20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

ישראל לא התנגדה לוויתורים נוספים בעניין "המעבר הבטוח", מקורות המים וחלוקת ירושלים/מאת : יחיאל לייטר

מריאיון שנתן אבו מאזן לערוץ "אל-ערביה", עולה כי רייס הציעה להקים מעבר בטוח קרקעי (במקום מנהרה או גשר), לחלק ירושלים על בסיס קווי 67, במקום על בסיס דמוגרפי, ולהעניק לפלסטינים שליטה על מקורות המים. ישראל לא התנגדה ראיון עם אבו מאזן שהתפרסם ב"אל-ערביה" ביום שישי האחרון חשף טפחיים על מה שקורה מאחורי הקלעים במו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית. ידיעה חשובה זו חלפה מבעד ל"רדאר" של התקשורת הישראלית, למרות חשיבותה הרבה. בראיון מגלה אבו מאזן כי בביקורה האחרון של קונדוליזה רייס בישראל וברשות הפלסטינית, הציעה שרת החוץ האמריקאית פיתרון חדש שכולל ויתורים משמעותיים נוספים מצד ישראל בכל הנוגע לסוגיית המעבר הבטוח בין עזה ליהודה ושומרון, השליטה במקורות המים וקביעת הגבולות בצורה גורפת על פי קווי 67 – גם בירושלים.

להלן קטעים מרכזיים מתוך הריאיון:

אבו מאזן: "כעת לאחר השיחה (הפגישה עם רייס ברמאללה), המחלוקות כמעט יושבו.. האדמה שנכבשה ב-1967 היא הגדה המערבית כולה, עזה כולה ויהיה פרוזדור שיחבר ביניהם. הוסיפו לזה את ירושלים כחלק מהגדה המערבית, את ים המלח כחלק מהגדה המערבית, את נהר הירדן כחלק מהגדה המערבית. הזכרתי את שלוש הנקודות האלה משום שישראל התכחשה אליהם או סירבה להתייחס אליהם".

מראיין: העניין הוכרע כבר במו"מ?

אבו מאזן: לא. זה מה שקונדוליזה רייס אמרה לשני הצדדים והישראלים לא הביעו התנגדות."

אבו מאזן: "…מדינה פלסטינית כפי שאמרה קונדוליזה רייס: מאוחדת. לא דרך מנהרות או גשרים, משום שכעת המדינה הפלסטינית בגבולות 67 היא מחולקת וזו נקודה חשובה. נקודה נוספת היא שהמדינה תשלוט במקורותיה וזה גם חשוב כי כעת מקורות המים נשלטים על ידי ההתנחלויות. "

ארה"ב לא הכחישה את הדברים והדבר מהווה עדות נוספת לנטייתה המסורתית של ארה"ב להתייצב לצד העמדה הפלסטינית. כמו כן, מדובר בנסיגה ממכתב בוש לאריאל שרון משנת 2004, אשר הבטיח גבולות בני הגנה לישראל, אי-חזרה לקווי 1967 והכרה בשינויים הדמוגרפיים והגיאוגרפיים. הנסיגה מהעמדה האמריקאית היא ללא ספק תוצאה של היחלשותה האסטרטגית של ישראל על ידי הממשלה הנוכחית. שתיקתה של ישראל מעידה על השלמתה עם העמדה המסוכנת הזו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכל אודות ביבי/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

הפיגוע בירושלים -טרור שניתן לעצור – יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

"כשמדובר באכיפת החוק- בדואי שווה יותר מיהודי "/מאת: יחיאל לייטר:

אריק זיו ויזר

חוק ‍דרומי: חיוני, לגיטימי, מציל חיים / מאת:יחיאל לייטר – פורסם ב"ישראל היום"

אריק זיו ויזר

800 מטרים של הסברה/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

פריצות שלטונית ופריצות גד/ר מאת :יחיאל לייטר

יחיאל לייטר
דילוג לתוכן