20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בעז העצני

מי כאן ראש הממשלה?/מאת:בעז העצני

מה תפקידו של ראש ממשלה? לעסוק בסוגיות המכריעות והחשובות ביותר ולקחת אחריות עליהן. שר החוץ הוא דיפלומט מס' 1 המסתובב בעולם, נפגש עם מנהיגים, מצהיר הצהרות מדיניות ומנהל את יחסי החוץ של המדינה. נשיא המדינה עוסק בנושאים בקונצנזוס. הצהרותיו כלליות ומתרחקות ממוקדי המחלוקת הפנימיים, אין עליו אחריות ביצועית וסמכויותיו מוגבלות. ראש הממשלה?/מאת:בעז העצני בנימין נתניהו ראש הממשלה.
אהוד ברק שר הביטחון.
שמעון פרס נשיא המדינה.
נכון? לא!

במציאות אהוד ברק הוא ראש הממשלה ושר הביטחון, שמעון פרס שר החוץ וביבי הוא נשיא המדינה.
הוכחות? בבקשה!
שמעון פרס אינו מפסיק להסתובב בבירות העולם, להיפגש עם מנהיגים, לעסוק במדיניות חוץ ולהפיק הצהרות מדיניות כולל בסוגיות השנויות ביותר במחלוקת. כך 22.11.09 פגישה מדינית עם מובארק בקהיר, "צריך לפנות מאחזים"(26.5.09), "עלינו לסיים את המו"מ עם הפלשתינים בקדנציה הזו" (24.2.09), "המפתח ליחסים עם וושינגטון הוא חידוש המו"מ" (9.11.09), פגישה עם שרת החוץ האמריקאית והצהרות מדיניות: "נעמוד במפת הדרכים" (5.5.09) ובנוגע לנושא האירני: "הממשלה לא תבוא לאמריקה בשום אולטימאטום של לוחות זמנים", בפגישה עם מיטשל: "יש הסכמה בישראל לפנות מאחזים…ולא לבנות התנחלויות חדשות..". ב-27.7.09 עוד פגישה מדינית עם מיטשל דיון באיום האיראני, בקידום תהליך השלום ובחיזוק היחסים עם ארה"ב, כולל התבטאות בנושאי היוזמה הסעודית, המו"מ עם סוריה ונאום אובמה. בכנס מדיני כלכלי באיטליה (5.9.09) הצהיר: "ישראל החליטה לעשות שלום על בסיס עקרון 2 מדינות ומברכת ותומכת ביוזמתה של הליגה הערבית לכונן שלום כולל בין מדינות ערב לישראל"
ואיפה נתניהו? הוא אינו מתערב במעשי הרשות המבצעת…
אהוד ברק הוא שניהל את המו"מ על ההקפאה עם מיטשל ומיישם ביו"ש מדיניות גרועה בהרבה מתקופת אולמרט. הצעדים התוקפניים נגד ההתיישבות מובילים לקרע בעם נוסח תקופת שרון וההתנגשות עם ישיבות ההסדר מובילה לפגיעה היסטורית במוטיבציה לשרת ובשיעורי הגיוס של הציונות הדתית בצה"ל. מסמכים הדולפים מצה"ל מעידים על היעדר קשר בין מה שמוחלט בממשלה לבין מעשיו של ברק הרואה את עצמו פטור מלהתחשב בממשלה. ברק הוא ראש הממשלה בפועל.
נתניהו אינו מגיב ובורח מאחריות. החלטתו הפנימית שאת הקדנציה הזו הוא יסיים במועד בכל מחיר, מובילה אותו להתנהלות של כניעה מראש לתקשורת ול"אליטות". הוא אינו חולם לעשות דבר שאינו מוצא חן בעיני הסובייט התקשורתי – שמאלני, מאפשר את ההשתלטות של פרס וברק על המדינה, ובכך הביא את עצמו לעמדת נשיא המדינה האמיתי שאינו מתערב בנושאים שנויים במחלוקת, חסר סמכויות, חותמת הגומי של הרשות המבצעת האמיתית שראשיה הם פרס וברק. האמת היא שחלוקת תפקידים זו מתאימה לאופייה של השלישיה הזו. כל אחד מהם עושה את מה שהוא רוצה ואוהב באמת, אלא שלא זה מה שהעם בחר ולחלוטין לא מה שהוא אוהב.
ואיפה הליכוד? שאלה טובה. זאב ז'בוטינסקי אמר כי מי שרוצה לשדוד פטריוט שוטה, כל שעליו לעשות הוא לשיר את ההמנון, האידיוט יעמוד דום ויאפשר להכניס את היד לכיסו ולקחת את הארנק. הוא רק לא חלם שממשיכיו יהיו בצד הנשדד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה שאלות בנוגע למצב בדרום /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

כך הביס הליכוד את עצמו

אריק זיו ויזר

עת פרובוקציה /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

חברון – הסיפור האמיתי/מאת בועז העצני

אריק זיו ויזר

מה עושים עם עזה? /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

ביבי מחלק את ירושלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן