32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשיות השבוע – "מטות ומסעי" : ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל

"וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ, כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ, לָרֶשֶׁת אֹתָהּ" (במדבר לג', נג ).

" וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם, לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרְרוּ אֶתְכֶם–עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּה"( שם, נ"ה).

פרשת מסעי סוגרת את ספר במדבר ומתארת את סיום מסעות בני ישראל. עם ישראל עומדים להיכנס לארץ ישראל וה' מצווה אותם להוריש את יושבי הארץ. בצורה אירונית ביותר ובהשגחה פרטית מוחלטת, הדברים האלו כאילו נכתבו בדיוק למצב בו אנו נמצאים כיום. הדברים שנכתבו ונאמרו אז במדבר מתארים את הדברים בדקדק.

אנו מצווים להוריש את כל יושבי הארץ, ״ כי לכם נתתי את הארץ״, חשוב להבין שהארץ שייכת לה' והוא נתן אותה לנו ולא לגויים, הוא אומר שאם לא נוריש את יושבי הארץ, אזי הגויים יהיו ״לשיכים בעיניכם ולצנינים בצדכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה״, כלומר, לא רק שלא נזכה בחלק שהם יושבים בו ולא אנחנו, אלא שהם ירצו גם את החלק שכן זכינו לשבת בו.

היום אפשר לראות את הדברים ברורים יותר מתמיד. ישנו" עם" שיושב בתוכנו ולצידנו שורפים שדות והרוסים את טבע החי והצומח, זה מוכיח בעליל שאין להם כל שייכות לארץ הזו ,אין להם חמלה ולא הכרת הטוב שהאדמה מיטבה גם עמם, ואנו מפרנסים אותם נותנים להם שירותים שונים. אלו הגרים בתוכנו, גרים בבתים מפוארים, מים, חשמל, מתפרנסים בכבוד… ועוד שלל דברים נוספים. בתמורה נלחמים, עושים פיגועים, ומנסים לחסל אותנו בכל דרך אפשרית, הפגנות וקריאות לפוגרום ביהודים " חייבר חייבר אל יאהוד", הם מקיימים היטב את הפסוק ״וצררו אתכם על הארץ״.

אנחנו יכולים לחפש פתרונות של שלום עד מחר. יכולים לחלום על השלום הנכסף, יכולים לנסות לרצות את כל העולם כדי שיאהבו אותנו, אבל כל זה לא יעזור.

לצערנו זה כבר לא רק אומות העולם, גם בתוכנו יש יהודים לא אכפת להם שחיילים קדושים שלנו נהרגים, או נפגעים, בנוסף מפריעים להם להגן על המדינה, אף נותנים עצות איך לפעול נגד חיילנו בזירה הבינלאומית, ומשתתפים בהפגנות ובהחרמות נגדנו – כאילו אנחנו עם זר וצבא אויב.

פרשת מסעי נותנת לנו פתרון אחד ויחיד. ה' מצווה אותנו להוריש את כל יושבי הארץ, לא לוותר ולעשות הנחות לאף אחד, כי ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל.

אפשר להתווכח כמה שרוצים, אפשר לחלום על השלום, אבל זה לא משנה גם אם נשמיד את "החמאס" או את "הג׳יהאד", כי תמיד יהיו ארגונים חדשים שיקומו להם רק כדי להצר לנו, הציווי הוא להוריש,להחיל ריבונות ולנהוג כריבון על יושבי הארץ זו הדרך וזו משמתינו אם נעשה יכול נוכל וירשנו אותה.

שבת שלום 

מירושלים עיר הנצח

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת פינחס –"במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"( אבות נ,ה)

אלי כהן

חיפה האדומה

אלי חזן

בהיעדר אופק מדיני -הקצוות של הימין והשמאל חופפים

אלי חזן

כיפת ברזל – ישראל היפה

אריק זיו ויזר

בזכות ולא בחסד

מורן שמואלוף

איך משכנעים אנשים להצביע מח"ל

ליכודניק
דילוג לתוכן