19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

משה הכה בסלע ופייגלין יכה בליכוד

אם אתה מתברבר בניווט, חזור לנקודה שבה איבדת את דרכך, ומן הנקודה הזאת התחל מחדש

 


לפני שלושת אלפים שנה, התמזל מזלו של מוישלה אחד והוא אומץ אל ביתו של הפריץ הגוי. באחד מן הימים, במקום המטרנה המסורתית, הגישה בתו של הפריץ צלחת זהב וצלחת גחלים לוהטים בפני התינוק הרך. מוישלה שגה, ובמקום לשלוח ידו אל צלחת הזהב הוא שלח אותה אל צלחת הגחלים הלוהטים. מני אז ועד שנאסף אל עמיו, היה משה רבנו כבד פה וכבד לשון.


שנים אחר אותו מאורע, משה כבר יצא ונכנס מביתו של פרעה כמושיען של ישראל ולא כמוישלה התינוק. הוא קיים משא ומתן על עמו. הרג את המצרי והוביל שישים ריבו במשך ארבעים שנה במדבר. לבסוף הוא מת ולא נכנס לארץ ישראל. הסיבה: הוא הכה בסלע ולא דיבר איתו.


בהסכמי אוסלו הארורים נולד לנו עוד מוישלה קטן. תנאי הפתיחה שלו היו גרועים יותר. לא מוישלה בבית פרעה, אלא משה מיהודה ושומרון. בחורצ'יק עם עוזי ומעיל דובון שמתגורר במקום שהכי לא בקונצנזוס, במקום שהוא אנטיתזה לפיתוח מנהיגים ישראליים. משה פייגלין לא אמר נואש והחל את מבצע מכפיל. הוא שיתק מדינה שלמה ועשרות אלפי אזרחים כפתו את ידיהם בשם המרי אזרחי הבלתי אלים.


כמו הגמגום של משה רבנו שהקשה עליו להיות הכוכב הבא, כך גם כאן הסקטוריאליות של פייגלין הקשתה עליו להיכנס למיינסטרים והוא מצא את עצמו מוביל את תנועת 'זו ארצנו' כחטיבה המתנגדת למנהיגות האוסלואית הרופסת. הימים עברו ופייגלין שבר את הכלים כשחבר למפלגת השלטון. הוא פקד איתו אלפי אנשים במגמה ברורה- לבצע מהפך.


פריימריז 2014 הנחית מכה איומה על אנשי מנהיגות יהודית. המגמה החיובית שרשמו עד כה נשברה לרסיסים ופייגלין, כמו חוטובלי, שובץ במקום לא ריאלי ברשימה והעיר איו"ש נבוכה. מצד אחד עומדת להם אמירתם הברורה שהסקטוריאליות היא אסון אסטרטגי שאיתו אי אפשר לבצע את השינוי הרצוי ומן הצד השני עומדים הבולדוזרים של נתניהו ובולעים אותו משל היה טירון פוליטי. תוסיפו לזה את העובדה שלערער לבג"ץ זו אינה השיטה וקיבלנו כישלון חרוץ עם פייגלין שלא הולך ונהיה צעיר.


"המקום הכי חם בגיהנום שמור למי שבזמנים של משבר מוסרי שומר על ניטרליות" אמרו הסופר האיטלקי והכומר השחור. התקשורת שהטילה וטו על האיש שלנו בליכוד, משרתת נאמנה את האובייקטיביות המעושה וממליכה הלכה למעשה את הימין הכאילו פרגמטי, שרואה במסירת חלקי מולדת מתכון ליונת השלום.


אל לנו לסמוך על הכושי שיהפוך את עורו. אל לנו לצפות מהתקשורת שתחשוף בפני העם את הליברל של הכנסת, שתפסיק לצייר את מצעו של פייגלין ככזה שמצביע רק על הר הבית ללא כיפת הסלע. המהפך חייב להימשך ולבעוט בכוחות עצמו.


משה רבנו הכה בסלע ולא זכה להיכנס לארץ המובטחת. חטאו הגדול היה שהמעיט מערכו של אלוהים כביכול אין בכוחו להוציא את המים מכוח הדיבור. מנהיגות יהודית תחטא לעצמה במידה ותכה בסלע, במידה ותדפוק את הראש בקיר ותנסה לבצע את השינוי מתככי תנועת הליכוד.


פייגלין, כדמוקרט אמיתי, חייב להעמיד את עצמו לבחירת הציבור. מפלגה בראשותו תעמוד ישירות מול העם, ללא מתווכים ותשאל אותם אחת ולתמיד האם דרכה של מנהיגות יהודית אכן קוסמת להם. להיות זנב לאריות במפלגת ה-אולי שלטון, זו לא תמיד חוכמה גדולה. פייגלין צריך שוב לשבור את הכלים, כמו בהצטרפותו לליכוד, וללכת על הנהגה משלו  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פאשניסט לחגים: בשמלה סגולה ושתי גבירות

חמוטל זיו

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בדימונה

אריק זיו ויזר

גילה אל תגידי.

תומר רוזנטל

רבות עשו חיל: סיון סוויסה דוברת חדשה לח״כ אלי כהן

מערכת ליכודניק

מיסייה, מדאם – לליכוד כבר התפקדתם?

דניאל נחמיה

נאיל זועבי לליכודניק: מישהו יודע שנתניהו ביקר בבית הספר שלי ב-1.9 לפני 5 שנים?

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן