26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

על מצורעים, פחדנים ושלמות ירושלים/ מאת : יחיאל לייטר

ממשלת אולמרט קרסה לכאורה מהסיבות הלא-נכונות.
ראויים היו הכשלונות במלחמת לבנון, ההתדרדרות בגבול עזה והחלשת ישראל בהרפתקאות שלום מדיניות שכללו הסכמה לחלוקת עיר הבירה לגרום להתמוטטות הממשלה המונהגת בידי מפלגת האופורטוניסטים "קדימה".
ללא ספק, גם מעשי השחיתות החמורים בהם מעורב לכאורה אולמרט (וחבריו הבכירים בסיעה) מתגמדים לעומת ההרס והפחד שנזרעו בתקופתו בשדרות ואשקלון, בקרית שמונה ובנהריה ולעומת החרב שהונפה שוב מעל ירושלים. רחל המשוררת כתבה: " אך אני לא אבה בשורת גאלה / אם מפי מצורע היא תבא" ואני לעומת זאת מקבל בהקלה את בשורת נפילת הממשלה גם אם זו באה כתוצאה מהתנהלות בכיריה ולא בשל האידיאולוגיה הכושלת שלה.
כניגוד לנפילת הממשלה, יש לשים לב למשמעות הכשלון של לבני להקים קואליציה חדשה. על פערים כספיים מול ש"ס אין ספק שניתן היה לגשר, דרישת ש"ס להכרזה שירושלים איננה ניתנת למו"מ הייתה זו שהכריע את הכף. היה צורך בחילופי משמרות בין אולמרט ללבני כדי שההתנגדות למו"מ על ירושלים, שבעבעה כל העת מתחת לפני השטח, תתפרץ ותסתום את הגולל על הממשלה הזו.

למעשה, נאמרה כאן אמירה ברורה: לא ניתן להרכיב קואליציה הדוגלת בחלוקת ירושלים. זו הייתה גם תשובה לפוליטיקאים כמו צחי הנגבי שניסו לדחות את הדרישה של ש"ס בטענה שהכרזה מסוג זה תהפוך את ישראל למצורעים בזירה הבינלאומית. העם היהודי עדיין מוכן להיחשב כמצורע כדי לשמור על עמדותיו. השבועה שעברה בעמנו במשך אלפי שנים "אם אשכח ירושלים תשכח ימיני" לא הפכה אותנו מעולם לפופולאריים אך היא הייתה אבן יסוד בהגדרתנו כעם.

אמנם כבר עברו שנים רבות מאז שזה קרה בפעם האחרונה, ועדיין מדינת ישראל יכולה להציג עקרונות ולדבוק בהם מבלי לרעוד כעלה נידף מפני כל תגובה של הזירה הבינלאומית. היה זה בנימין נתניהו כראש ממשלה שהציג את עיקרון ההדדיות מול הטרור בתקופה שבה הקהילה הבינלאומית דחפה את ישראל לעוד ועוד וויתורים. נתניהו היה גם זה שהחליט על בניית שכונת הר-חומה בירושלים דווקא בשנים שלאחר הסכמי אוסלו ושכונת הר-חומה לא הפכה את מדינת ישראל לאי של מצורעים.

כשלונה של לבני להקים קואליציה חשף את האמת. עם ישראל איננו מוכן לחלוקת בירתו ההיסטורית ולא יעזרו כל מומחי הספין בהם הקיפה את עצמה ציפי לבני. זוהי אמירה ברורה, אמיתית ומעודדת ורק מי שמכיר בכך ואינו מתבייש או מפחד לחזק את ירושלים ולהגן עליה ראוי לאמון העם והוא גם זה אשר יזכה לו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נוסחת ברגותי תמורת שליט חסרת הגיון בסיסי/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

בתגובה לדבריו של חיים רמון בישיבת הממשלה בזכות חלוקת ירושלים: " אין לנו מה לחפש שם"

אריק זיו ויזר

על הספונטאניות של הפיגוע בירושלים/מאת: יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

תגובה לטיעוני השווא המצדיקים ירידה מרמת הגולן/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

שנתיים ללבנון -באזכרה של שכני עמיחי מרחביה ז"ל /מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

רמון, רומי וירושלים: בין תפילות למדיניות/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן