32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות כללי

פרשת "בחקותי" – הברכה שבקללה

"וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי, אֶת-הָאָרֶץ; וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם, הַיֹּשְׁבִים בָּהּ.  לג וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם, וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב; וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה".

פרשת בחקותי המסיימת את ספר ויקרא ,פותחת בברכה קצרה, אם ילך העם בחוקות ה' ואת מצוותיו ישמור ויעשה אותן, יזכה בברכה כלכלית, בטחון ושלום. בקללות יש פירוט נרחב  אם לא ישמע העם תאבנה עליו 48 קללות מחרידות לב. אחת מהקללות היא הגליה גרוש מן הארץ, אומר הקב"ה ״ושממו עליה אויביכם היושבים בה״, מה הקללה בכך שהארץ תהיה שוממה כאשר היא בידי האויבים שלנו? אם הם היו נהנים מפריה ומטובה זה היה עונש גדול יותר עבורנו. אם האויבים היו גרים בארץ ונהנים חס ושלום זו הייתה קללה גדולה הרבה יותר.

כאשר הקב"ה אומר לנו ״ושממו עליה אויביכם…״זו בעצם ברכה עבורנו. ממש כמו לבטל כרטיס אשראי שנגנב כדי שהשפע המיועד לנו לא יגיעל גנב – הגזלן. גם כשחוטאים והקדוש ברוך הוא מעניש ומגרש אותנו מהארץ, הוא מבטיח לנו שהוא ישמור על הארץ בשבילנו והוא לא ייתן לאויבים שלנו ליהנות ממנה. בכל הגלויות שהיו בארצנו, אינה מקבלת את אויבינו זו בשורה טובה לעם ישראל שלא האירה פניה לאף עם זר, ככל שניסו ליישבה לא עלה בידם לקומם את הריסותיה ולהפריח את שממותיה" וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל, עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ, וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ, לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל, כִּי קֵרְבוּ, לָבוֹא"( יחזקאל ל"ו ,ח').   

הארץ לפני 150 שנים בתקופת האימפריה העותומנית, הייתה שוממה עזובה ונזנחת עד שבאו בניה בתקופת העליות הראשונות, הארץ החלה לפרוח ולהאיר את פניה לבנים המקוריים שלה.

אז מתחילים גלי עליה ערבית מכל רחבי המזרח התיכון אל תוך הארץ, התעצמו ככל שהתפתחו אפשרויות הפרנסה והמחיה. לפיכך יהיה בלתי-הגיוני ובלתי סביר בעליל, להמשיך ולטעון לקיומו של "עם ערבי היושב על אדמתו מזה " אלפי שנים". לעולם הארץ הזו לא תאיר פניה לאף עם, אלא רק לבניה עם ישראל.

שבת שלום ומבורך

אלי כהן מירושלים בירת ישראל לנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנס הליכוד ביפו

עינר אביב

התנ"ך מקור הצדק

אריק זיו ויזר

תומכים באיוב

ליכודניק

בחזרה ל – 73'

אלי חזן

צאו ולמדו – סיימון טמפלר

אריק זיו ויזר

תחייתו של "מחנה לוי"

אריאל מורלי
דילוג לתוכן