32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

מהפך במערך היחסים הבינלאומיים

זה כבר לא המערב הדמוקרטי החופשי מול המזרח הטוטליטרי אלא עיסקאות מעשיות זמניות כתוצאה מהעוינות של מדינות מערב אירופה התבוסתניות

 

מי שמעיין בדקדקנות במצב הבינלאומי שנוצר לאחרונה, מגלה שחל מהפך משמעותי ביחסים הבינלאומיים בין המערב למזרח.

מהפך זה מנוצל באמנות דיפלומטית על ידי ראש הממשלה נתניהו שזיהה את האינטרס המשותף שנוצר בין רוסיה לישראל כתוצאה מהעוינוּת של מדינות מערב אירופה כלפי שתיהן, והחשש המשותף מול התחזקות רבה מידיי של איראן בסוריה.

זהו הסוד לשיתוף הפעולה והיחסים האישיים המעולים בין פוטין לנתניהו, מה גם שראש ממשלת ישראל מהווה גם גשר תקשורתי מעולה עם נשיא ארה״ב, שהיום סובל יותר מהעוינוּת של מערב אירופה יותר מאשר מהמחלוקת האידיאולוגית עם רוסיה.

זו הסיבה למהפך שחל לאחרונה במערך היחסים הבינלאומיים. זה כבר לא מערך אידיאולוגי של מדינות דמוקרטיות מערביות מול משטרים טוטליטריים במזרח, אלא עיסקאות זמניות מעשיות בין מעצמות.

אפשר לקבוע בוודאות שנתניהו מתמרן ומנווט במצב מיוחד ועדין זה בעדינות ובחוכמה רבה, משכיל להפיק מכך הישגים ביטחוניים ודיפלומטיים ניכרים לטובת מדינת ישראל.

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד ומוותיקי תנועת בית"ר, חבר מרכז, חבר מזכירוּת וחבר ההנהלה של לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט ועורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקרב על הגז – סיפור הצלחה

עומר אריכא

סוף עידן במכון ז'בוטניסקי : יוסי אחימאיר יוצא לדרך חדשה

אריק זיו ויזר

פרשת דברים -" שבת חזון"

אלי כהן

"זה לא עניין של כסף"

מורן שמואלוף

בין אהוד אולמרט לנורית צור

אלי חזן

כשקיש חוגג 50

עינר אביב
דילוג לתוכן