23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הכשלונרים " הרצפה עקומה"

הליכוד נקי, מנדבליט אוויל, מי נחלש בליכוד, הליכודניקים החדשים, היכולת המוגבלת של גנץ

טבע האדם היה מאז ותמיד קבוע וטבע האדם שהוא גם פוליטיקאי היה שבניצחון הוא חוגג ובהפסד הוא מאשים את האחר. כך עשו רבים וטובים במערכת הפוליטית : אורן חזן, פייגלין ודן מרידור אבל לא רק. השבוע התווסף לחבורה חיים ילין. למיותר לציין שעד התקופה האחרונה היה יאיר לפיד המשיח של חיים.

כאשר נבחר דן מרידור ב – 2009 נתניהו היה יקירו והליכוד היה מפלגה סופר דמוקרטית. כאשר הפסיד ב – 2013 הליכוד הפך למפלגה לא דמוקרטית ונתניהו מנהיג רע.

כך היה גם עם פייגלין בליכוד. אז אנשיו שיגעו את המערכת ולמרות זאת מתפקדי הליכוד הכניסו את פייגלין לכנסת.  אנשי פייגלין המשיכו להטריל את המערכת ואחרי שפייגלין לא הצליח להיכנס וגם לא  שי מלכה שאז הפסיד לאורן חזן, הם פרשו ולכלכו על הליכוד. וכך אורן חזן אלוף בסלפי אך כשלון בקלפי. גם כאשר נבחר לפני ארבע שנים הילל את הליכוד והעומד בראש בנימין נתניהו, אך היום כאשר חברי הליכוד שלחו אותו הביתה אורן החל לטנף.

וכפי שאנחנו רואים, אורן לא לבד. אז לא נשפוט אותו לחומרה כי מה שמותר לדן מרידור, בוגי יעלון וחיים ילין מותר גם לאורן חזן. מסביבתו של אורן כבר יצאה הודעה כי הוא שווה 5 מנדטים בקלפי, אז אורן רוץ, ותוכיח כי אתה שווה ואנחנו טעינו.

הליכוד נקי

טוהר הבחירות הוא מרכיב חשוב ולמרות התדמית שנוצרה לליכוד הרי שההוכחה היא כי דווקא בליכוד מנסים להגיע לתוצאה הטובה.

אכן, היו בעיות הקלדה בבחירות. מיד עולה הטענה : אז למה לא ממוחשב? אז רק בואו נזכור כי בכל מערכת בחירות ממוחשבת בליכוד היו בעיות. מדובר היה בחברות חיצוניות שהפעילו את המערכות ובכל פעם היו בעיות אז חזרו לשיטת הפתקים. נכון, שיטה שמסרבלת ויוצרת פתח לערעורים על הבחירות אבל בפועל השיטה עבדה.

גם בבדיקה החוזרת התברר כי אין כמעט שינויים.

מנדבליט אוויל

זאת פעם ראשונה שאני מתבטא בצורה כזאת על שומר סף, אבל ההוראה שלו ששר הביטחון לא יכול להצטלם עם חיילים היא הוראה יותר מהזויה. האם צה"ל לא צבא העם ? האם אנחנו מנתקים את המנהיגות שלנו מהעם?

עכשיו מה נשאר? אסור לנתניהו להיפגש ולהצטלם עם אזרחים? הוא עלול להשפיע עליהם.

אסור לנתניהו להיפגש עם מנהיגי עולם ולהצטלם איתם ? זה משפיע על הבחירות.

אסור לנתניהו, אסור לנתניהו , אסור לנתניהו.

אם להצטלם עם חייל זה משפיע על הבחירות אז מנדבליט צריך להוציא הודעה שלא יהיה שימוע לפני הבחירות מפני שהשבוע התבשרנו כי חיים כץ שעבר שימוע היועץ קיבל את רוב הטענות של חיים.

השלכות של תוצאות הבחירות

הברית חיים כץ גדעון סער משמעותית לעידן שלאחר נתניהו. היחלשות של ישראל כץ היא משמעותית אבל גם כאשר ישראל נחלש בזירה אחת הוא השכיל להתחזק בזירות אחרות.

גדעון סער שהצליח להביא את חיים כץ למחנה שלו, חיזק את מעמדו בקרב הליכוד, ואין ספק היום כי המאבק של נתניהו בו הוריד אותו מהמקום הראשון. האם היה נכון לנהל את המאבק? העתיד יוכיח.

הקבוצה הירושלמית נכשלה בגדול. אומנם לקבוצה יש את דודי אמסלם ונגוסה, אך היא לא הצליחה להעביר את פיליסיה, והדבר הכי גרוע מבחינתם היה שהם  מחקו בכל צורה את השר ישראל כץ שהגיע למקום השני.

כאשר מנתחים את התוצאות אנחנו מבינים שהקבוצה הזאת ירדה מנכסיה. כל המפקדים שלה האחרונים היו הטעייה אחת גדולה.

צריך להבין נגוסה נבחר כי בועדת חוקה דודי הצליח לתת לו לרוץ עוד פעם על המשבצת.

דודי נבחר על בסיס העבודה שעשה. וכאשר אתה מנתח את התוצאות אתה רואה שהקבוצה פשוט איבדה את הכוח שלה.

הליכודניקים החדשים

אין ספק כי אחרי המבחן של הבחירות המקדימות הם הפכו להיות שחקנים מרכזיים, השם הכי ברור במבחן זה אורן חזן. אורן חזן שהיה ברור שאינו רצוי בליכוד, נתמך ע"י יוסי דגן  ושות'. במבחן הזה הליכודניקים החדשים נצחו באופן ברור, מה שמראה את סוף ההגמוניה שהתחילה עם הפייגלינים, וממשיכה עכשיו כאשר הליכודניקים החדשים הוכיחו כי ההשפעה שלהם גברה בסיבוב הזה מול השחצנות של יוסי דגן.

גנץ

גנץ שמשחק אותה לא שמאל הוכיח כי הוא לא יודע לנהל משא ומתן, לקח את בוגי אפס במנדטים, ובנה לו מפלגה עם 5 חברי כנסת, האם יינתן לו אפשרות לנהל משא ומתן עם הפלסטינים מה נקבל ?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר

קדימה לימין שור

אריק זיו ויזר

בדש,נתניהו וקרטל המזון

אריק זיו ויזר

צריכה לבקש זליכה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

דו קרב ביבי נגד דני

גנדי נרצח פעם שניה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן