32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

יום הכיפורים מאחד את כולם באומץ לבקש סליחה

רבים אינם מודעים לכך, שלמרות התדמית הקודרת והמרתיעה מעט שדבקה ביום כיפור מוגדר ביסודו כאחד מחגי ישראל. אין פירוש הדבר שעלינו לצאת במחולות, לשיר ולצהול ברחובות, אך מצד שני, ניתן לפתח כלפיו יחס נכון וחיובי יותר. זהו יום מיוחד של התבוננות פנימית ושל חשבון נפש עמוק. יום שבו ניתנה לנו אפשרות להתקרב לתכלית האמתית של חיינו, ולכן הוא נחשב כחג מבורך וחשוב מאין כמותו. יום כיפור הוא חג שפותח בפנינו עולם ומלואו של הבחנות רוחניות, מעודנות ומופלאות. 

 

בקשת סליחה היא אולי המנהג הידוע והמקובל ביותר של יום כיפור. סליחה שפגענו, סליחה ששכחנו, סליחה שהפרענו, סליחה שהעלבנו. הסליחה הפכה "למטאטא קסמים" שדוחף את כל רגשות האשם מתחת לשטיח. אך בואו נודה על האמת, יום או יומיים (במקרה הטוב) אחרי שקיבלנו את הגושפנקא המוסרית למעשינו, "אבק החטאים" שב לרחף בחופשיות בחלל האוויר הפתוח. אז מה בכל זאת הטעם בבקשת הסליחה?

בקשת סליחה היא למעשה בקרה על האדם על מעשיו, בתהליך הנפשי שהוא אמור לעבור , הכרה במעשה קבלת אחריות, חרטה על המעשה עצמו, וקבלה להטיב את דרכיו ושלא לשוב על חטא.

רק בהכרת החטא הסליחה אפשרית , אבל איננה מספקת לשם תהליך תיקון המעשה ,כי קיימת  האפשרות להצדיק את המעשה ע"י נימוקים שונים.

החרטה יכולה להביא לידי ייסורי מצפון המעיקים, עד שיכול להביא לידי החלטה נפשית חזקה שלא לשוב על המעשה .

 למעשה נדרש אומץ לב גדול לעשות ניתוח מכאיב בנפשנו ,כדי לגלות לנו ולאחרים את הצד הלקוי והרע שבנו.

אדם שמבטיח ומקבל על עצמו לשנות את הרגליו וקבלה לעתיד משחררת אותו משעבוד מכוחות חיצוניים ומעמידה אותו מעליהם, ואינו נכנע הרי הוא אדון לעצמו ולעתידו.

צום קל

איש את אחיו ימחל ויסלח 

אלי כהן מירושלים  עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אקוניס עם השומרונים בשומרון

אריק זיו

הליכודניקים החדשים נחשפים בערוותם

הרויזיוניסט

ארדן וטביב נאבקים באלימות בספורט

ברק בליכוד

איציק דדוש

סקר ליכודניק : שר האוצר כ"ץ במקום הראשון

דניאל נחמיה

פאשניסט לחגים: בשמלה סגולה ושתי גבירות

חמוטל זיו
דילוג לתוכן