21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
בעז העצני

הגול העצמי של נתניהו

בועז העצני
איך מעבירים בוחרים מנתניהו לפייגלין ניתן לומר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט בניגוד לכל הצהרותיו לסייע בעקיפין למתחרהו משה פייגלין, מדוע? אולי כדי שלא להצטייר כשליט יחיד בליכוד ושיוכל בעתיד להתגונן בפני לחצים בינלאומיים בטענה שבתוך מפלגתו קיים מחנה משמעותי המתנגד למדיניות פשרנית מדי, הכובל אותו מפני ויתורים.
נשמע מופרך? להלן העובדות. את הסיוע הזה נתן אהוד ברק, איש סודו של נתניהו שמעמדו בממשלה עדיף על יתר השרים ושלמעשה מתחלק איתו בסמכויות תפקיד ראשות הממשלה. הקרבה והאינטימיות ביניהם הינה חסרת תקדים, וברק, שר הביטחון, משמש גם כשר חוץ לנושאים החשובים והעדינים ביותר.
איך מעבירים בוחרים מנתניהו לפייגלין? מרגיזים כהוגן את ציבור המתיישבים ואוהדיהם בתקופה הסמוכה לבחירות כדי להשפיע על הצבעתם. כך זה התבצע:
בחודש שקדם לבחירות שחלו ב-31.1.12 שלח ברק את צה”ל והמשטרה למסע הרס חסר תקדים הן מבחינת האינטנסיביות והן מבחינת האכזריות שהופעלה כלפי המתיישבים. להלן תקציר האירועים:
ב-9.1 נשלחו מאות שוטרים והרסו את החווה החקלאית גל יוסף שבבנימין בהתעלמם מהעובדה שגורל המקום נידון בבג”ץ וטרם הוכרע. החממות ושלושה אוטובוסים ישנים הושמדו, וכביש הגישה נחרש.
למחרת, ב-10.1, נהרסה גבעת אריה, שהוקמה באיתמר לאחר רצח משפחת פוגל. ספר תורה חולל.
ב-12.1, בלילה קפוא, “טופל” מצפה אביחי שבקרית ארבע. שבעת המשפחות שגרו שם הושלכו לקור והצריפים הוחרבו. כרגיל, פועלים ערבים פינו את הציוד בחיוכים רחבים. בניגוד לפעמים הקודמות נשארו שם שוטרים למניעת חזרת המתיישבים. הם לא שמרו על הרכוש שנותר והתעלמו ממעשי ביזה בידי ערבים.
ב-19.1 נהרס מאחז “ישא ברכה”. תושבים ממצפה יריחו הצמודה שהגיעו למחות ספגו מכות רצח באלות וגז מדמיע. שישה נפצעו. באותו לילה נהרס גם מאחז “עוז ציון” ליד צומת בית אל, שבמהלכו השליכו שוטרים רימוני הלם על רכב תמים שנע על הכביש וכמעט גרמו לתאונה.   
ב-24.1 לקחה המשטרה ציוד השייך למשפחות מצפה אביחי. הרוב הושחת ונשלח ישירות למזבלה האזורית, שם חיכו עשרות ערבים שבזזו הכל.
ב-25.1 שרפו שוטרי מג”ב ציוד בניה שהובא למצפה יריחו לבניה מחודשת של המאחז.
לא פלא שמתיישבים רבים ואוהדיהם בכל הארץ הגיעו לקלפי כשהם משתוקקים ללמד את נתניהו לקח. הייתי בקלפי ושמעתי אותם אומרים זאת. לא מעטים מהם אף טרחו ונסעו במיוחד לקלפיות מרוחקות לשם כך. כצפוי, זכה פייגלין בקולות של רבים שלולא מסע ההרס ספק אם היו טורחים להגיע לקלפי.
אין ספק שנתניהו, המתרחק מפייגלין, ואף אינו מדבר איתו, לחלוטין לא התכוון לעזור לו. אם כך, לאור ההתנהלות הזו, עולות כמה שאלות מטרידות:
האם בכלל ידע נתניהו על מעשי ברק? אם ידע, האם לא עלה בדעתו שהדבר ירגיז לפחות חלק מציבור בוחריו ערב הבחירות ויפגע בו? אם לא ידע, אין לו שמץ של מושג מה עושה ברק בשטח, כנראה מתוך אמון עיוור בו. טעות גדולה.
ומצד ברק, האם הינו כה חסר הבנה פוליטית שלא ראה איזה נזק הוא גורם לפטרונו? ואם הבין, משמע שפגע ביודעין בנתניהו. בשני המקרים מדובר בשערוריית ענק. האם יש לשר הביטחון רצון נסתר לחבל במעמדו של נתניהו? אילו שיקולים פתלתלים ו”מתוחכמים” עברו בראשו, ומדוע? האם נתניהו מתחיל לקבל את הגמול הבוגדני האופייני לברק? האם הוא עומד לעבור את החוויות של אולמרט הטוען כי ברק לא נשמע לו והפסיק את “עופרת יצוקה” על דעת עצמו?  אם ברק לא התכוון לפגוע בנתניהו, הרי ששיקול הדעת שלו מנותק באופן קיצוני מהמציאות. האם על אדם כזה ניתן לסמוך במקרה של מלחמה מול איראן?  ואיך נתניהו אינו רואה מה מעולל לו יקירו? מתי הוא יתפכח מברק? מתי הוא יצטרף לרשימה הארוכה של מאוכזבי ברק, ואיזה מחיר הוא וכולנו נשלם בדרך?
בכל מקרה, מן הנימוס הוא שפייגלין יביע את תודתו לראש הממשלה על הסיוע המפתיע.
בועז העצני 9.2.12



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה שאלות בנוגע למצב בדרום /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

משפחת שליט היקרה /מאת:בועז העצני

אריק זיו ויזר

ביבי מחלק את ירושלים

אריק זיו ויזר

למה אני מתנגד לשינויי החוקה

עסקת שליט כמבחן קיומי /מאת:בעז העצני

עת פרובוקציה /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן