19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

פדיון כפרות -out , פדיון כסף -in

כדאי לבטל את המנהג האכזרי של פדיון כפרות

בהתקדש עלינו יום הכיפורים , כדאי לנו כחברה אנושית והומאניטרית לבטל את המנהג האכזרי של כליאת עופות בתנאים בלתי נסבלים , ושחיטתם ככפרות על עוונותינו. מוטב להמיר מנהג אכזרי זה במנהג אנושי יותר – פדיון כסף. המטרה הינה בדיוק אותה מטרה, והתכלית המושגת הינה בדיוק אותה התכלית.

ההלכה היהודית זרועה במובאות מהמקורות שלנו המוכיחים את רגישותה לצער בעלי חיים : “אל תחסום שור בדישו”, “אל תנהג סוס וחמור יחדיו” , “אל תבשל גדי בחלב אמו” , “מצוות שילוח הקן” המדברת על האיסור לקחת ציפור המקננת על גוזליה בקן.

ההלכה היהודית רגישה אם כן, לצער בעלי חיים, אשר על כן , כדאי למנהיגי הקהילות הדתיות והחרדיות , להנחות את קהילותיהם , להעדיף את פדיון הכסף על פדיון הכפרות.פתרון הומאיטארי זה עולה בקנה אחד עם רוח היהדות שכל נתיבותיה הן : חסד ורחמים וחמלה לחסרי הישע .

בהתקדש עלינו יום הדין , הוא -יום הכיפורים , אני מבקשת לברך אתכם חבריי – חברי הליכוד ואת בני משפחותיכם , בגמר חתימה טובה ובצום קל , ומעל הכל – בשנה טובה יותר מקודמתה !

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“כוחותינו ירו – על כוחותינו!”

אריק זיו ויזר

עושה רושם שנסראללה מכין “קבלת פנים” לרמטכ”ל גנץ

אריק זיו ויזר

המפץ הגדול

אריק זיו ויזר

פרשת גלנט ומינוי הרמטכ”ל

אריק זיו ויזר

רק ישראל חזקה תוכל להבטיח -“לעולם לא עוד” !

עד כאן!-“תוכנית ההקפאה הזמנית” של נתניהו חוצה קווים אדומים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן