32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

זועבי: קו אדום גם לחברי כנסת

אלי חזן חושב שהגיע הזמן לפסול את זועבי ולשים לה גבולות כשם ששמו גבולות לתנועת כ"ך שכן הם השוליים הקיצונים והמאיימים עלינו כאיום ממשי. פורסם לראשונה ב"ישראל היום"

 

 

ועדת טירקל, שעסקה במשט לעזה, קבעה באופן נחרץ כי מי שנקטו אלימות קשה הם משתתפי המשט, ולא חיילי צה"ל. ח"כ חנין זועבי היתה ביניהם, וסרטון שפורסם באינטרנט הוכיח מעל לכל ספק שהיא היתה מודעת לכך שתכליתו של המשט אלימה. זועבי צולמה קרוב לגורמים שהחזיקו בידם כלי נשק, אשר כוונו נגד חיילי צה"ל. זאת ועוד, כמה ימים לפני ההגעה לעזה היא טענה כי "אין באפשרותנו לנהוג בכוח ולא נתנהג בכוח". המציאות, ובעיקר התמונות, מוכיחות אחרת. ח"כ זועבי, וכך גם כמה ח"כים ערבים אחרים, עוסקים באלימות במקום בדאגה אמיתית לציבור הערבי בישראל.

 

פסילת רשימה או מועמד לכנסת היא מצב קיצוני, בייחוד בימים שבהם נבחנת ישראל על אופייה הדמוקרטי. עצוב מאוד שאנו עומדים בפני מצב שכזה, אבל דומה שאין מנוס מכך. קו אדום מוכרח להיקבע. מוכרחים להשתמש בזכות ההגנה העצמית מול גורמים עוינים. אלה המביטים בישראל בעיניים מערביות ליברליות, מתקשים להבין צעדים מסוג שכזה.

 

יש המבקשים לטפח לישראל תדמית פשיסטית, אולם אלו גם אלו משמיטים את העובדות הבאות, שאין בלתן – זועבי השתתפה במשט אלים לעזה והסיתה לא אחת לאלימות נגד מדינת ישראל ונגד תושביה. שלא לדבר על תמיכה בארגוני טרור. כך, למשל, ב-16 במארס 2010 הכריז חמאס על "יום הזעם". לצד אירועים אלימים בירושלים הכריזה זועבי שיש לפתוח באינתיפאדה שלישית.

 

סעיף 7א' לחוק יסוד: הכנסת קובע במפורש שמועמד או רשימת מועמדים לא ישתתפו בבחירות לכנסת אם הם שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסיתים לגזענות או תומכים במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד המדינה. על פי הסעיפים הללו וההוכחות המצולמות, חצתה זועבי את רוביקון המעשים. זה הזמן להציב לה ולשכמותה גבולות.

 

בעבר, בדיוק על בסיס החוק הזה, פסלה ועדת הבחירות המרכזית את ח"כ עזמי בשארה מלהתמודד לכנסת. ואולם שופטי בג"ץ הפכו את ההחלטה כאשר קבעו כי "לא שוכנענו שמונחות בפנינו ראיות משכנעות ברורות וחד-משמעיות כי ח"כ בשארה תומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל". בשארה, למי שאינו זוכר, נמלט מהארץ לאחר מלחמת לבנון השנייה, אחרי שנחשד בריגול בעבור ארגון חיזבאללה. בשארה הוא גם מורה ורבה של זועבי.

 

לאחר שככל הנראה תיפסל על ידי ועדת הבחירות, תגיש זועבי עתירה לבג"ץ. כבוד השופטים יצטרכו הפעם להביא בחשבון כי יש הוכחות מוצקות נגדה, דבר שלא היה נגד בשארה. ואל לנו לשכוח: רשימת כ"ך נפסלה מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-12 משום שהיא חצתה קווים אדומים.

 

הפעם מדובר בקביעת קווים אדומים מקבילים. לדמוקרטיה זכות להגן על עצמה גם, ואולי בעיקר, בפרלמנט. ייתכן שח"כ אופיר אקוניס, אשר פעל ללא ליאות לפסילתה של זועבי לאחר שהתחייב לכך בעבר, היתווה הפעם את הצעד המשמעותי הראשון לכך. מה שהיה הוא לא מה שיהיה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כדורגל גרמני: כבר לא מוקצה

אלי חזן

כור היתוך: השגרירה האתיופית הראשונה

אלי חזן

מסע אל סין הדמוקרטית

אלי חזן

בשבדיה שמעו לראשונה על הפליטים היהודים מארצות ערב. פלשתינים בקהל התרעמו

אלי חזן

האינטרנט הרג את התקשורת השמאלית בישראל ?

אלי חזן

הצטרפו לקול הקורא של מחאה הוגנת של מילואמיניקים

אלי חזן
דילוג לתוכן