18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בנט מחייה את סִינְדְרוֹם 1992

הולכים לבחירות , ירושלים אבודה , מבט על ליכודניק מסיעת התעוררות, ברוט נבחר למרות חני

שר החינוך נפתלי בנט מתנהג בחוסר אחריות ומביא אותנו ל – 1992. אז, כמו היום, הימין היה המפתח לנפילת שמיר ועליית השמאל. כולנו זוכרים את הסכם אוסלו שבא אחריו. השבוע נזכרתי בזה מייד לאחר הודעת ליברמן שלאחריה הגיע אולטימאטום של בנט : או שר ביטחון או בחירות.

אז כחלון אמר בחירות והמערכת הפוליטית נכנסה לתהליך בחירות. כבר אתמול בנט הפסיק לדבר על אולטימאטום אלא רק על רצונו בשר ביטחון אך כדור השלג החל לנוע אחרי הדחיפה של בנט והוא יכול לרוץ אחריו .

מה שברור הוא כי כחלון הוא לא המחסום להמשך כהונת הממשלה. נשאלת השאלה : מדוע שיתנו לבנט את תפקיד שר הביטחון? בכל מקרה, היה וצריך להעביר את התפקיד לשר אחר הרי שראוי שרק שר מהליכוד יקבל זאת. הרי, לפני כניסת ליברמן התפקיד היה אצל הליכוד ולכן לחוצפה של בנט אין מקום.

אם היה איזה צל של סיכוי להמשך כהונת הממשלה הרי שבנט חסר האחריות דאג שממשלת הימין תיפול.

ליברמן מצד שני חיכה להזדמנות. אומנם, זאת חוכמה לאחר מעשה, אבל זאת המציאות. אצל ליברמן התפטרות ערב בחירות זאת דרך חיים ולכן איני מבין מדוע אנו מופתעים כל פעם מחדש.

תזכורת : כך זה היה ב – 1992

במפלגות הימין הקטנות חלה תופעה של פיצול. התחיה, צומת ומולדת רצו בנפרד אך גם מפלגות ימין קטנות רבות (פרט למפלגות התומכות בתורת מאיר כהנא, ששתיים מהן נפסלו על ידי ועדת הבחירות המרכזית מלרוץ בבחירות בשל מצען הגזעני) רצו בנפרד לבחירות. מפלגתו של הרב לוינגר, מפלגתו של אליעזר מזרחי, מפלגתו של יצחק מודעי, מפלגת "פיקנטי" של איש הליכוד משה בדש, ומפלגות כגון "פלאטו שרון", או "מפלגת נהגי המוניות" התמודדו אך לא עברו את אחוז החסימה. הדבר הביא לאבדן קולות רבים המשויכים למחנה הימין. אחוז החסימה הועלה בחוק אשר יזמו אנשי "התחיה" בסמוך לפני מועד הבחירות, מאחוז אחד לאחוז וחצי. בסופו של דבר הייתה התחיה זו שלא הצליחה לעבור את מספר הקולות הנדרש, דבר שהביא לכך שלא יוצגה בכנסת השלוש עשרה, ותרם להצלחת השמאל להרכיב ממשלה. הימין הפסיד 60 אלף קולות שהלכו לפח בעוד השמאל בא מאוחד לבחירות.

בתוך הליכוד בתקופה האחרונה היה סוג של הרגשה שהבחירות הבאות בכיס. התפטרות ליברמן והתפרקות הממשלה אומנם סדקה את ההרגשה אבל התהליך החל וכרגע אנחנו בעיצומו של התפרקות המחנה הלאומי. תזכרו טוב שאם בחודש נובמבר – אוקטובר הסקרים הראו 30 מנדטים פלוס לליכוד אז זה כבר לא בטוח ויותר בטוח שאנחנו עדים להתפוררות המחנה הלאומי. אין ספק שההזיות של בנט יביאו אל המחנה הלאומי מחלות רעות. בנט לא רואה את הסכנה בהכתרת לפיד לראש ממשלה. הוא מסתמך על כך שלפיד אומר שהוא לא שמאל, ולכן הוא מוכן לתמוך בלפיד.

הבעיה האמיתית היא שאין הבדל בין בנט ללפיד. שניהם עוקצים את המחנה הלאומי בארס הרסני.

ירושלים אבודה

משה ליאון ראש העיר הנוכחי של ירושלים הפסיד לניר ברקת לפני חמש שנים ועכשיו נבחר להוביל את העיר. אין ספק כי גם ליאון וגם ברקוביץ היו שניהם ראויים לכהן בתפקיד, ועכשיו כל המחנה הציוני מצפה לשינוי מעשר שנות הכישלון של ניר ברקת.

האם המצב הפיך? לדעתי כבר לא. למעלה מ 60 אלף ירושלמים מצאו את מקומם מחוץ לעיר ויש דבר אחד משותף לכולם : הם מגלים שלחיות במודיעין, מעלה אדומים, גבעתיים ותל אביב זה הרבה יותר טוב מירושלים.

ולכן עשר שנות כהונתו של היחצ"ן ניר ברקת מהוות את איבוד התקווה לירושלים שתהייה עיר שכיף לגור בה. זאת הסיבה שצריכים עופר ברקוביץ ומשה ליאון לשים בצד את הקמפיין, ולשלב ידיים כדי להוכיח שבאמת ירושלים חשובה להם.

אלעד מלכא

את אלעד הכרתי במהלך הקדנציה האחרונה כאשר נכנס למקום הרביעי בהתעוררות בבחירות לפני חמש שנים. אלעד ליכודניק בנשמה עם כיפה על הראש אבל לא עסקן מפד"לניק. בין יתר העיסוקים של אלעד היו לקדם את התחבורה בירושלים כולל דרכים לשפר את התחבורה הציבורית. ראית בו עסקן מהדרגה הראשונה אשר רואה בעבודתו משימה שצריך לעשות ולבצע. לי אין ספק כי לאלעד יש את היכולת והרצון להיות שליח ציבור מצוין.

אלעד מלכא, בן 32, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בשכונת גילה. מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת ומרצה לכלכלה במכינות קדם צבאיות.

אלעד נולד באשדוד, ובילה חלק ניכר משנות התיכון שלו בירושלים כאשר למד בישיבה התיכונית באפרת, ולאחר מכן בישיבת ההסדר בעתניאל. בגיל 25 עבר לעיר וסיים תואר בכלכלה ומדע המדינה באוניברסיטה העברית. במהרה התאהב בעיר. אלעד החל את דרכו בתנועה כפעיל ולאחר מכן כראש צוות דת ועיר. אוהב היסטוריה, מתעניין בהגות וביהדות, ו"משחקים טובים אני מפסיד רק בגלל ישיבות של התעוררות או טיול בטבע" הוא אמר לי פעם.

ולך משה ליאון ראיתי שיש לך את הניצוץ שירושלים חשובה לך. אני מאמין שתמצא את שביל הזהב לעבוד עם כולם. כן, כי בפגישה שלפני כשנה ראיתי בעיניים שלך שאתה באמת אוהב את ירושלים.
ולכן משה ליאון ועופר ברקוביץ צאו לדרך ותוכיחו כי אפשר גם אחרת , שירושלים לא אבודה.

בת ים
צביקה ברוט כבש בסערה את העיר בת ים. אין ספק כי הופעתו בסביבות חודש יולי בישרה על מהפך בעיר בת ים. לחיאני, הפטרון של בכר, צחק כאשר שמע את השם צביקה ברוט. לבכר לא עזר שחני דאגה שיקבל סרטון של נתניהו לפני שבועיים. היא הציבה ברוב חוסר חוכמתה את כל סניף הליכוד ושרי הליכוד שתמכו בצביקה ברוט כנגד ראש הממשלה. היא דאגה שהחבר שלה יקבל את סרטון התמיכה של נתניהו ובעצם הזיקה לו. חני פעלה כנגד הרבה סניפי ליכוד ומועמדי ליכוד והזיקה עד מאוד : כך היא פעלה כנגד מועמד סניף הליכוד במעלות , כנגד סניף הליכוד ברמת גן. זאת כאשר פעלה למען מועמד של כחלון- כרמל שאמה – מול החלטת הסניף לתמוך בזינגר. כרמל נבחר אבל זה לא משנה דבר.
בטבריה מתמודד ח"כ לשעבר ציון פיניאן ומי מקבל סרטון? יוסי בן דוד. בסוף הסיפור שניהם לא נבחרו, אבל ציון איש ליכוד .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המריחה הגדולה של השופט גרוס

אריק זיו ויזר

מי שלא רצה אותו מפכ"ל יקבל אותו כשר המשטרה.

אריק זיו ויזר

בגין היטיב עם העם, אקוניס מיטיב עם הטייקונים

אריק זיו ויזר

הקוסם הפך ללוליין – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו חייב ללמוד להטיב עם העם

אריק זיו ויזר

גילה OUT מירי IN

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן