24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

הטור של שיף : מהעוולות של כחלון ועד לשמיר ולאדלשטיין

1.

המחאות והשביתות חושפות עוולות חברתיות ועיוותים שנגררים במשך שנים על גבי שנים. גופים פקידותיים, ביורוקרטיה מערכתית עוד מתקופות שמלפני קום המדינה וארגונים שמעוותים את רצון הבוחר פוגמים במשחק הדמוקרטי.  אז, כשפתאום עולה מעל השולחן פתרון כזה או אחר בעקבותיו נוצרת עוולה חברתית אחרת שמחליפה את קודמתה.  כמעט בלתי אפשרי לפתור בעיות כשמי שמובילים את אותן עוולות הן קבוצות לחץ בעלות אג׳נדות מקודמות על ידי אותם גופים שיצרו אותן או כשמדובר מגופים מחו״ל.   האמינות של העוולה החברתית נפגמת וכך גם הצידוקים לפתרונה.

 

משבר הדיור זאת דוגמה קלאסית להתפתחות של המשכו של מחאה שנולדה מצורך אמיתי של דור שלם ושל זה אחריו.  מאחר שכל הפתרונות והניסיונות ליצור את ״פתרון הקסם״ יוצר עיוותים ועוולות שפוגעות בערך חברתי מוגן לחברה בכללותה.  פוליטיקאים כמו כחלון ולפיד הבטיחו להביא בשורה אחרת בפוליטיקה והציגו פתרונות פוליטיים קצרי טווח לציבור, ממע״מ 0 ועד לדיור למשתכן ומיסוי דירה שלילית.

 

כל אחד מהן מייצר חוב ממשלתי וניצול משאבי מס לא נכונים.  קרי, המדינה מסבסדת דרך המיסוי שלנו את הסובסידיה של מע״מ 0 של לפיד.  ועל ידי מיסוי היא מסבסדת ל – 15000 איש סובסידיה בסך 200 אלף ש״ח שכולו מגיע מהכספים שאנחנו משלמים מבלי שבכלל הסכמנו.  במילים אחרות, כחלון ולפיד ניהלו כלכלה צרה בעוד שטייניץ ניהל כלכלה ארוכת טווח בתקופה שבה זה לא היה פופולארי ושימר את הקופה בזמן המשבר יחד עם ראש הממשלה נתניהו.

 

—————————–

 

2.

אני לא יודע האם ניתן או שיש מרחבים בהם אפשר וראוי להפריד בין הדת לפוליטיקה. אני בספק לכך. מאחר שבישראל של  2017 יש חסמים ברורים שלא קיימים ביהדות התפוצות.  אולי היו מי שיחשבו לתומם שזה מלמד על יתרון. אך מדובר באתגר הגדול ביותר שבה מתמודדת יהדות התפוצות בכללותה : הנסיגה מההלכה.  כיהודים- ישראלים ישנם ערכי ליבה מוגנים מחייבים שאליהם אנחנו נדרשים לעמוד על מנת להבטיח את שרידות הקיומית של האומה היהודאית המחודשת בישראל.

 

הייצוג הפוליטי של המפלגות החרדיות בכנסת לכאורה היה צריך לתרום תרומה בעלת משקל בשילובם  בהגנה על הערכים המוגנים מחד ומאידך להוביל לפירוק עול הגלות התפיסתית האוחזת את החברה החרדית מאידך.  הגאולה שמונחת כחזון סגולי כמאמר הנביאים תלויה במורכבות שבשילוב שבין החומר לרוח.  דבר שעד כה לא קרם אור וגידים אך בהחלט פה ושם יש ניצנים.

 

לפי שעה לא נראה שהמפלגות החרדיות הולכות להתפשר על השליטה שיש להן בתחום הגיור.  ראש הממשלה נתניהו כינס ישיבת חרום עם סיעות הקואליציה כשבזמן כתיבת המאמר הפגישה הגיע למבוי סתום והתפוצצה.  אני ברמה האישית מתנגד לשינויים במבנה הכותל ולא רואה מקום למתווה שייתן לרפורמים.

 

אני שמרן ליבראל כלכלי בתפיסותיי כך שגם בעניין הגיור הייתי בוחן מי הם אותם גורמים שמבקשים לבצע את השינויים בהליכי הגיור בישראל.  יש מה לתקן ולשנות אך יתכן שהשינוי המוצא עלול ליצור עיוות שיפגע בשרידותו של העם היהודי ולזה אין לתת מנדט.

———————————

3.

היום הוא יום פטירתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז״ל שבתקופתו זכתה מדינת ישראל בעלייה המשמעותית ביותר למדינה מארצות חבר העמים. תרומה אדירה לכלכלה ולביסוסו של הרוב היהודי.   שבוע הבא יום שישי ה-7.7 יתקיים בהר הרצל ההזכרה השנתית למי שעמד איתן והתייצב בגאון בועידת מדריד ולא ויתר ולא התפשר על אף גרגיר חול משלמותה של הארץ.

 

על שמיר אקדיש עוד מאמר שלם כראוי לאיש האדיר שבעיני היה ראש הממשלה מהטובים שידעה מדינתנו.  שמיר היה ראש ממשלה כשלקח את מושכות הליכוד כפיקדון מהמנהיג מנחם בגין אחרי פרישתו  ובפעם השניה בממשלת האחדות עם פרס שהייתה רוטציה שלטונית.

 

לימים שמיר העביר את הגה הנהגת המפלגה לבחור צעיר באותם ימים בשם בנימין נתניהו אשר הומלץ לו בחום על ידי מישה ארנס.  לשמיר הייתה גם ביקורת קשה כלפי נתניהו בעיקר סביב הקדנציה הראשונה של נתניהו ב-96.

————————-

4.

השבוע האחרון יזכר כשבוע בו זכה יולי יואל אדלשטיין יו״ר הכנסת כמי שסגר מעגל היסטורי ברמה האישית ולאומית כאסיר ציון.  במסגרת  ביקורו ההיסטורי במוסקבה זכה לנאום בפרלמנט הרוסי ולבקר במקומות בהם היה כלוא רק כי לימד את השפה העברית.

 

מתוך הפייסבוק של יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין:

 

“בְּשׁוּב ה’ אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים”!

חברים, זה היה יום מיוחד מאד עבורי.

אחרי שנאמתי בפני חברי מועצת הפדרציה של רוסיה, חזרתי לכל אותם המקומות שלא חשבתי שכף רגלי תדרוך בהם שוב:
הגעתי לדירה בה התגוררתי, ובה ערכו שוטרי ברית המועצות את החיפושים בעקבותיהם נעצרתי; ביקרתי בבית הכנסת המרכזי, אליו הייתי מגיע בשנותיי כמסורב עליה וכפעיל ציוני בסתר; חזרתי אל בית המשפט בו נשפטתי לשנים ארוכות של עבודת פרך, ואל בית המעצר בו נלחמתי על זכויותיי כיהודי: להתפלל, להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה.

בין התחנות, כשהלכתי עם חברי המשלחת ברחובות מוסקבה, חשבתי על פסוק אחד: “בשוב ה’ את שיבת ציון – היינו כחולמים”! כשנעצרתי לפני שלושים ושלוש שנים, מי ידע שאשתחרר מהכלא ואצליח לעלות למדינת ישראל? מי ידע שישראל תהפוך למעצמה אזורית, שמובילה בביטחון, בחינוך, ובטכנולוגיה? מי ידע שמירושלים שוב תצא בשורת המוסר והצדק לעולם כולו?

היום, במוסקבה, ידעתי: החלום שלי, החלום של כולנו – היה למציאות!

——————————

5.

בשבועות האחרונים הרשת מלאה במידע רב שמוצף סביב פרשת ילדי תימן והבלקן.  מעדויות אישיות מרגשות וכואבות ועד למסמכים שונים שמעלים כל מיני ספקולציות שונות.  כשאין לדעת כלל כיצד צריך להתייחס אליהם?

 

מכל בחינה שהיא האנדרלמוסיה והבלגן ששרר בקום המדינה ועד ליד מכוונת וקושרי קשר. היום אני יודע שמידת הזהירות כאן מאוד גבוהה.  ההוכחות לכאורה גם עלו שנראות לנו כה מוכמנות בזירה ובפרוטוקולים לא תמיד מספרות סיפור של אמת!  נראה שעל המחאה הכואבת יש הרבה טרמפיסטים שמנסים להזיק לעניין של חשיפת האמת ואם היו עוולות או פשעים? הם מנסים ליצור התססה  כנגד הציונות.

 

ישראל היום חשף דברים חמורים ביותר שמלמדים לכאורה על פשע נוראי.  אך מאידך הכרעה פלילית אם צריכה להיות כזאת צריכה להתבצע בבית המשפט.

————————–

6.

יש להעמיד לחקירה את אלדד יניב שחשף קשר אדוק למעשי שחיתות נוראים ועסקאות אפלות בזמן שעבד תחת ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק.  אלדד יניב כלל גם לו מסתתר מאחורי אותם עבירות שוחד ושחיתות הוא אוהב לדבר ולספרן בציניות וברשת ישנם סרטונים רבים בתקופה קשבה הקים מפלגה בשם ״ארץ נהדרת״.

 

על הקשר של אהוד ברק ועסקת מטוסי החמקן F-35 האם מישהו מדבר?  נראה שהמערכת או גורמים שונים מעדיפים לחקור מה שנוח להם?  השבוע הדמגוגיה הגיעה לשיאים חדשים כשהגיע אראל מרגלית ללהב 433 על חקירת הצוללות .

 

בישראל יש מי שמרשיעים על ידי שיימינג במדיה חברתית כזאת או אחרת בווטצאפ, טוויטר, פייסבוק, יוטיוב, בלוגים וטרולים.

—————————-

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של חברנו יוסי כוכבי

עינר אביב

עצמאות 65 : בין חזונו של הרצל לבין עצמאותנו האישית

אלי חזן

פרשת כי תצא : כוח האחדות

עינר אביב

נפרדים ממשה ארנס

אריק זיו

דיכטר עם נתניהו

עינר אביב

משביתים את מערכת החינוך בדרום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן