20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הנשיא בדרך החנינה המופרכת

הקשר החרדי בלשכת הנשיא, משי זהב חרדי שהוא דוגמה, למה הפרקליטות מושחתת


לאורך ההיסטוריה הקצרה של תקומת העם היושב בציון קמו ראינו כי קמו לו מתנגדים מכל הזרמים. לקבוצות חרדיות היה חלק ניכר בהתנגדות הזאת אך אין ספק כי השבוע הוכח שמי שהיה בעבר האויב הכי גדול של הציונות מיישר קו עם המדינה הציונית.

יהודה משי זהב. מי שהוביל לפני כ- 30 שנה הפגנות כנגד המדינה בשם העדה החרדית עשה מהפך בדרכו כאשר בתקופת הפיגועים הגדולים הקים את ארגון זק”א שטיפל במסירות של חסד אמת בהרוגים. יהודה משי זהב הדליק משואה והשבוע בגאווה צייץ בטוויטר שהבן שלו עבר מסע כומתה בצנחנים.

 

 

 

 

 

 

 

בניגוד גמור אליו עומד יואל קרויס הוא קמב”ץ העדה החרדית והוא קיבל מנשיא המדינה הציונית חנינה. רובי החליט להעניק לו חנינה מהירה לאחר שריצה חודש ממאסרו. קרויס נשפט לחמישה חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות מס על תקופה שבה הפעיל משחטה ולא דיווח על ההכנסות לרשויות.

וזה בדיוק הצד השני של ישראל המתרפסת : מי שלא מכיר במדינה הציונית ואפילו לא מחזיק בתעודת זהות מקבל חנינה המסמל המדינה הציונית.

קצת רקע היסטורי על הפלג הקיצוני של העדה החרדית.
ראשיתה של נטורי קרתא בשנת 1935, כאשר פרשו הרב עמרם בלוי (מבני כולל הונגריה), הרב אהרן קצנלנבוגן (מבני כולל ליטא) ואחרים מאגודת ישראל, בשל מתינותה לדעתם. הם הקימו קבוצה בשם “חברת החיים”. בשנת 1938 פרסמה הקבוצה כרוז נגד כופר היישוב שעליו חתמה בשם “נטורי קרתא” ומאז דבק בהם כינוי זה.

בשנת תש”ה העדה החרדית פרשה מאגודת ישראל, ודגלה אף היא בהתבדלות ובקיצוניות. עם זאת נטורי קרתא נשארו כקבוצה עצמאית, קיצונית יותר. בהמשך היו מספר חיכוכים בין אנשי נטורי קרתא לעדה החרדית, בין היתר בשל נישואיו של הרב בלוי עם הגיורת רות בן דוד. מהדמויות הבולטות בקבוצה היה לייבל’ה וייספיש.

הפיצול הראשון והעיקרי בקבוצה היה בשנות ה-60, כאשר פלג בלוי בראשות הרב אורי בלוי, בנו של רבי עמרם, התקרב חזרה לעדה החרדית ואחיו הרב אלימלך אף שימש כעורך ביטאון העדה עד פטירתו. פלג זה אינו מכונה יותר בשם “נטורי קרתא”. לעומת זה פלג “תורה ויראה” (המכונה על שם ישיבת “תורה ויראה” בה מרוכזים אנשיו) בראשות הרב חיים קצנלנבוגן חתנו של רבי עמרם בלוי התחזק בשלילתו את המדינה והוא כיום הפלג המרכזי בתנועה. עם פלג זה נמנה בעבר גיסו, משה הירש שהיה ידוע בקשריו הטובים עם יאסר ערפאת. הירש, שפעילותו שנויה במחלוקת פנימית בתוך נטורי קרתא, מונה על ידי ערפאת ל”שר לענייני יהודים” ברשות הפלסטינית וכחבר המועצה הלאומית הפלסטינית.

לאחר פטירת הרב חיים קצנלנבוגן עמדו בראש הפלג גיסו הרב אברהם יעקב עפשטיין ובנו הרב זעליג ראובן קצנלנבוגן, העומד אף בהנהלת ישיבת “תורה ויראה” ומוסדותיה. לאחרונה התקרב הפלג יותר לחוגי העדה החרדית. הפלג מוציא לאור ירחון השקפה בשם “החומה”, שעורכו הוא הרב אברהם יעקב עפשטיין, ביטאון אקטואליה דו שבועי בשם “האמונה” וביטאון תורני שנתי בשם “העמק”. לפלג זה ישנם מוסדות לכל טווח הגילאים, מן “תלמוד תורה” לילדים הנמצאת במרכז שכונת מאה שערים בירושלים, וכן “ישיבה קטנה” לבחורים צעירים בני 13 עד 16 הנקראת בשם “תפארת הגר”א” ונמצאת בסמיכות לשכונת מאה שערים, ו”ישיבה גדולה” לבחורים בוגרים יותר בשם “בית הלוי” ואשר בניגוד לשאר המוסדות נמצאת בעיר בית שמש. כן קיימים במוסד כוללים לאברכים נשואים במשך כל שעות היום. בנוסף לכך קיים בעיר בית שמש תלמוד תורה נוסף השייך לזעליג ראובן קצנלנבוגן, אך אינו מזוהה רשמית כשייך למוסדות “תורה ויראה” והוא נקרא בשם רמ”א

הפיצול השני התרחש בראשית המאה ה-21, כאשר פלג קיצוני המשתכן כיום בבית הכנסת אוהל שרה, התפלג מ”תורה ויראה”, בין היתר בשל מחאתו של הרב ירחמיאל ישראל יצחק דומב, ממנהיגי “תורה ויראה”, על הזדהותם של אנשי נטורי קרתא בחו”ל ואנשי משה הירש עם יאסר ערפאת וארגוני הטרור הפלסטינים. פלג זה עמד תחת הנהגתם של הרב שמעון אליהו קרישבסקי), לשעבר ראש הכולל ב”תורה ויראה”, והרב ראובן מרצבך, מראשי הכולל. לפלג זה יש ביטאון חודשי בשם “שורא דקרתא”, המתחרה ב”החומה” של תורה ויראה. כמו כן מוציאים אנשים מפלג זה את העלונים השבועיים “האמת”, “משמרת היהדות” ו”לידע ולהודיע”. הדמויות התורניות המזוהות אתם הן רבי חנינא לייטנר מארצות הברית ורבי משה בער בעק ממונסי שבארצות הברית. פלג זה לאחר פרישתו פתח אף הוא מוסדות בדומה ל”תורה ויראה”, תלמוד תורה “חומת יהושע”, ישיבה לצעירים “משמרת ירושלים – מתיבתא דר’ אהרן”, וכן ישיבה לבוגרים. בשל מתיחויות בין החברים בו באמצע שנת 2009 פרשו רוב הבחורים הבוגרים לישיבה חדשה.

מנגד יש טעם לפגם בחנינה לקרויס. כאשר אנחנו בוחנים את החנינה שקיבל האיש הזה הרי שאין לנו מה לומר מלבד המילה בושה. מדובר באנטי ציוני, תומך באיראן והנשיא ריבלין?
חונן אותו אחרי חודש מאסר.
האם זה עומד במבחן בוזגלו? האם הפושע הזה הביע חרטה? לא, אבל רובי חונן אותו.
האם ההשפעה של ראש מטה חרדית שנמצאת לידו גרמה לחנינה? או שפשוט רובי ללא שיקול דעת חנן את שונא מדינת ישראל.


פרקליטות מושחתת
זה כבר הפך לתופעה נפוצה : רבים בציבור סבורים שהפרקליטות מושחתת. הדבר מחלחל לעומק ולא לחינם. הציבור ראה כיצד עבר אולמרט מערכת של רדיפה לא כי הצדק היה נר לרגלי הפרקליטות אלא כי אולמרט רצה ליצור רפורמה בפרקליטות. נכון שבסופו של יום הם הצליחו להרשיע את אולמרט אך גם כאשר הצליחו לנצח הם לא עזבו את אולמרט אפילו בפרשה האחרונה היה ברור כי הם מגזימים. כל בר דעת רואה כיצד הפרקליטות נוהגת איפה ואיפה. כך בפרשות שהיה מעורב בהם אהוד ברק. הפרקליטות לא ירדה לעומק ולא הפכה כל אבן. כך היה בכל חקירה של איש שמאל אבל כאשר זה נוגע לאנשי ימין בפרקליטות לא מרפים. להוציא את אולמרט וחיים רמון איתם בפרקליטות נהגו ביד קשה אך במקרה של הפרקליט קורב לא ראינו שהפרקליטות ממצה את הדין עם אחד מחבריה. וכך גם בפרשת הפרקליטה שסרחה רות דוד. כך גם בתקשורת יש הסכמה של שתיקה בכל הפרשות האלה. הרי כאשר נחשפה פרשת רות דוד כל בר דעת במדינה הבין כי הפרשה הזאת מסריחה בכל כיוון אך המערכת דאגה לא לחפור בפרשה. האם עו”ד אורי קורב לא היה צריך לעמוד לדין רק כדי להראות לעם כי כאשר אחד משומרי הסף עובר על החוק הוא יעמוד לדין כאחרון העבריינים? אך המערכת בחרה להגן על חבריה ולא לראות את הצדק נעשה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיקי ניצח הליכוד הפסיד

אריק זיו ויזר

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר

עלה בידו

אריק זיו ויזר

הליכודניקים החדשים יושבעו אמונים לליכוד במערת המכפלה

אריק זיו ויזר

שריד אחרון של ההגמוניה של השמאל

אריק זיו ויזר

גדי אריאלי שכחו אותי במצודה?! – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן