32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ינווט נתניהו

התחיה של המפד"ל על פי בנט,ההימור של נתניהו פרסום מול המרצת בוחרים,שחרור התקשורת מצפורני הריגולטור,מחלקים את עור הדוב

על נתיב קמפיין הליכוד

ארתור פינקלשטיין התווה נתיב לקמפיין הליכוד ישראל ביתנו. הוא מהמר. היימור יכול להיות הצלחה מסחררת אך גם יכול להיות הפלופ של הבחירות. בכירים במטה הבחירות מדברים על תוצאות שבהן הליכוד יגיע למינימום של 38 מנדטים עד 42 מנדטים במקסימום. אל לנו לשכוח, היו שהימרו שהליכוד ביתנו יכול גם לפרוץ את מסגרת ה 45 מנדטים. אותו פינקלשטיין למשל.  עכשיו ברור כי ירידה לעבר ה- 35 מנדטים תהווה כשלון ברור של הליכוד. 
מה שברור הוא שבמערכת הבחירות הזאת רבים מאנשי הליכוד נמצאים מחוץ למערכת. כך למשל : חוץ מהשרים סער וארדן שאר השרים מנוטרלים. כך גם רוב חברי הכנסת של הליכוד. במטות הערים אנו עדים לכאוס גדול. זה המצב חודש לפני יום הבוחר. ההרגשה היא כי הליכוד שם את יהבו על השקעה בפרסום. הציפיה עכשיו כי השבוע יפתח בליץ פרסומי בכל מערכות המדיה. גורמים בליכוד מקווים שהשינוי יגיע בעקבות הבליץ הפרסומי.

אין ספק כי ההימור על הפרסום דחק את מרכיב הנעת מצביעים בבחירות לקלפי הצידה. כבר בסיבובים האחרונים היה נראה כי הנושא יורד מסדר היום. כולם מזכירים את הבחירות בארה"ב ששם יש תקציב פרסום גדול להצדקת הדרך הזאת אך שוכחים כי מערכת הבחירות של אובמה הייתה בנוייה על המרצת מצביעים ובסופו של יום המצבעיים שהומרצו לקלפי הכריעו את הבחירות בארה"ב. היו הרבה כאלה שנפגעו מאובמה אך כאשר זיהה מטה אובמה את התומכים אותם הוא הביא לקלפי.


 

בנט ינווט
ובינתיים, אין ספק כי נפתלי בנט מהווה את הפתעת הבחירות. היה והמגמה של בנט תימשך נגלה כי הוא הולך להשיג כמות מנדטים של יותר מ-15. זה מה שמסתמן עכשיו. המצב הוא  שמצבעי ליכוד השלימו עם זה שנתניהו ראש ממשלה ומעבירים תמיכה לבנט כך שהוא יהיה השותף הבכיר בממשלה. מה גם שבנט, שמוכר לליכודניקים, הופך להיות השותף שיגרום לש"ס להבין כי היא לא בעלת המשקל המשפיע. בנט כבר סימן את תיקי הפנים והשיכון שהם תיקים חשובים מבחינת השפעה. ללא ספק הרבה חברי ליכוד מעדיפים את בנט בפנים או בשיכון. אלו קרובים לליכוד יותר מדרעי. מה גם שבליכוד זוכרים כיצד שרי ש"ס רדפו את חברי הליכוד בבית שמש שהפכו אותה למאה שערים.
גורמים בליכוד מתארגנים לקריאה לנתניהו של ממשלה של משרתים ולא משתמטים. לכן מגמה זאת מהווה ראש חץ לבנט שיגרוף את המנדטים.

מה שברור היום הוא שבנט הצליח במערכת הבחירות ליצור מצב שהוא מוביל את המערכת וכל שאר המפלגות נגררות אחריו. בנט הצליח לקחת מנדטים מהליכוד, ש"ס ויאיר לפיד ובכך הפך את הבית היהודי לבית של כולם. בנט מדבר בבהירות וכאשר הוא מדבר על ההתיישבות גם אנשי שמאל שלא מסכימים נשארים ללא תגובה. אם בעבר היה ברור שמדובר בנתניהו וכל השאר עכשיו יש בנט וכל השאר כולל הליכוד.  אומנם לא הוא ירכיב את הממשלה אך ברור כי בסופו של יום על פי בנט ינווט נתניהו. זה מזכיר כי ב 92 סיסמת הבחירות של מרץ הייתה יומרץ רבין. בנט כבר יכול לקחת את המקבילה שלה ינווט נתניהו. זה הסלוגן החדש. 
עכשיו מדברים על שיכון או פנים עוד נמצא את בנט שר החוץ.


 

ערוץ 10

שוב היינו עדים למצב שבו התקשורת תלויה ברגולטור, קרי הממשלה. ראינו השבוע כיצד המאבק היה מתוזמן מול ראש הממשלה.

אני מברך על כך שהגענו למצב שערוץ 10 לא נסגר ושערוץ 2 ימשיך להתקיים, אך מי שדרש מהממשלה שתנהג לפנים משורת הדין אני מקווה שבעתיד כאשר ינהגו כך כלפי משקיעים אחרים במדינה ינהגו אותם אמצעי התקשורת באותה התיחסות. זה לא יקרה אך אני הייתי רוצה שמהמצב הזה ילמדו כיצד לנהוג. הרי למרות נאומו חוצה הלהבות של אבי בלנשניקוב על טוהר הדרך של ערוץ 10 יש פה קצת היתממות. האם היינו אולי בודקים שחברה גדולה שהתחייבה לממשלה על אגרות או מיסים ולא הולכת לשלם והמדינה מוותרת לה האם היינו מקבלים זאת בשיוויון הנפש, או שכבר היו טוענים לשחיתות לכאורה.

ללא ספק, הכנסת הבאה תצטרך ליזום מהלך של ניתוק הריגולטור מאמצעי התקשורת, ואולי להעביר את החלטות האלה לגורם של גוף שיעמוד בראשו שופט בדימוס.

אז כאשר גוף כזה יחליט החלטות הן יהיו ללא משוא פנים.

ההערכות הן שגם עכשיו שהמדינה נתנה חמצן לערוץ 10 הוא לא יחזיק מעמד. שאל ח"כ איתן כבל בצדק האם פרנסי ערוץ 10 מבטיחים לא לבוא שוב לועדת הכלכלה בדרישות נוספות? הייתה שתיקה הוסיף ושאל לפחות בקדנציה הקרובה, צחק שם מישהו ושאל אם היא תהיה קצרה משנתיים?

לכן, צריך להפוך את הגוף המפקח כך שבראשו יעמוד שופט בדימוס, ואז לא יוכלו ללחוץ או להאשים את הממשלה והעומד בראשה.


 

מחלקים את עור הדוב

שרי הליכוד המסתמנים בממשלה הבאה אם תקום בראשות נתניהו : גדעון סער, גלעד ארדן, סילבן שלום, ישראל כץ, לימור לבנת, יובל שטייניץ, בוגי יעלון, צחי הנגבי. על עוד שני שרים מתמודדים מספר חברי כנסת : דנון שיצא חמישי, יריב וחוטובלי, אלקין, גילה גמליאל שרואה את עצמה שרה אחרי שתי כהונות של סגנית שר.

וכך מסתמנת הממשלה הבאה מבחינת שרי הליכוד : נתניהו ראש הממשלה שר האוצר גדעון סער, שר המשפטים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ, שר להגנת הסביבה יולי אדלשטיין. במידה וזה המצב תפקיד שר הביטחון ילך לאחת השותפות. וחשוב להדגיש : למרות שאהוד ברק הודיע כי הוא פורש אז שיהיה ברור שאם נתניהו יראה שהוא יכול להביא את ברק לתפקיד שר מקצועי בממשלתו הוא יעשה זאת. מקורב לראש הממשלה אמר השבוע כי ככל שבנט יהיה יותר חזק נתניהו יאלץ להביא את ברק כדי להרגיע את אובמה.

אופציה שניה היא במידה וליברמן לא יוכל לכהן כשר בממשלה נתניהו ימנה את גדעון סער כשר החוץ ואת תיק האוצר ייתן ליאיר שמיר כאשר מובטח לליברמן כל תפקיד מרגע שיוכל לחזור לשולחן הממשלה.

מה שברור הוא כי סער וארדן הולכים להשתדרג. מי שהולך להיות המפסיד הגדול הוא יובל שטייניץ, שיאלץ להפרד מתיק האוצר לטובת תפקיד זוטר יותר.


 

החוק הנורבגי

מסתמן כי זאת תהייה הכנסת הראשונה שבו יבוצע החוק הנורבגי. מצב ששרים יאלצו להפסיק להיות חברי כנסת מרגע שהם מכהנים כשרים, אך בעת שהם מפסיקים לכהן כשרים הם חוזרים להיות חברי כנסת.

זהו המצב הנכון מבחינת המעורבות של הרשויות המחוקקת והמבצעת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רק לא מחל בקלפי

אריק זיו ויזר

רעל בעורקי המדינה

אריק זיו ויזר

מרכז או מתפקדים זאת השאלה

אריק זיו ויזר

הקסמים של הקוסמים לא עבדו הפעם

אריק זיו ויזר

יוצאים מהארון מתפקדים לליכוד

אריק זיו ויזר

הבלתי מעורבים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן