה , היו מביאות לכך שאחוז הילדים היהודים הנימולים היה צונח מקרוב ל-100% לפחות מ-50% , וכמובן הייתה נסללת דרך עוקפת לרישום הילדים.

 

התיאור הזה איננו דמיוני הוא פחות או יותר קורה במציאות ביחס לנישואין וגירושין.  במקום שמדינת ישראל תאפשר ואף תעודד הקמת משפחות יהודיות  , היא כופה בחוק את דיני הנישואין והגירושין על פי ההלכה. כדי לממש את החוק היא הפכה את הרבנות הראשית למערכת פקידותית בירוקרטית , שתפקידה לעמוד מול האזרח.  אף אזרח לא אוהב את המפגש עם הפקיד הממשלתי במס הכנסה או בכל משרד כפייתי אחר, אך כאשר מולו עומדת מערכת רבנית שמדברת בשפה שהוא לא מבין המפגש הופך לקטסטרופה.  חובתה של מדינה היא להקטין את מעורבותה בחיי הפרט למינימום ההכרחי. כאשר היא חורגת מתפקידה ומתערבת בכפייה בצורה כל כך בוטה , מייצר הדבר התנגדות ושנאה הן לדבר עצמו, והן לפקידים "המוציאים לפועל" שבמקרה זה הם הרבנים הרשמיים.

 

לדעתי החקיקה הדתית ביסודה היא טעות, ובנושא הנישואין היא כשלון מוחלט. זוגות רבים שרוצים להינשא כיהודים נמנעים מלעשות זאת במערכת הקיימת מחד, ומאידך החקיקה לא מונעת מאף זוג לנהל חיי משפחה מבלי להינשא כדת וכדין.

 

המיזם של רבני צוהר נועד לסלול מסלול של בחירה , ולהקטין את החיכוך המובנה במצב הנוכחי. הניסיון לחסום מסלול זה צריך להוביל לתיקון הענין מהשורש. יש לבטל את החוק המחייב בני זוג הרוצים להקים משפחה להינשא בטקס דתי. על המדינה לאפשר לכל זוג לבחור האם להירשם במסגרת הנישואין האזרחית או היהודית. אני מניח שיקומו גופים שיסבירו לציבור מה החשיבות של נישואין על פי ההלכה היהודית , ומה המשמעות שיכולה להיות לילדיהם במידה ויבחרו להתנתק משרשרת המסורת היהודית ולהינשא בנישואין אזרחים. גופים אלו אף יפעלו כדוגמת  רבני צוהר לשכנע כמה שיותר זוגות להתחתן דרכם ,  והתחרות בין הגופים תעודד יחס חיובי לזוגות הצעירים. תפקיד הרבנות הראשית יהיה רק לפקח על הגופים שיעסקו בכך. במידה והצעתי תתקבל גרף החתונות היהודיות יזנק למעלה , ומהר מאוד יתקרב לשיעור הנימולים. אלפי הזוגות שבחרו להתחתן דרך מיזם רבני צוהר על אף הקשים שהרבנות הערימה עד כה, הם הוכחה ניצחת לכך שזו הדרך הנכונה. אני מקווה מאוד שחברי הכנסת ישכילו הפעם לא להגיע לפתרונות מאולצים שינציחו את המצב הנוכחי, כפי שמסתמן כרגע. עם ישראל רוצה בזהותו היהודית רק תנו לו לעשות זאת בשמחה ומתוך בחירה.

 

 

מיכאל פואה

מנכ"ל מנהיגות יהודית

ויועץ ומאמן לכלכלת המשפחה

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ס-ין-דום /מאת:מיכאל פואה

אריק זיו ויזר

הכשל של שר האוצר.

אריק זיו ויזר

ס-ין-דום /מאת:מיכאל פואה

אריק זיו ויזר

מפקד הארגזים חוזר בדלת האחורית./מאת:מיכאל פואה

אריק זיו ויזר

בחירות ממוחשבות/ מאת מיכאל פואה

אריק זיו ויזר

קריאה לחברי הליכוד – בנושא המסתננים. /מאת:מיכאל פואה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן