27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

הגיע הזמן לדבר ערבית לעולם הערבי

צריך “אלג’זירה” ישראלי  

מי שעוקב אחרי התקשורת הערבית האלקטרונית:  “אלג’זירה”, “אלערביה” והתחנות של ירדן, סוריה, סעודיה ולבנון מגלה תמונה מטרידה מאוד.  ישראל מתוארת כמדינה מצורעת ומרושעת.  מאות מליוני הערבים באיזור רואים יום ולילה את התחנות האלה.  ישראל יושבת בשקט.  זה חייב להיפסק.  חייבים לדבר ערבית לערבים.  חייבים “אלג’זירה” ישראלית שתגיב שתמסור מידע אוביקטיבי למאות מליוני הערבים האלה.

צריך לזכור שישראל נמצאת במזה”ת ולא באירופה.  שכנינו הם המצרים, הירדנים, הסורים ולא השבדים, הצרפתים והבלגים.  ישראל נחשבת לנטע זר ומתנכר על ידי הרוב המכריע של ארצות ערב.  נטע זר באוקינוס של מאות מליונים ערבים, רובם מוסלמים, שמקיפים אותנו.

האנטרס העליון שלנו להכיר את העולם הערבי שמקיף אותנו, לראות ולשמוע ולדעת מה הם אומרים ויותר חשוב שיידעו מי אנחנו.

להלן קמצוץ קטן למה שאפשר לעשות ולהראות.  השידור שלנו יכלול פרקים מענינים על תור הזהב בספרד, על תרומתם של המוסלמים והיהודים לתרבות האנושית.  לדבר על העידן של הפלוסופים וההסטוריונים היהודים והערבים, לדבר על הרמב”ם – רופאו של צלאח אלדין – המשורר אבן גבירול, הפילוסוף ההסטוריון המוסלמי – אבן ח’לדון.  לדבר על הקשר בין מנהיגם של הערבים בתקופת מלחמת העולם הראשונה, הנסיך פייצל, לבין מנהיג התנועה הציונית – חיים וויצמן – באותם הימים.  פייצל קבע אז במכתב לוויצמן שהתנועה הציונית היא תנועה לאומית ולא קולוניאלית.  צריך להדגיש את המאחד אותנו, יהודים ומוסלמים, כבני הגזע השמי.  שני בניו של אברהם אבינו הם ישמעאל, בנה של הגר ויצחק, בנה של שרה.  בני איש אחד אנחנו.  על פי המסורת המוסלמית אברהם וישמעאל בנו את הכעבה במכה.

צריך לקיים דיון על תרומתם של היהודים לעולם בכלל ולעולם הערבי מוסלמי בתחומים כמו:  הרפואה, הכלכלה, ההסטוריה, הספרות, המדע.  אפשר וצריך למצוא שיתוף פעולה יהודי-מוסלמי בארצות שונות בעולם.  הדגש יהיה על כך ששיתוף הפעולה הזה יכול רק להועיל לשני הצדדים.  ישראל אינה נטע זר אלא חלק אנטגרלי מהמזה”ת ויכולה ורוצה לתרום לקידומו לטובת עמי ערב.

צריך כוכב נולד ישראל שישיר בערבית וייבחר בירושלים על ידי מליוני הצופים, ערבים ויהודים, בעולם הערבי כולו.  חשוב מאוד שמאות מליוני הערבים במדינות השכנות יידעו שבישראל ישנה הערכה רבה לתרבות האסלאם, לפולקלור והזמר הערבי.  השירים של הזמרים אום כולתום, עבד אלוהאב, פריד אלאטרש ורבים אחרים פופולריים בישראל.

אמרתי בעבר, חשוב מאוד שהשגריר שלנו לאו”ם, שמדבר לעולם בכלל והערבי בפרט, יידע לדבר ערבית, יהיה בקיא בהסטוריה של שכנינו, יש לו הבנה רבה באשר למתרחש אצל שכנינו, יידע להופיע ב”אלג’זירה” שלהם ולהעביר מסר של שלום, הערכה והבנה בצורה נינוחה, משכנעת ומנומקת.

הגיע הזמן לחשוב על כל אלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היכן ציפי לבני?

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

למה ירושלים בירתנו?

אריק זיו ויזר

השגריר באו”ם: הגיע הזמן לשנות כיוון

אריק זיו ויזר

2010 – שנה טובה לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן